Haspel vs multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel vs multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, jörgen, missade lite där, det kostar inte många kronor att införskaffa sig en lättad linspridare till en 4500.

ElCamino: Har tänkt på det många gånger. Tycker att det är lite roligt faktiskt. Fast trumman hade en cutta 400 då. "My man".
    Förresten, jag har träffat han som filmade ute på en fisketur, mkt pratsam och trevlig kille. Det vi pratade om då, stannar mellan oss såklart.
    Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
      Det jag är fundersam på är väl vad att eon rullen pallar 15+ gädda och att vi rekommenderar 6500 för att dom kastar bra har gemensamt?
      Jag skulle inte rek. en eon, för att jag har inte fiskat med en sådan. En 6500 är nog för stor för det fisket han vill bedriva.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        .... Bättre att köpa en bra rulle direkt istället för att hålla på och trimma för den ska funka optimalt.... (personlig åsikt)
        Du fick en gillamarkering för detta inlägg. Jag håller helt med!
        Måste lägga till att jag tycker att köpa små trim-delar till mina rullar.
        Det finns något speciellt med det och dessutom de blir roligare att fiska med.
        Häls /T

PS: 3 inlägg på rad. Jag lovar det var inte meningen!
        Jag babblar ibland lite för mycket ....
        Senast ändrad av tonyex; 2012-02-03, 23:13.

Kommentera

Min rekommendation, toro, baseras på att jag använder den själv och den kastar fin fint från typ 30g. Jag kör på 51:an det tycker jag är en bra storlek på rulle för mellan och melan tungt gäddfisket.
          Nu finns ju den inte längre men HS modellen säljs på ett antal ställen till ett bra pris! Det jag gillar med den förutom att den ligger bra i mina händer är "gången" på den riktigt mjuk och fin och bromsen är jämn.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

SimpZeN:Att rekommendera en 6500 till TS är i min bok som att rekommendera typ
            en Penn 4000 till hö-fiske...Att jag tog upp Busters eon,som många inte hade en aning om va fan det va för en rulle var för att visa att man KANSKE kan klara sig med inte fullt så tunga och kraftiga grejjer till vanligt spinn...Tonyex:Jag har haft en eon och begriper inte hur han kunde sula iväg bustrarna på det viset...:-\

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Jag skulle inte rek. en eon, för att jag har inte fiskat med en sådan. En 6500 är nog för stor för det fisket han vill bedriva.

Häls /T
              Ja jo, jag vet att 6500 är lite väl stor då jag missade kastvikten en aning, tror han skrev runt 60g så tänkte 60-90g å då kan en 6500 fungera alldeles yperligt.

Håller med hur du resonerar och när han endå har en så pass bra budget så kan han ju köpa på sig något bra direkt i rätt storlek.

Som gryning skrev kanske revo toro 51 hs vore något? vet inte om den höga utväxlingen kanske inte är så poppis till rent spinn men men.

Och med rådande kastvikt så håller jag även med El Camino om att en 5000 storlek passar bättre om man vill ha en amba.
              Det jag fortfarande inte förstår är gliringen om att eon klarar 15+ och ingen 6500 är i gäddfeber? vad har det med att 6500 kastar bra? I do not get it:P

Kanske bara är trög men upplys mig gärna.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                SimpZeN:Att rekommendera en 6500 till TS är i min bok som att rekommendera typ
                en Penn 4000 till hö-fiske...Att jag tog upp Busters eon,som många inte hade en aning om va fan det va för en rulle var för att visa att man KANSKE kan klara sig med inte fullt så tunga och kraftiga grejjer till vanligt spinn...Tonyex:Jag har haft en eon och begriper inte hur han kunde sula iväg bustrarna på det viset...:-\
                Där ser man tack tack då är jag med, Nu vet jag inte om 6500 är så mycket kraftigare i sig än 5500 modellerna, lite stabilare möjligen? jag själv kör inte 6500 då jag inte kan palma dessa rullar, men haft en 6500 c3 å den kastade riktigt bra för grejer mellan ca 45g och 100g.

Att buster kunde beror nog på att han lärt sig använda rullen riktigt effektivt... som jag läst och förstått så är eon rullen inte alls bra för jerk fisket, tror dom spekulerade i att den borde hålla ca 1 säsong... nåja..

Kommentera

Ok SimpZeN:Jag tycker helt enkelt att kunde buster bända upp dessa grisar med en liten lätt skitrulle så tycker jag inte att TS skall behöva kånka omkring på en 6500 oavsett hur himla bra de kastar.Vet inte hur jag skall uttrycka mig klarare?

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                    Ok SimpZeN:Jag tycker helt enkelt att kunde buster bända upp dessa grisar med en liten lätt skitrulle så tycker jag inte att TS skall behöva kånka omkring på en 6500 oavsett hur himla bra de kastar.Vet inte hur jag skall uttrycka mig klarare?
                    tror vi missar varandras svar här xD

ursäkta allt OT. Lyssna på Tonyx

Kommentera

Sorry,e så himla långsam med mobilen! :-):-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04