Daiwa lexa 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa lexa 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inom EU är allt tullfritt, men man betalar moms i inköpslandet.
    Ok. och tack för svaret.

Det ända jag importerat utanför Eu är en CQ 51 som en dansk butik tog hem till mig från Japan, något under 3000 för att få den till Danmark sen drog dom bort momsen för jag hade momsreg.nr. helt ok pris eller ?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Ok. och tack för svaret.

Det ända jag importerat utanför Eu är en CQ 51 som en dansk butik tog hem till mig från Japan, något under 3000 för att få den till Danmark sen drog dom bort momsen för jag hade momsreg.nr. helt ok pris eller ?
      Om dom står för garanti är det ju ett juste pris. Att ta hem en CQ51 till bra pris med moms, tull och frakt kostar i storleksordingen 3200kr. Så hade du gjort det själv och kvittat momsen hade du kommit billigare undan utan mellanhand.

Kommentera

Så hade du gjort det själv och kvittat momsen hade du kommit billigare undan utan mellanhand.
        Vi hade det uppe i en annan tråd, det verkade krångligt att köpa JDM prylar därför gick jag den vägen.

Ni som importerar mycket, skulle ni inte kunna starta en ideell fiskeförening med Vat-nummer och kontakta någon bra butik inom Eu och sedan handla era prylar genom den ?

Jag köpte lite elektronik tidigare på det sättet, bara att beställa, betala och ange vart prylarna skulle skickas, hur enkelt som helst.

Kommentera

Vi hade det uppe i en annan tråd, det verkade krångligt att köpa JDM prylar därför gick jag den vägen.

Ni som importerar mycket, skulle ni inte kunna starta en ideell fiskeförening med Vat-nummer och kontakta någon bra butik inom Eu och sedan handla era prylar genom den ?

Jag köpte lite elektronik tidigare på det sättet, bara att beställa, betala och ange vart prylarna skulle skickas, hur enkelt som helst.
          Skulle nog gå!
          Men som landstingsanställd och därmed beroende av skattepengar, ser jag inte moms och skatt på min egna lyxkonsumtion som ett bekymmer

Kommentera

Men som landstingsanställd och därmed beroende av skattepengar, ser jag inte moms och skatt på min egna lyxkonsumtion som ett bekymmer
            Jag kan bara

Jag köper dom flesta fiskeprylarna i Danmark och ser ingen anledning att betala moms till ett land jag inte bor i , jag tycker det räcker med skatt och sociala avgifter som jag inte utnyttjar (jobbar där)

Jag ska köpa en lexa 300 till grabben som ersättare för hans Toro Naci som ingen av oss tycker är någon höjdare, dom 100 lapparna jag förlorar på att köpa här spelar mig ingen roll, blir förmodligen 1995 kr på Giganten.
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-23, 18:12.

Kommentera

Jag ska köpa en lexa 300 till grabben som ersättare för hans Toro Naci som ingen av oss tycker är någon höjdare, dom 100 lapparna jag förlorar på att köpa här spelar mig ingen roll, blir förmodligen 1995 kr på Giganten.
              Hoppas du noterat att den vänstervevade ligger en femhundring högre på Giganten... Om det är den du vill ha alltså.

Nu blir det besserwisservarning!

Jörgen du envisas med att kalla ABUs rulle Naci i tråd efter tråd, jag kan inte hjälpa att ha noterat det. Den heter NaCl, den kemiska beteckning för natriumklorid. Koksalt om man vill snacka vårdsvenska, sodium chloride om man vill vara internationell. Det salt som gör havsvattnet salt, om vi utgår från att skrönan om blåvalshannens inverkan är just en skröna. Uttalas bokstav för bokstav, "enn a se ell" med betoning på n och c.

Fortsätter du kalla den naci kommer jag kräva att du kallar Daiwan för iexa

Mvh Henning, leg. besserwisser

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
                Hoppas du noterat att den vänstervevade ligger en femhundring högre på Giganten... Om det är den du vill ha alltså.

Nu blir det besserwisservarning!

Jörgen du envisas med att kalla ABUs rulle Naci i tråd efter tråd, jag kan inte hjälpa att ha noterat det. Den heter NaCl, den kemiska beteckning för natriumklorid. Koksalt om man vill snacka vårdsvenska, sodium chloride om man vill vara internationell. Det salt som gör havsvattnet salt, om vi utgår från att skrönan om blåvalshannens inverkan är just en skröna. Uttalas bokstav för bokstav, "enn a se ell" med betoning på n och c.

Mvh Henning, leg. besserwisser
                Hahaha vintern har börjat göra sitt med din hjärna.

Tror han är väl medveten om detta men jävligt jobbigt att behöva bry sig om att skriva det så i trådar för varje gång den nämns.

Kommentera

Hoppas du noterat att den vänstervevade ligger en femhundring högre på Giganten
                  Ja det är väl helt rätt att veven på fel sida ska kosta extra.

Om jag kallat den vad jag skulle vilja hade jag fått betydligt fler emot mig en vad jag får med lite felstavning.

Men ok jag ska försöka lyda dig och kalla den Revo koksalt istället för naci om du tycker det låter mer korrekt ?
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-23, 21:13.

Kommentera

Ja det är väl helt rätt att veven på fel sida ska kosta extra.

Om jag kallat den vad jag skulle vilja hade jag fått betydligt fler emot mig en vad jag får med lite felstavning.

Men ok jag ska försöka lyda dig och kalla den Revo koksalt istället för naci om du tycker det låter mer korrekt ?
                    När du ändå är igång att rätta in dig i ledet så stavas även Toro - Toro !
                    Och inte Torro...

Typiskt sätt att förlöjliga något, nästan lite barnsligt

Kommentera

Typiskt sätt att förlöjliga något, nästan lite barnsligt
                      Då får jag tacka er båda för informationen, äntligen har jag förstått vad jag köpte till grabben

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki