Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ett par fiskehandskar Imax Baltic Glove är nog mitt sämsta köp.

Var på torsktur utanför Helsingborg med Helsingborgsbåtarna. Regnade som f_n. och vi drev bra. Handskarna blev jättehala. De där gummidelarna på fingertopparna ramlar av direkt. Istället blev det syntetiska lädret som att hålla i en ål. Helt ny Penn rulle och Pennspö åkte i havet.

Men sen hände det otroliga.

Efter 1,5 timmes fiske och många förflyttningar, så fick grannen upp både min rulle och spö på sin pilk!

Linan var dock helt ute och förlorad och det gick inte veva in då det kommit in grus och salt i rullen. Men efter service så var rullen som ny igen.

Så den rullen är nu lite speciell i samlingen. Den ville tillbaka till pappa.

Handskarna avråder jag bestämt att använda i våta situationer. De funkar bättre på gymmet.

Kommentera

• Haha underbar historia!

Kommentera

• Min Revo Toro har visserligen 2-3 år på nacken, men den är på reparation för femte gången nu. Men jag tror ändå att BFT´s prylar slår rekordet. Dragkedjor mest.
        Jag köpte en vågsäck (?) där dragkedjan gick sönder på första turen och fick en "predator bag" (present = utan kvitto = ingen reklamation) där dragkedjorna i locket pajade på en vecka, axelremmen gick av efter några turer och tyget solblektes över en halv säsong till ljus,ljus grå trots förvaring hemma i hallen mellan turerna. Nu är den för gammal för att bråka om dock.
        Kanske har jag ett jävla oflax men...

Kommentera

• BFT är ju dock kända för att en del av deras sortiment inte är egenutvecklat utan köpt i bulk från kina och märkt med deras logga. Ett antal av deras rullar går ju att få för en bråkdel av priset på aliexpress i identiskt utförande utan BFT-loggan. Så; tyvärr inga konstigheter att grejerna går sönder =/

Kommentera

• Mina damer och herrar. Jag har den stora äran att till sämsta köp utse inte bara en specifik produkt eller ett specifikt märke – utan en hel produktkategori!

NEOPRENVADARE

Jag vet inte hur mycket pengar jag bokstavligen kastat i sjön med dessa skitprodukter, men det är en del. Har testat både dyrare och billigare modeller. Problemet: det hela är som rysk roulette – med oddsen på fel sida. Har du tur så får du med dig ett par från butiken som faktiskt håller tätt, men vanligare är att de börjar läcka direkt eller inom ett tiotal användningar. (Detta inte bara baserat på egna erfarenheter, vänner och bekanta säger samma). Visst, du kan reklamera och få ett nytt par, men risken är stor att samma sak händer igen, och igen, och hur länge orkar man hålla på och klydda?

Jag gissar att förklaringen ligger i att flertalet av vadarna, oavsett märke, numer tillverkas i en eller två fabriker i Kina, och att denna tillverkning helt enkelt inte ger en fungerande slutprodukt.

Så till alla på jakt efter nya vadare ger jag rådet: börja med till varje pris undvika neoprenmodeller. Sedan kan du börja forska i vilken modell av andasvadare som du känner att du har råd med. (Även dessa kan strula, ja, men det är i alla fall inte en grundregel att de gör det).

PS. Förmodligen är detta ett område där det verkligen var bättre förr, jag har ett par neoprenare från min farbror, gissningsvis från sent 70- eller tidigt 80-tal, som än idag är täta som pansar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
              2006 köpte jag ett tiotal Zalt av största och tyngsta modellen. Min pappa har fångat många fina gäddor på Zalt när vi har varit ute så det var ju ett givet vinnarbete.

När jag 2013 inte haft ett enda hugg på någon av dem, trots många timmar i vattnet, så gavs de bort till en som kan hantera dem. Och i farsans händer så fångar de fisk...
              Hej Ola;

Zalt är ingen dålig wobbler, men ska du vara säker på att fånga stora Gäddor varje år rekommenderar jag dig att köpa originalet Swim Whizz den wobbler som stått modell för massor av kopior världen över ända sedan slutet av 1950-talet....

Genom åren har jag guidat många Gäddfiskare till personliga rekordgäddor varav flera fångats på Swim Whizz...

Vill du läsa och köpa Swim Whizz hittar du wobblern här . http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ..

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Ola;

Zalt är ingen dålig wobbler, men ska du vara säker på att fånga stora Gäddor varje år rekommenderar jag dig att köpa originalet Swim Whizz den wobbler som stått modell för massor av kopior världen över ända sedan slutet av 1950-talet....

Genom åren har jag guidat många Gäddfiskare till personliga rekordgäddor varav flera fångats på Swim Whizz...

Vill du läsa och köpa Swim Whizz hittar du wobblern här . http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ..

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

www.trumman.com
                Zalt är en jättebra wobbler att döma av andras fångster, jag kan dock uppenbarligen inte hantera dem...
                Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
                  Zalt är en jättebra wobbler att döma av andras fångster, jag kan dock uppenbarligen inte hantera dem...
                  Jag skulle säga att Zalt och Zam wobblers har borderline. De lider av svart/vitt fungerande.... Har haft Zalt och Zam wobblers som funkar utmärkt, men också ett antal som varit helt värdelösa. En kommer Zam jag särskilt ihåg, den var som en pinne i vattnet, rörde sig inte alls. För att inte tala om tailarna, sprack av att landa på vattenytan, tog in vatten och sen fungerade de lika bra som en plastpåse med krokar.

Tror dom lider av ojämn kvalite i produktionen.....

För övrigt håller jag med om att Swim wizz är mycket bättre, särskillt gamla. Har en ny som typ har tappat hälften av färgen....

Kommentera

• det var ju en intressant tråd, varför inte dra igång den igen.

mitt värsta köp är nog en wippkopia för 69:-. skeden ville inte snurra, och den rostade sönder efter första fisketuren.
                    </R>

Kommentera

• Ursprungligen postat av rallekralle Visa inlägg
                      det var ju en intressant tråd, varför inte dra igång den igen.

mitt värsta köp är nog en wippkopia för 69:-. skeden ville inte snurra, och den rostade sönder efter första fisketuren.
                      Säker på att du inte bara fick tag på en svartzonker flash blade
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13