Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassadeur Revo STX
Collapse
X
-
Ambassadeur Revo STX
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.comTaggar: Ingen
-
Jorgen har nog haft otur med sina rulla vi är många som har kört med dom utan att uppleva dom problemen han har haft. Dock ska man nog inte pressa den mkt över 40g. själv har jag kört med min premier till just det fisket men jag har märkt att jag gärna går upp till 50-60g och jag tror inte att rullen mår så bra av det i längden. Än så länge håller den... (har dock bytt lager i den, lite för att dom var slita, lite för att kunna använda rullen till HÖ fiske)
Kommentera
-
Sportfiskegiganten rear annars ut premier varianten för 999kr
Har aldrig testat den så jag vet inte om den är bättre men dom skall inte användas i saltvatten X grafiten verkar inte tåla det,
Dom nya kommer även i saltvattentåliga modeller så om TS funderar på saltvattensfiske är det nog bättre att vänta...
Kommentera
-
Tycker mig ha hört denna kritik förutUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSportfiskegiganten rear annars ut premier varianten för 999kr
Har aldrig testat den så jag vet inte om den är bättre men dom skall inte användas i saltvatten X grafiten verkar inte tåla det,
Dom nya kommer även i saltvattentåliga modeller så om TS funderar på saltvattensfiske är det nog bättre att vänta...
Så du menar Jörgen att alla som använder sin Toro (samma legering) i bräck/saltvatten kommer få helt sönderärgade gavlar!?
Hur många tror du inte det är som använder tex Toro vid gäddfisket i Rügen !?
Hör väldigt få som klagar där nere
Kommentera
-
Grymt pris på en grym rulle!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSportfiskegiganten rear annars ut premier varianten för 999kr ...
Kommentera
-
Tvivlar på att det är alla serier men har sett det ganska många gånger när folk kommer till mig med sina rullar för dom har börjat krångla och korka igen, ser ut som en mindre sandlåda inne i dom, det är materialet som reagerar på vatten och smulas.Så du menar Jörgen att alla som använder sin Toro (samma legering) i bräck/saltvatten kommer få helt sönderärgade gavlar!?
Servar man dom ofta tror jag inte man lägger märke till det på samma sätt, har hört att några till här på FS förutom jag har haft samma problem..
Verkar som Abu också lagt märke till det, därför dom har en ny serie revo just för saltvatten detta året.
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-31, 21:07.
Kommentera
-
Kika på deras hemsida lite då och då, brukar komma riktigt trevliga överraskningar, förra året i Oktober/November hade dom också en del tokpriser, jag köpte en Revo STX för lite över 800 kr och en Mörrum 1601 för 999 krGrymt pris på en grym rulle!
Ni kan inte köpa dom online via webb butiken men om ni ringer dit så skickar dom prylarna till reapriset.
Kommentera
-
Jag tror det är alla serier som är sålda kring dina hemmavatten Jörgen.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggTvivlar på att det är alla serier men har sett det ganska många gånger när folk kommer till mig med sina rullar för dom har börjat krångla och korka igen, ser ut som en mindre sandlåda inne i dom, det är materialet som reagerar på vatten och smulas.
Servar man dom ofta tror jag inte man lägger märke till det på samma sätt, har hört att några till här på FS förutom jag har haft samma problem..
Verkar som Abu också lagt märke till det, därför dom har en ny serie revo just för saltvatten detta året.
[ATTACH=CONFIG]47108[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47109[/ATTACH]
Funkar de inte med salt/bräckvatten då krävs det extra serviceinsatser, avsköljning och återsmörjning ofta.
Största boven i dramat är säljaren som inte vet att rullen kan vara känslig och att det krävs extra serviceåtgärder!
Köper jag en ny bil för 300000 kr och skiter i att serva den och motorn skär, är det då en skitbil ?
Särskilt i det extremt taskiga klimatet vi har här efter norrlandskusten med kallstarter, salt och annat skit...
Eller åker jag och köper en Fiat Punto för att säljaren "tror/säger" att den presterar som en Ferrari!?
Du får ursäkta, men jag tycker inte dina argument och "bevis" talar hela sanningen.
Ni har helt enkelt fel grejjer till fel fiske !
Grundlurade skulle man kunna säga!
Skäll på säljaren/butiken där de är handlade, istället för att fortsätta nöta detta här på forumet.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
31 892 visningar