Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi får se vad det är dom skickat till mig när nyheterna börjat dyka upp

Om du kör quadranten med lämplig rulle har du förmodligen en av dom roligaste kombinationerna som finns att få tag i

Jag måste få tag i ett quadrant och jämföra med ett Ironfether II för att lita på återförsäljarnas snack, tittar jag på andra sidan Öresund där jag brukar handla en del slår det på ca:100kr i pris mellan mitt fyrdelade och det nya quadrant.... vad jag kan avgöra med ögonen har dom inte samma rullfäste...

Vet ni någon i Sverige som fått in Quadrant i trigger variant ??? har ni någon aning om vad priset blir i butik här??

I Danmark skulle quadrant kosta mig lite under 2400 sek,
    Där fick jag ge lite under 2100 för det Ironfether II när dom var uppe i 3395 här
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-11-23, 18:44.

Kommentera

Priser jag fått från Abu är.
      Momentum 1999kr
      Quadrant. 2499kr
      Och sen mina rabatter på det blir det riktigt humant!!
      Har inte hittat någon bild på trigger fästet på quadranten. Bara bilder på haspel spöt.

Är man sugen på ironfeather 2 så säljs den ut billigt på många ställen i Danmark. Hittade den för ca 1000 danska kr. Dock finns bara 11 fotarn med trigger att köpa. Så det blir quadrant istället...
      Får spöt kanske nästa vecka om jag har tur...

Kommentera

Riktigt fina priser,

Just nu går Momentum på 2995 i nätbutiker, det är samma pris som jag får om jag frågar i butiker, och om man sedan lägger på pris-skillnaden 499 så får man en ide om var priset kommer att hamna på Quadrant.. http://regalsportfiske.se/visa_produ...d=4622&lang=sv

Jag handlar mycket i Danmark, jobbar där så jag är i närheten av deras butiker,,,,, fattar inte varför spö och vissa märken på rullar är så pass mycket dyrare här?
        Det blir mycket tobak sprit och fiske-prylar som handlas på den sidan sundet,

Köpenhamn skall ju va bland dom topp 5 dyraste städerna i Världen att leva i och ändå fiskeprylarna billigare en här

Jag har en firma så en butiks-ägare har hittat ett sätt för mig att köpa moms-fritt... Detta under förutsättning att jag säljer vidare vilket jag brukar glömma att göra när jag kommer hem!

Kan du lägga ut en länk till någon nätbutik i Danmark som har ett Ironfether II 4 delat med trigger till bra pris, jag vill fortfarande ha ett till, ibland blir 11 fot 2 delat klumpigt att ta med sig.....

Tittade lite snabbt på en konstig linsamlare vid namn Penn Battle och det är ju nästan halva priset jämfört med här, jag tycker det värkar mycket underligt
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-11-23, 22:11.

Kommentera

Du kan kika på jagtofiskemagasinet. Men sök det fanns fler ställen som de sålde ut det billigt...

Kommentera

Sorgligt nog var vi undantagna igen det var bara haspel-spö men du hade rätt, det var ett riktigt ruggigt pris, 999Dkr är ca:1200sek sedan hittade jag även en Currado 201/301 för 1200 sek, och så snackar dom om rea och fantastiska priser här med 1999kr vilket skit-snack

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Om du kör quadranten med lämplig rulle har du förmodligen en av dom roligaste kombinationerna som finns att få tag i
              Ja, den kombo är en av dem som kan kämpa för andra platsen.
              Den roligaste är ett st croix på nästan 10 fot som kastar -35 med en calcutta dc på..... Svårt att slå.

Häls /T, tillbaka efter 2 veckor i USA.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Ja, den kombo är en av dem som kan kämpa för andra platsen.
                Den roligaste är ett st croix på nästan 10 fot som kastar -35 med en calcutta dc på..... Svårt att slå.

Häls /T, tillbaka efter 2 veckor i USA.
                Nej, DC`en är svårslagen. Åtminstone när det gäller lättkastade kustbeten & skedar. Min sitter på ett nio fots technium -30 och jag har väl inte stött på något än som hänger med Vad blev det för rullar & spön från det stora landet i väst då? Risken är väl att man slänger bagaget för att få med sig så mycket som möjligt

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                  Vad blev det för rullar & spön från det stora landet i väst då? Risken är väl att man slänger bagaget för att få med sig så mycket som möjligt
                  hehe, det är precis så det är.
                  Det blev inte några rullar eller spön den har gången, utan jag var ute efter vissa "udda fiskeprylar" och dessa var svåra att få tag på. Det blev ändå en hel del fiskeprylar som skulle kosta säker det dubbla här hemma. Det jag fokuserade mig på var att förbättra det jag redan har. Det är klart att jag kommer att dela med mig mina erfarenheter, men inte i den här tråden, för att i den här tråden pratar vi Fenwick ironfeather eller motsvarande.
                  Faktum är att jag kände på några Fenwick i en butik, inga ironfeather dock. Jag vet att det finns flera än J. Mansson som pratar varmt om dessa spön, fast jag undrar om dessa spö håller samma kvalité som de gamla Fenwick , innan purefishing köpet alltså ...

Häls /T, som är alltid sugen efter nya fiskeprylar ...

Kommentera

Det ända jag inte tycker om är Silver Wings, deras äldre Ironhawk och även det två-delade Ironfether dom hade då är betydligt bättre.

Kommentera

Sätt över rullen på ditt Fenwick så får du se att det finns ruggigt mycket bättre kombinationer
                      Har själv ett Technium M -30gr 9 fot och det spelar inte i samma liga som ett Fenwick Ironfether.

För den sakens skull inte har jag inte sagt att det är ett dåligt spö. Bättre en det mesta jag provat men om jag riktigt laddar med det bottnar jag kast-resurserna totalt och når då max 80m (med tur och medvind)...
                      Fast då har jag bara tillgång till en Record 51,Amb 2500.. och dom är nog inte riktigt i samma klass som er Shimano

Har någon en aning om Hardy´s Marksman trigger spö ??? Kände på dom i Danmark och det värkar va en riktigt trevlig serie ....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04