Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg

Och nu är det vrakfiske tråden handlar om så kan det gå ibland
    Hahaha, jo, jag försökte bara säga att jag inte läggt mina stålar på ett trimkit om rullen skulle användas till töskafiske, men det verkar ha gått över till annat

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
      Hahaha, jo, jag försökte bara säga att jag inte läggt mina stålar på ett trimkit om rullen skulle användas till töskafiske, men det verkar ha gått över till annat
      startar fan en tråd eller två om det aom lina och havsfiske.. Någon gång i början av 90 talet använde folk 0,40 vid sånt fiske då corastrong linan kom men inte nu mer!

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
        startar fan en tråd eller två om det aom lina och havsfiske.. Någon gång i början av 90 talet använde folk 0,40 vid sånt fiske då corastrong linan kom men inte nu mer!
        Det finns många faktorer att tänka på när man väljer lina till ett specifikt fiske, såsom tex. nötning, betets vikt, nylon lr flätlina etc ....Sånt kommer du att lära dig när du fiskar, så kämpa på bara!

Ber om ursäkt till trådskaparen!

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
          Det finns många faktorer att tänka på när man väljer lina till ett specifikt fiske, såsom tex. nötning, betets vikt, nylon lr flätlina etc ....Sånt kommer du att lära dig när du fiskar, så kämpa på bara!

Ber om ursäkt till trådskaparen!

haha ja nu går jag jätte OT.

Lära mig sånt som att använda 0,25 vi jiggfiske på grunt vatten menardu och 0,41 vid tyngre torskfiske. haha. Undra hur många som håller med dig i den frågan. Det är du som verkar va nybörjaren av oss. Eller bara fastnat i huvudet 15 år tillbaka i tiden eller är det 20 år.

Btw! Verticlat fiske kräver inte tjokca linor. 1kg pilk och massa fisk filé går bra med 0,30 lina i Langesund tex!

Sen starat jag trådar om ämnet!
          Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-01-01, 13:42.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
            haha ja nu går jag jätte OT.

Lära mig sånt som att använda 0,25 vi jiggfiske på grunt vatten menardu och 0,41 vid tyngre torskfiske. haha. Undra hur många som håller med dig i den frågan. Det är du som verkar va nybörjaren av oss. Eller bara fastnat i huvudet 15 år tillbaka i tiden eller är det 20 år.

Btw! Verticlat fiske kräver inte tjokca linor. 1kg pilk och massa fisk filé går bra med 0,30 lina i Langesund tex!

Sen starat jag trådar om ämnet!
            Förstår du inte skillnaden mellan Vrakfiske vs "vanligt" pilkfiske??

Om vi nu tar Sundet som ett ex, så är det väldigt sällan vi sitter fast i botten därför behövs inte så tjock lina heller, däremot när man fiskar på vrak så antingen har du fisk direkt lr så sitter du fast i vraket och måste dra av linan, detta kanske man får göra 15/20 ggr på en tur, ibland hugger fisken precis i kanten på vraket o tvärvänder in i vraket då kan prova att "dra" ut den, därav den tjocka linan, det har inte med fisken storlek att göra att jag använder 0.41 dim.

Jo, det är möjligt att jag är tjugo år bakåt i tiden, men jag behöver inte skapa "lintrådar" för jag har dåligt självförtroende.

Nu sabba jag tråden igen, f`låt !

Kommentera

Tack för svaren (vissa spåra väl lite ur)

Är det nån skillnad vilken ab 5500 man tar med UT eller passar det alla lika bra?

På spö sidan lutar det mot Guideline LPXe 11' 20-45g.

Kommentera

Ursprungligen postat av superfinne Visa inlägg

Är det nån skillnad vilken ab 5500 man tar med UT eller passar det alla lika bra?

En blå naturligtvis finns färdiga rullar hos UT

Sen får jag säga grattis till en kanon utrustning
                Senast ändrad av Pike1; 2010-01-01, 15:02. Anledning: Glömde länken
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
                  Ni finner inte en rulle som matcher 5500 UT Sea Trout Performance.
                  Såna här uttalande gillar Jag skarpt!

Du kanske missade lite gran att många ( de flesta) shimano och daiwa rullar går att trimma oxå och det bli en prestanda ökning på de med.

/T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    såna här uttalande gillar jag skarpt!

Du kanske missade lite gran att många ( de flesta) shimano och daiwa rullar går att trimma oxå och det bli en prestanda ökning på de med.

/t
                    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzz
                    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av superfinne Visa inlägg

OT: Vart hittar man det spöet? Jag har letat och hittar bara massa flugspön :p Nån som kan hjälpa lite?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 872 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13