Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
    Skuuule gärna se ett ut kitt till 7000 rullar som kan göra dom bra till havsfiske. Skön storlek med beomsar mm är ju ett skämt. Även så man hde kunnat få en 6000 att håla för tex vrakfiske i östersjön. En 6000 med 7000 vev blir ju väldigt trevliog i stl med håller inte.. Hade varit mumma med det!

Känns ganska meningslös att lägga pengar på ett trimkit om du ska använda din rulle till tex vrak/pilkfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
      Känns ganska meningslös att lägga pengar på ett trimkit om du ska använda din rulle till tex vrak/pilkfiske.

Varför då? Vill gärn aha en 6000 stl och med bromsar som klara det! Hade avrit trevligt. Eller en 7000 som klara norge. Lika meningslöst vid Jerk eller vad som i så fall. Fattar inte varför folk ska ha typ torrium 20 rullar på vraken på östersjön. ade vatrit trevligt med tex en 6500 rocket man kunde litat på. 0,25 flätat på den och hög utväxling måste va hur trevligt som. Sen kan ju den funka tilll tungt gäddspinn med!

Resonenrar man sig dig är ju markanden full med rullar som klarar uppgiften till så väl jerk som lätt spinn utan att behöva någa trim! Finns ju hur måna daiwa och shimano som som fungerar bra.

Sen är det ju roligt och kunna va först nere på vraket. Fiska med lätast saker mm mm. Tänk en lite 6500 och ett lätt 20lbs spö. Mums mums. Kan ju inte ha för veka spö om man ska bända upp stortorsk. Men har du haft stor fisk på 6000 alt 7000 vet du att bromsarna inte är roliga.
      Sen finns det ju smäkra 20 lbs spö som inte känns roligt att sätta för stor eller tung rulle på.. Hm jag vet det finns små torrium aveter mm . men nu är jag sugen på att han en bra 6500 till det fisket!
      Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-01-01, 11:27.

Kommentera

0.25 flät till vrak är för tunt, fungerar till Sundet på sommaren med lätta jiggar/beten på det grunda vattnet.

Själv använder jag 0.41 PP till vrakfisket o som brottlina 1.5m 0.55 nylon på en Amb 7000. Du får inte på så mkt lina på en 6500 rulle om du ska ha 0.41, om lina av någon anledning går av uppe vid ytan när du ska dra loss pilken när den sitter i vraket så är du av med halva linmängden o sen har du för lite lina på rullen.

Kommentera

0.25 flät till vrak är för tunt, fungerar till Sundet på sommaren med lätta jiggar/beten på det grunda vattnet.

Själv använder jag 0.41 PP till vrakfisket o som brottlina 1.5m 0.55 nylon på en Amb 7000. Du får inte på så mkt lina på en 6500 rulle om du ska ha 0.41, om lina av någon anledning går av uppe vid ytan när du ska dra loss pilken när den sitter i vraket så är du av med halva linmängden o sen har du för lite lina på rullen.
          O.41 haha ja eller hur. Nej 0,25-0,320 fungerar hur bra som.. Är ju helt ute och cyklar du! Så 0,25 fungerar inte på sundet på vintern och inte på djupt fiske alls.? Lätta jiggar och grunt fiske är 0,25 för tjokt till nästan räcker gott med 0,17 lina där. I langesund på 300m har vi kört med allty från 0,25-0,40 utan problem ..
          Det kosntigaste jag hört med 0,55 brottlina och 0,41 flätta- Du drar av den med 0,25 om du kan knytta och nu vill använda brotts lina. Använder helra lina mot slitage men det är en smaksak,

Har du fsiakt mer än en gång på sundet samt vraken??? Förlåt men jag har aldrig hört så mycket fel i ett och samma inläg! Var är du ifrån? Va brukar du fiska? Inte meningen att låta dum men va fan haha

Vad använder du själv för lina i sundet? på jiggfiske säger du! Men i övrigt?
          Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-01-01, 11:53.

Kommentera

Ok, kör du med 0.25 flät till vrakfisket, det är ditt val, jag vet själv vad som fungerar bäst för mig, baserat efter ca 15 vrakturer.

Vad är det du inte förstår med brottlina? 0.41 flät är betydligt starkare än 0.55 nylon.

Men du vet ju bäst själv!
            Senast ändrad av carter; 2010-01-01, 12:01.

Kommentera

Ok, kör du med 0.25 flät till vrakfisket, det är ditt val, jag vet själv vad som fungerar bäst för mig, baserat efter ca 15 vrakturer.

Men du vet ju bäst själv!
              0,25-0,30 allt annat och overkill. Men vad fsikar du med i sundet då med tanke på ditt inlägg om att 0,25 är bra till jiggfiske på grunt vatten. Vad fiskar du med? Ja tex i sundet om det inte är jiggfiske då?

Kommentera

om lina av någon anledning går av uppe vid ytan när du ska dra loss pilken när den sitter i vraket så är du av med halva linmängden o sen har du för lite lina på rullen.
                Det är då man plockar upp nästa rulle ur väskan konstigare än så är det inte
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

"Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H"

Och nu är det vrakfiske tråden handlar om så kan det gå ibland
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
                    0,25-0,30 allt annat och overkill. Men vad fsikar du med i sundet då med tanke på ditt inlägg om att 0,25 är bra till jiggfiske på grunt vatten. Vad fiskar du med? Ja tex i sundet om det inte är jiggfiske då?

Tjaa, jag använder tex 0.19 PP till pillemetet, är det sen ordentlig ström så man får använda en 400 grams pilk till torskfisket så är det lite tunt med 0.19 då får man gå upp till grövre dim förstår du

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                      Det är då man plockar upp nästa rulle ur väskan konstigare än så är det inte

Jupp, därför har jag en 9000 i reserv!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 477 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist