Köpråd Multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Det är precis sådana bra trådar om fiskeprylar som är intressanta att följa.
    Det spelar ingen roll om det är rullar, linor eller spön som vi debatterar om, det viktigaste är erfarenhetsutbyte och det är då många andra vinner på det oxå.

... och det är roligt att just du tittar in och kommer med dina erfarenheter, för att jag vet att du har en mkt fin rullsamling och kan en hel del om rullar och det bästa av allt att du kan jämföra många rullar från olika rulltillverkare vilket ger en hel annan dimension i debatten. I slutändan, det är fiskaren som äger och fiskar med rullen som det hela hänger på och det vet vi bägge två.

Förresten, jag har hört att morrum ZX är riktig fin långkastare. Jag misstänker att 3600 modellen bor leverera fina kastländer med typiska hö beten. Det skulle vara roligt att kunna testa en sådan någon.

Häls /T
    Du kan få testa min Mörrum 3601 nån gång när du har tid. Vi verkar ju bo på samma ställe. Det är senaste modellen av Mörrumen och den kastar mycket riktigt väldigt bra men jag tycker den är väldigt gnällig på vilken typ av flätlina man använder, fungerar bäst med Suffix 832 eller Power Pro S8S.
    Att den är så känslig beror nog på att linspridaren sitter väldigt nära spolen och med den lite bredare 3000 modellen av Mörrumen så blir det ganska så branta vinklar på linan ibland men det är ändå en supertrevlig rulle.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Evo6 Visa inlägg
      Du kan få testa min Mörrum 3601 nån gång när du har tid.
      I så fall får du känna på några små sk1tar som kastar riktigt långt.
      Men jag varnar dig, efter ett par timmar med mina prylar, då kan du bli sugen på att köpa sådana oxå. Det är den enda nackdelen som jag ser....

Häls /T

Kommentera

I så fall får du känna på några små sk1tar som kastar riktigt långt.
        Men jag varnar dig, efter ett par timmar med mina prylar, då kan du bli sugen på att köpa sådana oxå. Det är den enda nackdelen som jag ser....

Häls /T

Låter fint jag mailar dig mitt telefon nr. när jag kommer hem från jobbet ikväll.
        Just nu måste man ju jobba och installera trådlösa nätverk till kunder, så man har råd att köpa alla fina drömrullar (Daiwa Ito Monoblock) man vill ha.

Kommentera

.., så man har råd att köpa alla fina drömrullar (Daiwa Ito Monoblock) man vill ha.
          Den fiskerulle ska man inte fiska med eller har jag fel .... //T

Kommentera

Låter fint jag mailar dig mitt telefon nr. när jag kommer hem från jobbet ikväll.
            Just nu måste man ju jobba och installera trådlösa nätverk till kunder, så man har råd att köpa alla fina drömrullar (Daiwa Ito Monoblock) man vill ha.
            Bara ett tips! Testa inte tonyex rullar man blir bara besviken på det man själv har!
            http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

• Akta er för Tonyex !
              Jag känner en trögskalle som hatade lågprofilare efter ett antal skitrullar och lovat aldrig mer en lågprofil, Han sitter just nu med en Curado och har tankar på fler
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Egentligen borde jag inte gilla era inläggen, men ni är så snälla ändå.

grynning: så illa är det inte. Det som är bra är att jag brukar komma med bra tips när det gäller rulltrimning oavsett om det är Shimano, Daiwa eller ABU rullar.
                Exxet: Jag har några små runda rullar, som du behöver låna ett par kast .... (sen är du fast)

Häls /T

PS: Jag skulle aldrig föreslå en fiskepryl som jag vet är sk1t, utan det jag försöker göra är att lägga fram alla argument för att ni ska ta genvägar och inte spendera massa tid och pengar som jag har gjort.
                Senast ändrad av tonyex; 2012-10-09, 17:18.

Kommentera

Egentligen borde jag inte gilla era inläggen, men ni är så snälla ändå.

grynning: Fast jag brukar komma med bra tips när det gäller rulltrimning iaf.
                  Exxet: jag har några små runda rullar , som du behöver låna ett par kast ....

Häls /T
                  Det brukar du definitivt göra, mina rullar kastar mkt bättre nu!
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

• Jag känner en trögskalle som hatade lågprofilare efter ett antal skitrullar och lovat aldrig mer en lågprofil, Han sitter just nu med en Curado och har tankar på fler
                    Skall jag känna mig träffad eller jag är inte ensam ????

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Skall jag känna mig träffad eller jag är inte ensam ????
                      Du kan vara lugn Månsson, du är inte ensam! "Vi" är många fler än du tror ...
                      //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 220 visningar
                      18 gillar