Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd Multirulle
Collapse
X
-
Ensam är du inte, Min Curado blev en positiv över-raskning.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSkall jag känna mig träffad eller jag är inte ensam ????
Har hittat lite info om Inshoren. Och kanske SimpZen får rätt till slut
Efter mycket sökande på nätet så har jag funnit en uppgift om att Inshorens spole lär väga 20 gram mer än ABU:s standardspole. Detta talar starkt för SimpZens teorier. Nu säger ju inte enbart vikten allt (beror på var den är placerad) men detta skulle kunna indikera att tröghetsmomentet är högre. Vad jag inte fattar då är varför den är så stabil (oj det gäller Predatorn) Men är dom identiska så är väll båda det. En tung spole borde vilja övervarva mer, men jag har fasiken inte lyckats, som simpzen sa trots provoserande snärtkast.
I vilket fall, även om den är som en traktor i jämförelse med era kastmaskiner så är den kalas att hiva 100 gr. med
Senast ändrad av Exxet; 2012-10-09, 19:22.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Tonyex !
Du lyckades hitta in i en lite tråd om en försäljning så du vet vad jag precis har köpt.
Tanken va att placera Predatorn på den och skaffa ny rulle till Chopperspöt.
Sneglar på denna:
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Hur bra roterar spole och spolaxel i gavellagren ?? Sitter spolen helt låst på spolaxeln när dom roterar tillsammans eller skakar den så pass att det påverkar ?? är lagret i gaveln identiskt med det andra IAR lagret ??Vad jag inte fattar då är varför den är så stabil
Jag har i alla fall den största tvålkoppen av oss (tror jag) Shimano Tranx
Har handlat en del hos dom, bra killar som vet vad dom pratar om, butiken ligger i Köpenhamn så grejerna kommer snabbt..Sneglar på denna:Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-09, 19:29.
Kommentera
-
Jag har sneglat på den rullen också, men vänsternörd som man är.
Annars borde den vara krallig som en predator, Hur stor är den, som en 7000 amba? uppemot 400 m 0,30 eller ?
Har handlat en del jag också, grym leverans. bläcket han inte torka på utskriftenHar handlat en del hos dom, bra killar som vet vad dom pratar om, butiken ligger i Köpenhamn så grejerna kommer snabbt..
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Kommentera
-
Ja, du vann!! Det är bara och erkänna.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHur bra roterar spole och spolaxel i gavellagren ?? Sitter spolen helt låst på spolaxeln när dom roterar tillsammans eller skakar den så pass att det påverkar ?? är lagret i gaveln identiskt med det andra IAR lagret ??
Har handlat en del hos dom, bra killar som vet vad dom pratar om, butiken ligger i Köpenhamn så grejerna kommer snabbt..
Den mest gedigna tvålkoppen som pengarna kan köpa idag. Muskie fiskarnas dröm!
Jag antar att du är nöjd med den, Månsson.
//T
Kommentera
-
Det var riktigt bra pris på tranx:en hos dom med tanke på att den kostar fem och ett halvt här hemma!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHur bra roterar spole och spolaxel i gavellagren ?? Sitter spolen helt låst på spolaxeln när dom roterar tillsammans eller skakar den så pass att det påverkar ?? är lagret i gaveln identiskt med det andra IAR lagret ??
Har handlat en del hos dom, bra killar som vet vad dom pratar om, butiken ligger i Köpenhamn så grejerna kommer snabbt..
Kommentera
-
Den rulle, 301E, är inte fel den heller. Min 301DSV, som har 4 år på nacken nu, ser ut som skit, men fiskar som en dröm. Curado 301:an är ganska känd nu, så det finns flera fiskesnackare som kan komma med kommentarer om den och på så sätt blir inte en monolog från min sida.Ursprungligen postat av Exxet Visa inläggTonyex !
Du lyckades hitta in i en lite tråd om en försäljning så du vet vad jag precis har köpt.
Tanken va att placera Predatorn på den och skaffa ny rulle till Chopperspöt.
Sneglar på denna:
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...ger-igen!.html
Det positiva är att du vet vad du köper den här gängen: minimalt med service, inga tröghetsmoment, inga problemen mekaniska bromsen, osv, osv ...
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2012-10-09, 19:44.
Kommentera
-
Jag vill ha en ogilla-knapp nu! //TUrsprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggNä, jag vet minst en icke omvänd lågprofilshatare här...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 097 visningar