Haspel vs multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel vs multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad det gäller rullar så finns det nog lika många svar som användare här på FS.... Det viktigaste är nog att man hittar en rulle som man tror på och känns skön! Personligen gillar jag lågprofil, tycker dom ligger bättre i handen.
    Till det tyngre gäddfisket kör jag en revo toro och ett spö som är klassat upp till 110g. Med den kombon kastar jag allt mellan 45-110g går nog att kasta tyngre med också men jag har inga beten över den vikten längre.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag tro att du själv måste välja mellan lågprofil eller rundrulle...Jag har båda typerna själv,men till det fisket jag bedriver mest är det runt som gäller!Dels för dom känns mer gedigna samt att de är lättmeckade och det är billiga delar.Tycke o smak,handstorlek och.."reklamkänslighet"?

Kommentera

Eftersom jag tycker 6500 rullar kastar bättre en 5500 så blir mitt råd en sådan, allt från C3 till Pro-Rocket är bra rullar, dock kastar Pro-Rocket något bättre en övriga,

En annan trevlig stabil rulle är Record 50/51-60/61 och 60/61 HC

Om Rocket hade jag tittat lite extra på dom 6500 modellerna som är gjorda för Japan-marknaden ex. Rocket 6500 CS Gunnar.
        Lika stabil som Pro-Rocket med fler och bättre kullager och därmed bättre kast-egenskaper, den har även högre invevnings-hastighet...

Om lågprofil har jag bara provat 2 jag kan rekommendera, Revo Inshore och Shimano Curado 300 E, och där ger jag Shimanon något bättre betyg, finns ju även Torro varianten av dessa men den har jag ingen erfarenhet av.. resten i Revo familjen är för smått och passar bäst till lätt spinn...

Vilken spö-längd är du ute efter och vilken aktion föredrar du på spö???
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-02-03, 22:23.

Kommentera

Ni föreslår tunga stora rullar igen. Han ska kasta max 60g, gubbs.
          Det räcker med en av dessa: amba 4500, 5500 med trim, curado 200, cutta 200 eller luna 203 för att ta med några riktig bra rullar.
          Häls /T

Kommentera

Ja med den budgeten han har så kan han ju kosta på sig en bra rulle direkt för lite lättare grejer, är så van med grejer som ska klara 120-150g beten...

Kommentera

Håller helt med dig tonyex...!De flesta borde väl ha sett gäddfeber vid det här laget,där drar Buster 15+ are med en EON!Kanske missade nåt,men jag såg ingen 6500 där?

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                Håller helt med dig tonyex...!De flesta borde väl ha sett gäddfeber vid det här laget,där drar Buster 15+ are med en EON!Kanske missade nåt,men jag såg ingen 6500 där?
                Det vi diskuterar är ju inte vad rullarna håller för, utan kastegenskaper?

Kommentera

4500 måste nästan få lättad spridare för den ska va något att fiska med, sedan är jag nog lite trångsynt som bara tittar på Abu rullar, finns andra märken som kanske har en lämpligare rulle för ändamålet du kom med några trevliga exempel som är väl värda att fundera på.... Bättre att köpa en bra rulle direkt istället för att hålla på och trimma för den ska funka optimalt.... (personlig åsikt)

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    Det vi diskuterar är ju inte vad rullarna håller för, utan kastegenskaper?
                    Om du tycker att TS skall gå från haspel till en 6500 får ju stå för dig..Själv menar jag att valet med amba ögon står mellan 5500prorocket och kanske revo inshore.Tonyex har ju full koll på shimano utbudet :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                      Om du tycker att TS skall gå från haspel till en 6500 får ju stå för dig..Själv menar jag att valet med amba ögon står mellan 5500prorocket och kanske revo inshore.Tonyex har ju full koll på shimano utbudet :-)
                      Det jag är fundersam på är väl vad att eon rullen pallar 15+ gädda och att vi rekommenderar 6500 för att dom kastar bra har gemensamt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04