Revo Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man öppnar gaveln. Brukar sitta 6 pinnar med små plastpluppar på. Man kopplar från dem genom att låsa pluppen in mot spolen, brukar höras som ett klick. De som går att flytta längs med pinnen är aktiverade. Använd sökverktyget här på forumet så kan du läsa om centrifugalbroms, finns nog bilder & bättre förklaringar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
      Man öppnar gaveln. Brukar sitta 6 pinnar med små plastpluppar på. Man kopplar från dem genom att låsa pluppen in mot spolen, brukar höras som ett klick. De som går att flytta längs med pinnen är aktiverade. Använd sökverktyget här på forumet så kan du läsa om centrifugalbroms, finns nog bilder & bättre förklaringar...
      Tack för hjälpen och antagligen OT nu. Jag lyckades ju aktivera alla, men fortfarande dålig bromsverkan. den kan inte hålla en Buster Jerk i luften. Min 5601 CS klarade ju det galant.

Kommentera

Ursprungligen postat av limpaab Visa inlägg
        Tack för hjälpen och antagligen OT nu. Jag lyckades ju aktivera alla, men fortfarande dålig bromsverkan. den kan inte hålla en Buster Jerk i luften. Min 5601 CS klarade ju det galant.
        Om du menar att den ska kunna hålla en BJ hägnades från spötoppen med spolen frikopplad så har centr. och magnetbroms inget med detta att göra. Bara den mekaniska bromsen...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          Om du menar att den ska kunna hålla en BJ hägnades från spötoppen med spolen frikopplad så har centr. och magnetbroms inget med detta att göra. Bara den mekaniska bromsen...
          Ja, min erfarenhet är som sagt begränsad, ber om ursäkt om jag förvirrat er. Jag drar åt bromsen så hårt jag kan men en Bj dimper ner till backen utan att jag en knycker i spöt. Hur kan jag gå till väga för att åtgärda detta om ni vet?

Kommentera

Ursprungligen postat av limpaab Visa inlägg
            Ja, min erfarenhet är som sagt begränsad, ber om ursäkt om jag förvirrat er. Jag drar åt bromsen så hårt jag kan men en Bj dimper ner till backen utan att jag en knycker i spöt. Hur kan jag gå till väga för att åtgärda detta om ni vet?
            Tror du kan ta det lugnt, du behöver inte ha bromsen så hårt spänd. Normalt sätt så räcker det med att ha den spänd så att spolen inte glappar i sidled. Resten sköter du med magnet, centr. och framförallt tummen!

Kommentera

Som hippo skriver är det den mekaniska bromsen som ska spännas för att uppnå det du vill. Den sitter på min redo Premier på vevsidan, i linje med spolen så att säga. Ett rätt så stort vred.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Tror du kan ta det lugnt, du behöver inte ha bromsen så hårt spänd. Normalt sätt så räcker det med att ha den spänd så att spolen inte glappar i sidled. Resten sköter du med magnet, centr. och framförallt tummen!
                Okej, jag får väl se hur det blir, tack för hjälpen allihopa!

Kommentera

När jag fick hem min revo toro nacl så var den mekaniska bromsen obefintlig, den klarade inte heller av att hålla ett 40 grams bete kvar när den var friskola, även om man inte behöver använda den så tycker jag att den ska fungera. Jag skickade tillbaka min till abu så dom fick åtgärda vad som var fel, när jag fick tillbaka den så håller den big bandits i luften utan problem...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                  231 svar
                  32 053 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Gösalf
                  av Gösalf