Ambassadeur Revo STX - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo STX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var har du hittat revo rullar från ex Indonesien och samoa?
    Alibaba.com är en asiatisk sökmotor där brukar dyka upp rullar med konstiga tillverkningsländer, kan väl va så enkelt att Kineser och Koreaner lägger tillverkningen i länder som är billigare en deras eget...

Kommentera

Ja, det var ju faktiskt ganska lustigt.

http://www.alibaba.com/product-free/...R_REVO_SX.html <- där har vi en SX från Indonesien.

Kommentera

Är ni säkra på att "Place of Origin" verkligen innebär tillverkningsland i detta fall???
        Jag har aldrig sett en Revo som inte är stämplad med annat än Made in Korea! De billigare Max är väl från Kina. Sedan spelar väl tillverkningsland mindre roll så länge man inte tullar på Material, kvalitetskontroll mm mm. Fast jag gillar personligen när det står Made in Sweden..känns liksom bra i dessa tider när det mesta kommer från Asien?

Kommentera

Är ni säkra på att "Place of Origin" verkligen innebär tillverkningsland i detta fall???
          Place of origin betyder ursprungsland, vilket på vissa silvermax är American Samoa och sedan shippingport Shanghai och dom säljs av samma fabrik som gör max-rullarna som är från China Mainland snacka om rörigt att klura ut var prylarna kommer från , har även hittat en Revo S som hade american samoa märkningen,

Det där med klisterlappar och kartonger bevisar egentligen bara var lappen eller kartongen är gjord, en kompis till mig körde massor med kläder från Rumänien till England där dom fick satt på lappen made in England sedan kördes dom tillbaka till Rumänien och såldes vidare.

Kommentera

Ok mycket åsikter, trodde inte att det skulle dyka upp så mycket negativt eftersom rullens ord.pris är så högt. Jag är nybörjare på spinn, blir min första multi/lågprofilare men eftersom det var rea tänkte jag slå till för en annars dyr rulle borde hålla ganska hög klass tycker man ju!

Kollar även på "Ambassadeur C3" som ska vara en riktig slitvarg och "Ambassadeur RCN 50 C6" , åsikter?

PS. Fiskar bara i sötvatten
            "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
            Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ja,du får ju välja vem/vilka du vill tro på :-).Vissa här har en MYCKET traumatisk erfarenhet av revorullarna,medans andra bara fiskar på...

Men kollar du på runda rullar brukar folk ofta rekommendera 5500cs ProRocket.Där kan man använda ordet slitvarg utan problem.Använd sökfunktionen här och du har lite att läsa...:-P

Kommentera

Gardefors: Jag tycker inte du ska bry dig om de negativa kommentarerna. Särskilt inte när de i princip bara kommer från en person. Negativa kommentarer finns det för övrigt kring i princip alla produkter här på Fiskesnack om man kollar runt i trådarna.

Kommentera

Place of origin betyder ursprungsland

Jo det är väl den raka översättningen. Men, sedan kan det ju vridas o myglas kring det här.. Var det inte liv i för ngt år sedan i livsmedelsbranschen när importerat kött packades om i Sverige och därmed fick stämplen "Svenskt Kött"...eller så..

Kommentera

Negativa kommentarer finns det för övrigt kring i princip alla produkter här på Fiskesnack om man kollar runt i trådarna.
                    Jag nämnde bara att man inte bör använda den till något annat en det den är gjord för och undvika saltvatten, om TS följer det har han en alldeles utmärkt rulle.. annars finns det rullar från Shimano som är betydligt mer lämpade för 30-40 gr beten till ungefär samma pris.

Kommentera

Herregud Månsson! Vad tjatig du är...
                      ABU har väl tagit fram konstruktionen?
                      ABU har väl ansvar för tillverkningen?

Då spelar det väl ingen roll vart de är tillverkade...

Sen att dina polare inte sköter sina rullar kan du ju inte gnälla på tillverkaren för!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf