Daiwa lexa 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa lexa 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har en Lexa 300 på ett Svartzonker 8'6 och jag tycker rullen är riktigt grym. Rullen känns väldigt gedigen, kastar som en dröm, bra broms, fantastisk magnetbroms och riktigt bra linkapacitet trots att den är hyfsat liten.

Vad det gäller själva handlandet så är det ju så klart bra att kunna vända sig till en handlare om det blir strul men det finns ju kunnigt folk som kan styra upp rullen om det blir krångel, Rulldoktorn t.ex. Det ska ju till ett riktigt jävla über-ras för att komma upp i samma kostnad som om du köper rullen i butik här hemma.

Generaltips vad det gäller frakt från USA: Om möjligt, be dem skicka med USPS istället för FedEx, UPS eller motsvarande. Chansen att det glider genom tullen obemärkt är något lite större. (Jag har hittills inte åkt på några tullavgifter på paket skickade med USPS.)

Kommentera

Tack för tipset! Jag har bara beställt en rulle tidigare, då gick den igenom fint i alla fall.

Vad rekommenderar du för lina och tjocklek?

Kommentera

Jag har Tuf-Line XP 0.25 (?) på min men jag kör den inte som jerkrulle. En något lite tjockare lina är kanske att föredra om du ska dänga tunga träbeten. Spiderwire code red 0.36 körde jag på en numera avyttrad Amba JB och den linan var överjävligt bra.

Kommentera

Vid import funkar inte garanti här om inte din lokala handlare el Bios gör det av goodwill.
          Jag håller inte riktigt med alla som tycker Lexan kastar så himla bra. Synd att man inte kan ställa ned magnetbromsen ännu mer. Tycker kasten bromsas mkt i slutet av kastet.
          Priset på Lexa i USA återspeglar vilket segment den ligger i, dvs ~200$, där bättre Revos och Curado ligger närmare 300$. Så med amerikanska priser är Lexa ok köp. För 2000 sek i sverige finns bättre alt. Tex "gamla" Revo Toro HS är enl mig bästa rullen.
          Men trots detta har själv en Lexa 300HSL-P på väg till svedala. 7,x:1 och powerhandle ska bli kul att testa.
          Ang storlek 400 som mfegft nämner tror jag den är lite stor för generellt jerk, dock ser den klart intressant ut för andra områden. Hade inte jag haft en uppsjö med rullar hade 400 blivit ett havsfiskeprojekt.
          Senast ändrad av RichardR; 2014-01-10, 07:07.

Kommentera

Har en Lexa 300 6.3:1 påväg från andra sidan pölen, ska bli väldigt kul och testa denna rulle. Dags att beställa hem lite lina

Denna video från rulldocktorn var det som fick mig att bestämma mig

Senast ändrad av Serigös; 2014-01-09, 23:29.

Kommentera

Fick hem min idag, landade på 1650kr ungefär.

Säljaren skrev ner priset till 110 dollar istället för 149 dollar, 39 dollar vart frakten, Posten ville ha 345kr av mig varav 100kr var "postens avgifter". Man fick dra ner brallorna och böja sig för den statliga maffian.

Men bara av att känna och klämma på grejerna är jag nöjd, gick på 150m 0.35mm flätad lina. Så nu är man sugen på att våren ska komma så man får testa grejerna.

Kommentera

Ja,du sparde en back öl...inte att förakta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                  Fick hem min idag, landade på 1650kr ungefär.

Säljaren skrev ner priset till 110 dollar istället för 149 dollar, 39 dollar vart frakten, Posten ville ha 345kr av mig varav 100kr var "postens avgifter". Man fick dra ner brallorna och böja sig för den statliga maffian.

Men bara av att känna och klämma på grejerna är jag nöjd, gick på 150m 0.35mm flätad lina. Så nu är man sugen på att våren ska komma så man får testa grejerna.
                  Vad hette firman du beställde ifrån? Funderar på att beställa hem en jag också. Hur kan posten ta ut en sån summa här i Sverige?

Kommentera

Ursprungligen postat av walle-82 Visa inlägg
                    Vad hette firman du beställde ifrån? Funderar på att beställa hem en jag också. Hur kan posten ta ut en sån summa här i Sverige?
                    Det kallas för tull och moms
                    (+ att Posten tar ut en administrativ avgift på 100:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av walle-82 Visa inlägg
                      http://www.ebay.com/usr/deepangler riktigt trevlig och tillmötesgående gubbe.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 340 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S