Ambassadeur Revo STX - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo STX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo,man har ju sett dessa bilder några gånger nu..:-D
    Så där ser inte mina rullar ut invändigt.Hur många gånger har den badat?Hur kan man missköta något så grovt?
    Beklämmande...:-\

Kommentera

TS bor i Landsbro. En ganska bra bit från saltvatten. Har använt mina STX väldigt mycket utan att märka ett uns av slitage, och då har jag kört allt mellan 10 och 100 gram. Inte den minsta antydan till slitage efter åtminstone 3 års användande.

Kommentera

Funkar de inte med salt/bräckvatten då krävs det extra serviceinsatser, avsköljning och återsmörjning ofta.
        Största boven i dramat är säljaren som inte vet att rullen kan vara känslig och att det krävs extra serviceåtgärder
        Jag håller med dig till 100% dom rullarna som ser lika förskräckliga ut som på bilderna har inte fått service på minst 1 år, servar man dom oftare en runda och ser till att skölja av både ut och insida skulle problemen minska drastiskt..

Du har helt rätt i det där också med fel prylar till fel fiske, tror det är därför 75% av alla reklamationer på Abu rullar här nere är just LP rullar..

Kommentera

..har sett en Toro med insida likt denna..men även uppfuckad Calcutta 400 och C3a. Samma ägare som hade för vana att doppa rullarna i vatten..lite då och då = )

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Jag håller med dig till 100% dom rullarna som ser lika förskräckliga ut som på bilderna har inte fått service på minst 1 år, servar man dom oftare en runda och ser till att skölja av både ut och insida skulle problemen minska drastiskt..

Du har helt rätt i det där också med fel prylar till fel fiske, tror det är därför 75% av alla reklamationer på Abu rullar här nere är just LP rullar..
            Precis, bra skrivet.
            Men tänk då på all den negativa reklamen hela Revoserien får pga dig när det egentligen kanske inte är själva rullen det är fel på!
            Rullarna är inte skit när de används till det de är avsedda för!
            Tvärtom, jag tycker de är riktigt trevliga rullar. Jag kör med en Revo Inshore själv och är skitnöjd.

F-n va dålig min bil är, säljaren lovade att den skulle dra 0,8lit/mil och nu har jag legat och pressat autobahn och den har dragit 2lit/mil...

Kommentera

Då är det egentligen inte en reklamation, utan ett användarfel. Och en fråga: siffrorna som du använder, vart får du tag i dom?
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Kan säga att en STOR majoritet av ABU-reklamationer är cardinaler.

Kommentera

Skåningar är så snåla att jag misstänker att det bara sålts 4 st multirullar där de senaste decenniet, 1st C3 och Månssons 3 st Reklamerade Revosar ; )

Kommentera

Jag har dåliga erfarenheter av Revo rullar så vänta tills den nya kommer, mina klarade inte ens 30 gr drag...
                    Dom är klassade för lätt spinn så dina 40 gr ligger antagligen över gränsen vad dom är avsedda att användas till..
                    Tycker du är lite väl hård åt revo rullarna mr mansson i många trådar. Såvitt jag vet bygger din erfarenhet på två kraschade revo s.
                    Självklart så är de vanliga revo rullarna som de flesta lågprofilare bass rullar och inga jerkrullar men de flesta spötillverkare brukar ha vikter upp till 1 1/2 och 2oz så lite mer än 30g brukar de klara.
                    Har använt min elite aurora en hel del på mitt 2oz zillion utan problem.
                    Tycker att revo serien är riktigt prisvärd.
                    Kan dock inte uttala mig om de billigare som s och sx för de har jag aldrig testat så de kanske inte var någon höjdare.

Kommentera

Jag har en som jag tror,tidig revo s.Vill påstå att det var dåliga lager i ddom.Minns att jag hade olja med mig i vadarna...Bytte till bättre lager och satte den på vertikalspöt..
                      Min stx har oxå andra lager och funkar bra.Visserligen har jag för vana att sköta den,en droppe olja någon gång och undviker att använda spö med rulle som vadarstav..:-)
                      Senast ändrad av ElCamino; 2012-11-01, 06:56.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 689 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55