Köpråd Multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
    Tonyex !

Du lyckades hitta in i en lite tråd om en försäljning så du vet vad jag precis har köpt.
    Tanken va att placera Predatorn på den och skaffa ny rulle till Chopperspöt.

Sneglar på denna:
    http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...ger-igen!.html
    Om man tänker efter, gör tvärtom!
    Placera denna rulle på det nya spöt och predatorn på choppern. Curadon kommer att göra mer nytta på det nya spöt, pga av den snabba aktionen detta nya spö besitter, men jag kan ha fel..

//T

Kommentera

• Hur stor är den, som en 7000 amba? uppemot 400 m 0,30 eller ?
      Vet inte exakt linmängd , fick påspolat gratis, tippar på 350-375 meter power pro 0:30 så det blir väl i stil med en 7000 ..

Påminner väldigt mycket om en Curado i allt utom storleken..

Kommentera

• Jag vill ha en ogilla-knapp nu! //T
        Jag förstår honom, om jag kommer ihåg rätt är stackaren ägare till en lågprofilrulle jag också har haft och kastat sönder, (2 st)

Efter det lovade jag också mig själv att hålla mig borta från LP rullar men har insett att det inte var LP som var problemet utan märket på rullen

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag förstår honom, om jag kommer ihåg rätt är stackaren ägare till en lågprofilrulle jag också har haft och kastat sönder, (2 st)

Efter det lovade jag också mig själv att hålla mig borta från LP rullar men har insett att det inte var LP som var problemet utan märket på rullen
          Nu är jag med i matchen! Jag känner igen det där missnöjet!
          Kan det vara så att han är ett offer av vilseledande marknadsföring?

Häls //T

PS: Kan ni tänka er att TS ville ha hjälp med att välja en fiskerulle? Detta är årets trådkapning!
          Senast ändrad av tonyex; 2012-10-09, 20:16.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Om man tänker efter, gör tvärtom!
            Placera denna rulle på det nya spöt och predatorn på choppern. Curadon kommer att göra mer nytta på det nya spöt, pga av den snabba aktionen detta nya spö besitter, men jag kan ha fel..

//T
            Predatorn sitter just nu på Choppern, en kalas-kombo för wobbler-spinn o shadar runt 70-100 gr, där samspelar de 2 tillräckligt bra för mina blygsamma krav. Inser att ett rappare spö ställer andra krav på rullen, därför är jag tveksam till både predden å inshoren. i vilket fall ska jag börja med vad jag har å prova lite olika Ambor, kanske låta Curadon få leka ihop några kast den också

Sen får vi se, en sån där tranx i vänster kanske
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• PS: Kan ni tänka er att TS ville ha hjälp med att välja en fiskerulle? Detta är årets trådkapning!
              Jag tänker hela tiden på mina 5 6500 CS Rocket och undrar varför ingen sågar dom, kan det va så enkelt att dom är Abus absolut bästa rullar ???

Har dom till 60 gr beten från kusten där finns det ingen anledning att byta ut dom, kul med 5 olika så man kan variera kastegenskaper efter humör ,
              hänger dom på ett Fenwick Silverwings eller Daiwa Grandwave.. fungerar hur bra som helst..
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-09, 20:40.

Kommentera

Jag tänker hela tiden på mina 5 6500 CS Rocket och undrar varför ingen sågar dom, kan det va så enkelt att dom är Abus absolut bästa rullar ???
                Var det en fråga eller? ......hehe, kunde inte låta bli!
                Säg inte att du har en grön oxå...

//T

Kommentera

• Säg inte att du har en grön oxå...
                  Jodå, grön, blågrå (standard),Gunmetall, krom och Silver/Guld... samt en grön CS Mag Elite...
                  Hittar jag fler köper jag nog dom också

Tycker det är kul med dom, ingen är exakt lika dant konfigurerad direkt ur kartong.

Dom som kommer närmast varandra är silver/guld och blågrå där är det bara stativet som skiljer,

Grön och Gunmetal har HS utväxling ,

GunMetal har Mässingsstativ och mässingsgavlar samt HPCR lager i spolen, lagrat mellanhjul och lagrad spridare.

Krom har HPCR samt lagrat mellanhjul..

(grön/gunmetal/krom är avsedda för Japanmarknaden)

Skulle va kul att upptäcka en ny variant och se vad den har att komma med

Pro rocket är inget att ha mer en 2 av dom är alldeles för förutsägbara i konfigurationen
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-09, 21:30.

Kommentera

• Grattis till en fin samling! Jag blir lite avis faktiskt.

Häls /T

Kommentera

Om jag kommer ihåg rätt har du en tvålkopp som brukar korka igen för dig, det var i så fall samma modell på tvålkopp som gjorde att jag trodde jag aldrig skulle bli ägare till en igen
                      Jepp, till min stora förvåning funkar den fortfarande efter min helrenovering, men jag gillar den fortfarande inte. En riktig rulle har inte så många plastdelar...
                      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 097 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf