Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ja skulle köpa en 1500 eller 2500 abu UT trimmad
    de e ju trimmade för beten 2-40 gram, dem är ja högervevade annars akulle jag ha en själv

Kommentera

Ursprungligen postat av Sarano Visa inlägg
      Fan det är skönt att höra att det bästa innom fiske rullar kommer ifrån sverige. Så vi kan sätta denna som sticky på första sida att >Fråga ej om några rullar Ut + ABU är det bästa som finns thats it finns inget bättre<

Inget annat företag kan göra bra rullar, abu är dom ända och för att dom andra företagen ens skall kunna få sålt sina rullar så måste dom kontackta abu garcia för att fråga om denna rulle håller standarden eller inte.

Att ens shimano/okuma har fått sålt en rulle är SJUKT konstigt.
      (eller inte)
      Nå er ikke jeg svensk, brukte bare ordlista i Operabrowseren til å prøve å få det jeg skrev til å se ut som svensk.

Så dere bør vel ta det positivt at en norsk ingeniør mener at de beste rullene lages i Sverige, ikke av Abu alene men av Abu modified by UT.

Det er ingen tvil om at de fleste Shimano og Daiwaruller kaster bedre enn Ambassadeur rett ut av boksen. Men det er bare mindre justeringer som trengs før Ambassadeuren er like bra og putter en i litt UT deler blir de som oftest mye bedre. En annen fordel er at Ambassadeuren er mye enklere å ta service på.

Mine UT trimmede ruller ligger på prisnivå med ZPI og Availtrimmade Daiwaer. ZPI og Avail har liten utbredelse utenfor Japan, da bør det ikke være noen overraskelse at UT foreløpig har liten utbredelse utenfor Sveirge og Danmark siden dette er de to eneste landene UT trim markedføres i.

Er enig i at det er merkelig at Okuma får solgt noe særlig med ruller.

Kommentera

sluta o hacka på linkan,,, han vill ju bara hjälpa till ju,,,
        Men en calcutta 100 te,, eller en luna 103 kanske kunde vara något,,, men vad vet jag,, hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
          Vad gör ABU för rullar som ska mäta sig med Daiwa ocj Shimano i orginal utförnad??
          Det finns väl ett gäng Revo's skulle jag tro
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
            o den nya mörrumen oxå ju hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg

Hm toro du det! Men ja själv är amn sugen på en lite trimmad från UT till HÖ fiske men det är ju för att det är en ABU och för den fungerer och inte för det är det enda altrenativet när det lär sluta på ca 3500:- med rulle och trim!

Abus trim everkar ju inte va något att ha i havet! Inte super bra med mina rullar och det lär va saltvatten i rullen även om man sjöljer den ufter en tur!

Kommentera

Nej så kalrt inte men du verkar inte gilla något annat i någon tråd i alla fall.
                vad snackar du om????

Kommentera

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
                  o den nya mörrumen oxå ju hehe
                  Men går dom att jamföra med shimano och Daiwa i org. Nu är jag OT det vet jag men undara i alla fall

Kommentera

Skuuule gärna se ett ut kitt till 7000 rullar som kan göra dom bra till havsfiske. Skön storlek med beomsar mm är ju ett skämt. Även så man hde kunnat få en 6000 att håla för tex vrakfiske i östersjön. En 6000 med 7000 vev blir ju väldigt trevliog i stl med håller inte.. Hade varit mumma med det!

Kommentera

Skuuule gärna se ett ut kitt till 7000 rullar som kan göra dom bra till havsfiske. Skön storlek med beomsar mm är ju ett skämt. Även så man hde kunnat få en 6000 att håla för tex vrakfiske i östersjön. En 6000 med 7000 vev blir ju väldigt trevliog i stl med håller inte.. Hade varit mumma med det!
                      Det finns till 7000 storlek
                      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13