Ursprungligen postat av Mankan G
Visa inlägg
Många fastnar i ungefär samma trimtankar över lång tid, särskilt de som kanske inte skruvar så mycket själva blir lätt "nöjda" men något som ser imponerande ut på papperet.
Vi som är nyfikna och alltid letar efter något optimalt, hur ouppnåeligt det än må vara, utvecklas och ändrar vår syn. Ibland kan man känna sig lite ensam i den där jakten men det är man uppenbarligen inte.
Ursprungligen postat av Mankan G
Visa inlägg
Samma sak med kullager just, hellre rena och välsmorda originallager än dyra ej underhållna.
Tyvärr har många UT-trimmade rullar jag haft hemma oljeindränkta lager och fettade mellandrev samt evighetsskruvar. Högst onödigt att då ha keramiska lager i både spole och skruv.
Hemma i min ena rullgarderob ligger ett intressant "work in progress", en 4500 CT Mag där stativet är det enda som är klart. I den rullen blir det ABU's keramhybrider med Hedgehog-olja samt speed bullet från brittiska Blak Dog Tackle. Där kan nog dessa delar komma till sin rätt tror jag.
Jag ger mig på lite stenkastning i glashuset med ett uttalande om nämnda PMR;
Personligen tror jag inte man ska ta Jamies ord som lag på något vis. Han verkar i stort sett enbart jobba med rullar byggda för kustfiske i Storbritannien, bygger man rullar för ett så smalt användningsområde är det lätt att få lite tunnelseende.
Efter att ha sett i stort sett alla videor han har utlagda på youtube får jag känslan att han inte har alltför bra koll på rullar/rullbyggen som passar till vårt svenska fiske.
Jag läser i stort sett varje vecka sundare, mer genomtänkta tankar kring trim av Ambassadeurer på det här forumet.

Lämna en kommentar: