Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Ok.
    Det där med att böja spetsarna så stjärnan passar till bockade vevar låter intressant!
    Du skulle inte vilja ge en kort beskrivning på hur du går tillväga?
    Har själv haft tankar på detta vid flera tillfällen, och som före detta byggnadsplåtslagare så har jag div bra handverktyg, bla falstänger, som ju är gjorda för att bocka med. Med lite silvertejp etc på ”käftarna” som skydd så…
    Det jag ffa lurar på är en bra metod för att få till samma grader/vinkel på spetsarna när man bockar dom…
    Jag frihandade, gick på känsla och ögonmått. Använde en liten plattång med tejp på spetsarna, förvärmde stjärnan lite med en varmluftpistol.

    Kommentera


    • Tackar för input Classe69 och Kolnej!

      Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
      Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
        Tackar för input Classe69 och Kolnej!

        Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
        Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
        Gjorde det på Sommarn i min fiskebod, är runt 35-40 grader där inne under dom varmaste dagarna :-) jag maskade på städet och vill minnas att jag även hade handskar på mig :-) haha
        Men det bli bra :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
          Tackar för input Classe69 och Kolnej!

          Hade ngn av er problem med att färgen/eloxeringen ”ville spricka” när ni bockade, eller den var följsam och klarade sig?
          Som jag förstår det så kallbockade du Classe? Isf, i vanlig inomhustemperatur?
          Fick ingen spricka i färgen men jag böjde bara lite lite , inte alls lika mycket vinkel behövdes som på de förbockade stjärnhjulen. Jag skulle dock inte göra det utan värmepistolen

          Kommentera


          • Kvällens Rull-mek!
            6500 CS Rocket Grön.

            Byggd av ABU original delar,
            B la chromat mässingstativ, HPCR-lager, 70-tals stjärnhjul, rund linspridare, predator vev, backspärrshake mm.
            Mestadels nya delar i rullen!

            Vart en fin rulle, återstår att fundera ut vad man ska fiska med den ;-)
            Bifogade filer

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
              Kvällens Rull-mek!
              6500 CS Rocket Grön.

              Byggd av ABU original delar,
              B la chromat mässingstativ, HPCR-lager, 70-tals stjärnhjul, rund linspridare, predator vev, backspärrshake mm.
              Mestadels nya delar i rullen!

              Vart en fin rulle, återstår att fundera ut vad man ska fiska med den ;-)
              Jädrans fint med krom och grönt, och dom där stjärnhjulen är både sjukt snygga och bekväma för fingrarna. Komplettera med en kromad bottenplatta så är det full pott.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Jädrans fint med krom och grönt, och dom där stjärnhjulen är både sjukt snygga och bekväma för fingrarna. Komplettera med en kromad bottenplatta så är det full pott.
                Ja men tack!
                Hade två bottenplattor ”på lager” denna alu med backspärrshake och en chromad platta men den är reserverad åt annat bygge så vart denna alu.
                Chrome är snyggare alla dagar så kommer väl bli en sådan framledes men på hyllan duger aluplattan gott.

                Kommentera


                • Äntligen fick jag mina lager till min Amba 1000c. Vart mycket bättre snurr på grejerna med lager istället för bussningar. Ursäkta röran i bakgrunden.Click image for larger version

Name:	20220120_111357.jpg
Views:	334
Size:	1,82 MB
ID:	2594445
                  Finns även trimspolar till dessa rullar men tyvärr är dom slut för tillfället. Ska köpa så fort dom kommer in.

                  Tänkte använda rullen till borre deepcranks. Kan ge lite uppdatering hur rullen beter sig på vattnet så fort isjäveln går.

                  PS har byggt om några rullar i 4000 sizen till HÖ, borre och gädda. Lägger in några bilder när jag har packat upp dom igen. Håller på att flytta :-)

                  Kommentera


                  • Så kom dagen som tyvärr varit väntad.
                    Ingen fysisk Napp och Nytt utan bara en digital version.
                    Stor sorg och vemod!

                    Kommentera


                    • Min 4600 c4 fick en uppfräschning idag. Beställde hem grunda spolen, carbonbromsar, 6.3:1 drev, kullagrat mellandrev och lättad linspridare. Kommer nog bli en trevlig rulle för borrefisket

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 910 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X