Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isfiskerullar - In Line (OKUMA TF 270 - vad används den till?)
Collapse
X
-
E ju lite beroende på vad man tänkt använda rullen till. För egen del hade jag tänkt göra sånt härnt; http://www.youtube.com/watch?v=qqWia...7ngi5rCBTkkpky (ungefär 1.25 in) med tunna linor o mormyschka efter trög stationär storabborre.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggIntressant disskussion, men vad är dom stora fördelarna gentemot en liten multirulle med smal spole och hög utväxling?
Liten (lågprofils) multi har jag sen många år tillbaka för balansarfisket, men jag tror helt enkelt att ska man kunna fiska så lätta beten som mormyschkor, med tunna linor samt ha så "ren" väg som möjligt mellan rullen o betet är detta vägen att gå. Att köra klassiskt mormyschkaspö o slåss med linan mellan fingrarna är inget alternativ för mig.Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2013-08-06, 09:42.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Den har jag tittat på och den verkar rejäl. 66 dollar är i dagsläget 460 kr så det är ju överkomligt. 66% av priset för en Black Betty.Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inläggUschja. Kanske får nöja sig med att jaga upp en Black Betty 6061 för 100 dollares. Hade ju vart roligare om man hittat nån skoj kinarulle som funkade...
What about; http://www.aliexpress.com/item/Fly-F...076818625.html
Det enda tråkiga är ju bromslamellerna i bromsen. Men de kan ju bytas ut och modifieras om det skulle behövas. Jag tror en Black Betty inte heller har bättre lameller.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Nu börjar det puttra lite på den amerikanska isfiskemarknaden...
Buy fishing gear online at FishUSA. Our fishing store has the best fishing lures, line, rods, & reels an angler can find online. Stock up with our fishing supplies and get all the fishing tackle you need for your fishing trip online at FishUSA today.
Vettefan om jag skulle köra en inkapslad upponer vänd lågprofilsmulti med långt ben. Men kan kanske får pris för "hur man krånglar till sitt fiske onödigt mycket"?
:-)[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Det är väl inget problem för personer med normal motorik. Man BÖR kunna veva med båda händerna om man är normalt konstrueradUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggInnovativ design! Fullsmockad med finesser och har hög utväxling. Men rullen verkar bara finnas som högervevad.
Kommentera
-
Som bild syns det inte den hö-vevade modellen men det går att välja i listan.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggInnovativ design! Fullsmockad med finesser och har hög utväxling. Men rullen verkar bara finnas som högervevad.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Den modellen skulle jag köpa! Väldig fin.Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inläggNu börjar det puttra lite på den amerikanska isfiskemarknaden...
Buy fishing gear online at FishUSA. Our fishing store has the best fishing lures, line, rods, & reels an angler can find online. Stock up with our fishing supplies and get all the fishing tackle you need for your fishing trip online at FishUSA today.
Vettefan om jag skulle köra en inkapslad upponer vänd lågprofilsmulti med långt ben. Men kan kanske får pris för "hur man krånglar till sitt fiske onödigt mycket"?
:-)Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Snacka om att man inte är uppmärksam när man surfar på AjFånen...Ursprungligen postat av CDan Visa inläggSom bild syns det inte den hö-vevade modellen men det går att välja i listan.
Rullen kanske även funkar till trotting? (Inget skämt från min sida).
Den skulle kanske t.o.m. duga till VJ?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 230 visningar