Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack

Kommentera

Vart hittar ni all info om fenwick spöna? Hittar själv nästa ingen info vare sig på fenwicks svenska eller internationella sida...
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag ringde direkt till Abu och pratade med. Fick en lista med alla spön och priser. Sen finns det lite info på en del danska sidor och forum...

Kommentera

Det ända spöet jag hittat utförlig information om är Ironfether Momentum, men dom är inte samma spö, visst Momentum är också ett kanon-spö på alla sätt men klingan är inte samma, Ironfether II 4 delat kastar bättre tack vare klingan, Danskarna säger att det förmodligen är världens bästa spinn spö och jag kan bara hålla med jag har inte testat något bättre (kan finnas bättre men jag vet inte vilket)

I början hade jag svårt med ett för mig ganska smalt handtag på mitt första Ironhawk men man vänjer sig.....

Momentum är en uppdatering på ironhawk medan quadrant är en uppdatering på Ironfether II fast med samma klinga, dessa 2 är uppdateringar på det 2 delade Ironfether som fanns ihop med Ironhawk för ca:5 år sedan,,,

Fenwick är topp märket i den kedja Abu ingår i där även bla. Berkley är med, och Quadrant är deras topp-spö så det borde va riktigt bra

OBS jag har Ironfether II inte quadrant, skulle va intressant att testa så vi får se om det inte blir ett sådant också trots samma klinga

Jag tyckte inte om Silver Wings köpte det i tron att det skulle va i närheten av ett Ironhawk men blev klart besviken, det är väl i klass med berkleys SSGS/C så gå inte på det om ni vill komma i närheten av Ironfether.....

Jag har mina Fenwick till lång-kastning på kusten, jag tycker det är där dom kommer till sin rätt.....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            ...Danskarna säger att det förmodligen är världens bästa spinn spö och jag kan bara hålla med jag har inte testat något bättre (kan finnas bättre men jag vet inte vilket)...

Tillverkas inte Fenwick i Kina nu? Häls /T

Kommentera

Vet faktiskt inte tillverknings land kollade på mina och hittade inget, skulle inte förvåna mig om även dom tillverkas i Kina numera,

Man får med ett ganska kul papper som sitter på alla Ironfether spö, en lapp som ger mig 5 års fabriks-garanti, butiken är tvingade att ge mig ett nytt spö om fabriks-fel upptäcks inom den tiden det räcker för mig

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

Tillverkas inte Fenwick i Kina nu? Häls /T
                Jo mitt quadrant står det made in china på. Men det behöver inte betyda så mycket. Det gör det på mina zillion spö också. Och enligt mig piskar de mina tidigare USA tillverkade st croix spön..

Kommentera

Made in USA betyder definitivt inte kvalitet, jag vill väl säga nästan tvärt om att kineserna ofta gör bättre saker en USA, dom ända jag tycker representerar kvalitet är tyskar och Japaner.....

Kommentera

Fick du med samma lilla garanti-sedel som jag har på mina, ett kort med info och 5 års garanti som hänger i spö-ringen och är stämplad av butiken med inköpsdatum och plats???

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Jo mitt quadrant står det made in china på. Men det behöver inte betyda så mycket.
                      Det kan betyda en hel del, fast det jag tror är att tillverkningsmetoder och kvalitetssäkring är viktigare än vilket land prylarna har tillverkas och detta ser man inte i första taget.
                      Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 861 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S