Val av haspelspö ~1000-1500 kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av haspelspö ~1000-1500 kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kollade lite på länken här ovan, innan du bestämmer dig för spö bör du gå in i din lokala butik och känna på ett Fenwick Ironfether eller Ironfether Momentum och sedan kolla priset på den danska sidan, blev du såld när du kände på chili spöet vet jag inte hur du kommer att reagera när du känner på dessa Fenwick spö men det blir nog sömnproblem

Dom ligger på 3000-3500 i Sverige men där kunde du få dom för runt 2000kr med dagens växlings-kurs vissa modeller långt under det priset också. Tyvärr vet jag inte fraktpriser från Danmark men om du tar 3-4 delade borde det inte bli så hemskt....

En 3000 rulle till borre fiske kommer nog att kännas stor men funkar ändå helt ok... annars kan du ju köpa vilken liten skitrulle som helst till det fisket borre fiske är inget avancerat och borde gå att göra med lite vad fan som helst i rullväg bara den tar in och släpper ut lina.

Kommentera

Jag tycker både Chilli och Fenwick är för dyra, jag kommer välja titanium.

Idag fiskar jag allt med en Stamina 1000 rulle och tycker det funkat bra, kommer väl ha kvar den till UL och Abborre.

Om vi plockar bort abborre, lämpar sig 3000 rullen mer än 2000 för mitt fiske? På 3000rullen är ju även backspärren borta för att rullan ska klara än mer hårt fiske.(vad jag läst mig till)

Kommentera

Jag köper enbart rullar i 3000 storlek till min fru och grabben numera tycker den storleken funkar till det mesta, titanium är ett bra spö så kör du på det.

Vet om att det är farligt för plånboken att känna på många spö senast gick jag in för att köpa just ett Titanium men kom ut med ett Fenwick momentum, ganska dumt med tanke på att jag hade ett Ironfether innan så nu har jag 2 av marknadens bästa spö och problem att välja vilket jag skall köra med

Kommentera

Köpte en Trio 40 själv för ett tag sen och kan inte vara mer nöjd..(tittade själv på penn rullarna med)
          Har gett den mycket stryk nu under helgen vid hårt gäddfiske.
          Valde den för att jag fiskar mycket Gäddspinnare/spinnerbaits och då tycker åtminstonde jag att 6.2 blir alldelens för högt utväxlad.
          Och du skulle kunna gå på en 40 för den är som en 30/3000 i storleken om du jämför med andra märken.
          Sen att den lägger upp linan riktigt bra är ju bara plus.

Mvh Stefan
          Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Beställning lagd.

Penn Sargus SG3000
            Berkley SSGS Titanium 9' 7-28g

Kommentera

hoppas du blir nöjd, du kommer att ha betydligt bättre prylar en dom flesta fiskare.

Kommentera

Jo jag lär bli nöjd.

Har hittills fiskat med en Abu Stamina 1000 rulle, ett Ruby Crest 5,6', Berkley Phazer 10', RT Steelhead 8' fråm typ 1967.

Och jag var rätt nöjd med detta tills jag testade svågerns Titanium med Shimano exage rulle.

Får hoppas grejerna kommer innan nästa vecka så att jag hinner nöta lite med dem på semestern

Kommentera

Jag var inne i den likala fiskebutiken i Stenungsund, kände åter igen på Spö och Rulle, fick ångest att jag valde 3000rullen, den känns FÖR stor alltså. Avbeställde min order och köpte Spö + 2000rullen hos Björns Fiske i Stenungsund istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  273 591 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13