Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett litet skämt för folk alltid säger att multi ger skatbo

Kommentera

Som multi fiskare är man alltid diskriminerad!!
      Några få spön blir för multi om det ens blir några..
      Det här både DO kika på.
      Kanske skadestånd och en offentlig ursäkt vore på plats??

Kommentera

Man kan liksom inte ha massor med rullar på rea och sedan svindyra spö som skall specialbeställas för att få rullen att funka, tycker det är lite lurendrejeri så en stämning vore på sin plats, det ska väl va lika pris på spö oavsett haspel eller multi?......

Kommentera

Haha... Tycker ofta jag ser spinnspön på rea faktiskt. För inte länge sedan såg jag t.ex. Berley Muscle-modeller hos Fiske & Fiskar och Esox Lucius-modeller (Broman Odell) hos Fiskekompaniet här i stan. Inte kattskit någon av dem faktiskt!

Kommentera

Antar att det är nya quadrant du har? Efter som du skrev de var fyrdelade Ironfeather 2 fanns väl bara i en 11 fotare. Vad sitter det för rullfäste på? Exposed blank eller vanligt?

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Jag har 32gi 4 delad spinn, det håller vad som utlovas, optimalt ligger det lite under max-vikten men kastar både över och under bättre en dom andra spö jag provat.....du kan ju köpa även 48gr och kasta skiten av dom flesta andra spö med 30gr beten....

Danskarna som fiskar mycket kust-fiske säger att det förmodligen är världens bästa spinn-spö vilket säger en del.......(4 delat 16-54gr)

Kommentera

Jag är inte säker på om dom bara döpt om det till quadrant detta året eller om det är ett helt nytt spö dom släppt, har inte känt på det, det jag har heter Ironfether II och fyrdelat, uppbyggt på en SOL flugspö klinga därför den har ett sådant ruggigt klipp i klingan....

http://www.fiskefiskar.se/shop/produ...k-ironfeather/ fanns i upp till 32 och 16-54 jag har båda,

Momentum är ett helt annat spö så jag misstänker att även quadrant är det,

Jag skulle ha ett 4 delat till för jag var rädd att dom inte skulle gå att få tag i mer, det var slut på Abu så jag fick nästa års Ironfether 2 delat 11 fot till samma pris, värkar nästan som dom ska köra 3 modeller men har inte hittat något om det.....

Obs att jag bara fiskar spinn och har därför trigger-spö. haspel har som vanligt mer att välja på

Kommentera

Det jag blev konfunderad över var att den enda ironfeather 2 i casting jag sett hur mycket jag än sökt är 11 fotarn 16-54g.
                Beskedet jag fick från Abu när jag talade med dem är att quadranten ska ersätta ironfeather 2 och det ska vara exakt samma klinga.

Kommentera

Ringde precis upp Abu. Och kollade. Ironfeather 2 utgår och ersätts av quadrant. Du måste fått något special för de visste bara om en casting modell..

Kommentera

Mr Manson är ju en riktig reklampelare för Fenwickspöna, så han har säkert fått något special
                    Jaha Engqvist, din Japanmörrum på ett quadrant, så går väl inte laxarna utanför 100 meterslinjen säkra heller

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                      Mr Manson är ju en riktig reklampelare för Fenwickspöna, så han har säkert fått något special
                      Jaha Engqvist, din Japanmörrum på ett quadrant, så går väl inte laxarna utanför 100 meterslinjen säkra heller
                      Ja han har nog "sålt" några Fenwick spön åt Abu så lite provision borde han få..
                      Silver raketern på guidline och nu quadranten så lever Vätterns laxar farligt!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04