Fiskeklocka??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeklocka???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeklocka???

Nån som har eller testat fiskeklockan Casio ProTrek PRS-400-1 ???

Kolla in nedanståeende artikel:

ok-ok, kan va ytterligare en onödig gizmo men d kunde va kul å höra om nån vet nåt om den!?!

Det finns nån sån där grej i min gps (garmin etrex tror jag det är). Har inte testat det men det skulle fan vara lite ball att undersöka någon gång. Känns som ett rätt stort projekt att verifiera att det fungerar. Jag läste dock någon artickel i en fisketidning i påskas om en kille som körde stenhårt på klockan och tyckte det fungerade svinbra. Frågan är ju som vanligt om det är placebo, typ självförtroende osv, eller inte. Jag skulle dock kunna tänka mig att det fungerar lite, det är väl samma typ av funktionallitet som de här fiskekalendrarna som fanns i Napp&Nytt när man var liten.
    När drar vi?

Kommentera

Vem behöver en fiske klocka Kör med gök uret på ryggen vetu
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Har också en GPS. Garmin etrex vista. Har kollat upp det där med så kallade huggperioder. Ibland stämmer det och ibland inte. Kan inte säga att jag får mer fisk enligt den. Tycker fortfarande att morgonen är bäst och därefter kvällen. Gps'en prickar ofta in tider mitt på dagen och visst går det att få fisk då också men ja, vad ska man säga, jag köpte inte den för att få huggperioder i alla fall. ABU's kalender med månfaserna duger lika bra om man ska planera fisket efter något.

Kommentera

Klocka

Hej
          Sent inlägg men ändå

Jag har en exakt sån klocka ,, funktionen ja du tror du på den så funkar den perfekt.

Man ställer bara in Longitud & Latitud där du befinner dig ( grovt) enligt bifogad bruksanvisning eller efter kartboken.

Sen ,, ja du har testat lite under hösten och ja den funkar väl ok . Tiden för napp kan jag inte bevisa är mer under klockans bra läge men visst den ,mäter ju månens läge mot oss här nere och det påverkar ju vattnet helt klart .

Om du samtidigt följer bondepraktikans kalender om nappdagar så är lyckan perfekt.

Sant ???

Nja jag har fiskat då klockan visar 4 fiskar ( max och bäst ) i rätt dag enligt bondepraktikan , det enda som stämde var att det nappade bättre , helt klart för du får 4 tider per dygn, som är ganska normal för oss fiskare ,men sen om resultatet var det som önskades kan jag inte lova.

Lycka till ...om det är värt 900spänn vet jag ej men klocka behöver man ju ändå och den tål ju vatten så man kan ju ha den jämt.

Mvh Swegrulf

Kommentera

Fiskeklocka

Jag har själv skaffat mig en sådan. Men än så länge har den blivit liggande. Jag undrar lite hur "grovt" longitud och latitud ska ställas in. Bor i närheten av örebro (grythyttan).
            Andra frågan? behöver jag ställa om longitud och latitud om jag förflyttar mig, eller var går gränsen när ändringar behöver göras.

Kommentera

Casio Fiskeklocka

Lyfter tråden eftersom jag såg att Stjärnurmakarna hade en "fiskeklocka" på sin hemsida. Någon som har en av dessa? Jag behöver skaffa mig en klocka så varför inte köpa en sån här, fiskenörd som man är.... :P
              Är ju lite andra roliga grejer på den ser det ut som, som kompass och temperaturmätare också.

http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Vicarious
                Lyfter tråden eftersom jag såg att Stjärnurmakarna hade en "fiskeklocka" på sin hemsida. Någon som har en av dessa? Jag behöver skaffa mig en klocka så varför inte köpa en sån här, fiskenörd som man är.... :P
                Är ju lite andra roliga grejer på den ser det ut som, som kompass och temperaturmätare också.

http://butik.stjarnurmakarna.se/xindexherr.asp
                Hej!
                Jag jobbar på Stjärnurmakarna och säljer många Casio "fiskeklockor" till fiskare som hävdar att kompisen har och det stämmer exakt OSV. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte. Jag har givetvis en själv men har inte
                lagt något intresse på den.
                Termometer har den men inte kompass W E S och N har bara en "kosmetisk" funktion på boetten.
                //Cole
                http://sportfisher.se

Kommentera

den där klockan kan du köpa från tyskland för kanske 450kr och då är frakten inräknad. googla så får du se om du får några träffar.
                  Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

då föll man för frestelsen och skaffade en fiskeklocka. Rätt kul pryl hittills, vete fan om man kommer att ha någon nytta av den men den är ju lite rolig i alla fall. Nån annan som har en sån som kan hjälpa mig lite med inställningarna? Longitud och latitud har jag fått in, det som inte stämmer är solens upp och nedgång. På min klocka diffar det med typ 3 timmar vad gäller både upp- och nedgång. Nån som vet vad jag missat?
                    http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 490 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson