Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd Multirulle
Collapse
X
-
Och ska jag någonsin köpa fler lp så kommer jag testa tippset och köpa ett annat märke, jag lovar...Anders @ gäddfiske.se
-
Om du söker på alibaba.com och kollar place off orgin på rullarna (ursprungsland) kommer du att bliOch ska jag någonsin köpa fler lp så kommer jag testa tippset och köpa ett annat märke, jag lovar...
verkar va tillverkade lite överallt förutom det som står på kartongen här, så man kan misstänka att märkningen bara talar om var klisterlappen och kartongen kommer från
Själv kommer jag även i fortsättningen att undvika dom...
Kommentera
-
Snart återstår väl bara att bygga själv. Jag har varit sugen på det i många år, börja med ett massivt block mässing och sluta med en färdig rulle. Om jag någonsin får bli pensionär så kanske...Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggOm du söker på alibaba.com och kollar place off orgin på rullarna (ursprungsland) kommer du att bli
verkar va tillverkade lite överallt förutom det som står på kartongen här, så man kan misstänka att märkningen bara talar om var klisterlappen och kartongen kommer från
Själv kommer jag även i fortsättningen att undvika dom...
Tills vidare fortsätter jag meka på det bästa ur svängsta reservdelslager och trimträsket. Kanske inte för att det är nödvändigt, mer för att det går och är så där onödigt nördigt kul.Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Håller med dig, det är grymt roligt och man känner sig som en riktig nördUrsprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggTills vidare fortsätter jag meka på det bästa ur svängsta reservdelslager och trimträsket. Kanske inte för att det är nödvändigt, mer för att det går och är så där onödigt nördigt kul.
Kommentera
-
Som jag med mina 5 raketer, köper dom mer av nyfikenhet en behovTills vidare fortsätter jag meka på det bästa ur svängsta reservdelslager och trimträsket.
Ganska bra med alibaba.com som sökmotor man kan själv välja om rullen skall komma från Asien eller Afrika, i våra butiker har man ju ingen aning om var dom kommer från
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-10, 11:48.
Kommentera
-
Ja Curado är en fin rulle jag har en 300 själv och den är helt underbar men den är tyvärr fortfarande helt original förutom att jag tvättade ur allt fett ur lagren som den kom med original.
Helt ofattbart hur mycket tjockt fett Shimano lyckats tryckat in i lagren på den här rullen för när jag tvättade ur fettet och böt ut det mot TG Rocket Fuel Yellow så blev det helt plötsligt en riktigt bra rulle från att ha varit ganska så seg att kasta med om än väldigt förutsägbar å pålitlig men tyvärr då med tråkigt korta kastlängder.
Men nu så kastar den helt ok fast jag misstänker att det finns mycket mer att hämta med nya lager å eventuellt en ny spole.
Kommentera
-
hehe, han ska få hjälp! Det ska inte vara några problem med att få snurr på den.
Tyvärr kan det vara så att vissa rullar får "ett extra kilo" fett från tillverkaren. Detta hör inte till ovanligheter.
Häls /T
Kommentera
-
Nä så klart att man alltid måste fixa med dom men just Curadon var löjligt fullproppad med fett ja iallafall min och jag tycker synd om dom som fiskar med sina helt original utan att förstå vad dom går miste om med en enkel översyn.Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggÅ tusan,trodde curadon skulle vara helt överlägsen ur kartong?...
Brukar alltid riva alla rullar i atomer innan jag ens fiskar med dom men just Curadom provade jag ganska så ordentligt innan jag rev ner den och var väldigt förvånad över hur mycket segt fett det var i lagren på den mot mina andra rullar, har aldrig fått så stora skillnader förut men men det är min enda Shimano multi än så länge så vad vet jag.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 097 visningar