Tycker du är lite väl hård åt revo rullarna mr mansson i många trådar. Såvitt jag vet bygger din erfarenhet på två kraschade revo s.
Numera skriver dom ut att rullarna är till för lätt spinn , tror inte den texten är så gammal, tror bara jag sett den dom senaste 2 åren. Men har tills nu aldrig sett att dom har problem med saltvatten vilket också borde stå med..
Jag kommer inte ihåg hur många rullar jag pillat med som har problem med att materialet smulas men det är ganska många och problemet har återkommit mer en en gång på dom, först trodde jag det var att dom la rullarna på stranden så det kom in sand men läste på några amerikanska sighter där folk hade haft samma problem, sedan frågade jag en pensionerad fysiker som kom med samma förklaring, dom har blandat flera olika material i gavlarna , varav minst ett av dom reagerar när det kommer till vatten och börjar dra sig mot ett annat material med resultat att gaveln smulas..
Är absolut ingen fysiker så jag kan varken bekräfta eller dementera.
TS nämner att han ska kasta 40gr beten med dom, därför jag varnade, men om han håller sig till lättare beten som rullen är gjord för och inte fiskar i saltvatten går det säkert bra..
OBS Äger själv en STX men den används sparsamt och enbart i sötvatten med beten under 20 gr.

Kommentera