Ursprungligen postat av SimpZeN
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd Multirulle
Collapse
X
-
Varför behöva uppgradera, den verkar ju stå pall för det tyngre fisket så känns lite onödigt att uppgradera bara för att man själv vill?Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggHaha njah han sa det när jag frågade om att trimma predatorn med hans kit, så han hade win/win i vilket fall
Ja predatorn kan du ta i med så du skiter på dig utan att skatbon uppstår, C3an är lite känsligare men man kastar lika långt

För oss som har lite för mycket muskler och inte inser det själva ibland så är det perfekt med en sån rulle. Jag kan kasta så långt så jag blir less på att veva in. Så kasta längre skulle inte göra någon nytta för min del =).
Kommentera
-
Recorden ! va kom den ifrån ? Trodde vi prata om Predatorn. Recorden har jag själv valt bort pga spolens utformning med perifert placerad massa.
I ärlighetens namn så blir mycket av rullsnack enbart baserat på kastlängder. Som båtfiskare så kastar jag mindre än 5% av kasten det som rullen och utrustningen kan prestera. 80% av kasten görs till 50-70% av utrustnings prestanda. Det känns som att diskutera om bilen gör 240 eller 290 när vi ändå kör 90 (för det mesta).
Det finns ju många andra egenskaper som en bra rulle bör ha, tex. stabilitet, enkelhet, stryktålighet, förlåtande mm. lite synd att dessa alltid kommer i skymundan och trim å kastlängder får råda. Att avspisa en rulle för att UT inte har trim till den är för mig totalt ointressant.
En rätt smord och vårdad rulle kastar säkert bättre än många misshandlade trimrullar. Är inte bara inom fiske man ser folk köpa det värsta och dyraste, och sen vet man inte ens hur olja och fett fungerar i ett lager. MEN MEN man har ju en blå spole
Säger jag att en rulle är trög så vill jag gärna förklara det, SPONTANT (utan att mäta) så påstår jag att min Predator kastar 100 gr bättre än min C3:a och är en genomgående bättre rulle.
Om än lite trög
Senast ändrad av Exxet; 2012-10-08, 20:15.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Jag är fysiker med bakgrund i experimentell bla bla bla ( helt ointressant) innan jag byte till det jag gör idag för 15 år sedan, så jag har tagit itu med dessa fysiska problem och hittat mkt snabbsnurrande rullar.
Sorry , jag kunde inte låta bli grabbar. Det var självmål!!
Häls /T
Kommentera
-
SimpZeN
Självklart är Predatorn bra som den är out the box så att säga, var väldigt nöjd med min.
Men ibland så får man en impuls av att man bara måste trimma rullen, bara för att liksom. Där av min frustration över att jag ägde både inshoren och predatorn.
Är ju aldrig fel att få upp kilo priset på fisken!
Kommentera
-
Själv har jag trimmat 2 Amb. dom låg bara i väskan och blev aldrig använda så det blev att trimma för att ha nytta av dom, har sålt den ena för den inte levde upp till mina förväntningar, den andra bara ligger och skräpar i väntan på att jag ska hitta något användningsområde för denMen ibland så får man en impuls av att man bara måste trimma rullen
Skulle aldrig få för mig att köpa en ny rulle för att trimma den, då kan man lika bra lägga pengar på modernare saker som kastar minst lika bra trots att det inte står ABU eller made in Sweden på dom...
Kommentera
-
Där har du 100% fel Jörgen!
Det går absolut INTE att fiska med en multi som det inte står Ambassadeur på...
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
Skulle aldrig få för mig att köpa en ny rulle för att trimma den, då kan man lika bra lägga pengar på modernare saker som kastar minst lika bra trots att det inte står ABU eller made in Sweden på dom...
Kommentera
-
Jag trodde likadant, men sen hände saker. Nu är det svårt att gå tillbaks.Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggDär har du 100% fel Jörgen!
Det går absolut INTE att fiska med en multi som det inte står Ambassadeur på...
Och jag menar att jag verkligen älskade min 2500, min 5501 Raket och min 1601 IAR.
Gubbar (inte illa menat), amba är fantastiska grejer , men utvecklingen har gått framåt!
Häls /T
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar