Fick precis hem min nya CS Pro Rocket (2014). Vacker faluröd skapelse. Hittade dock något märkligt som jag inte haft på mina tre andra Ambassadeurer, som ni ser på bilden så är det en glipa mellan stativet och rullfästet. Det är inte hela vägen utan bara i början, baksidan är OK. Men är även så här vid den andra sidan, dock aningen mindre glipa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon fara med detta Abu stativ?
Collapse
X
-
Så ser nästan alla mina multirullar ut... Har inte lyckats få de att lossna än i alla fall.
Testa att ryck lite i rullen när den sitter på spöet, kommer den ingenstans så är de nog ingen fara.
Är du orolig är de bara att skriva till abu själva, sjukt snabba på att svara på mail... Och svarar tamefan vilken tid som helst!
Inte direkt återförsäljarens fel att rullen är som den är, de är dem som gjort den. Så att gnälla på försäljarna när man kan gå direkt till abu verkar bara... Lagom drygt enligt mig.Ursprungligen postat av wiloboken Visa inläggHade tagit ett snack med stället där du köpt rullenSenast ändrad av Snöhäst; 2014-11-12, 20:39.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Har man köpt en ny sak från en butik och ngt verkar fel så går man väl ändå tillbaka dit?!Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggSå ser nästan alla mina multirullar ut... Har inte lyckats få de att lossna än i alla fall.
Testa att ryck lite i rullen när den sitter på spöet, kommer den ingenstans så är de nog ingen fara.
Är du orolig är de bara att skriva till abu själva, sjukt snabba på att svara på mail... Och svarar tamefan vilken tid som helst!
Inte direkt återförsäljarens fel att rullen är som den är, de är dem som gjort den. Så att gnälla på försäljarna verkar bara... lagom trögt enligt mig...
..eh, Sir-fish hann före..
Kommentera
-
Köper man en tv från asien får man skylla sig självUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggHuvudregeln är att ta alla former av reklamation med återförsäljaren.
Köper man en TV som inte funkar så brukar man inte ringa till asien och fråga om ett byte...

Folk/återförsäljare kan förvränga allt, vilket gör att själva märket hör fel grejor om vad som hänt å de blir ingen reklamation osv... Har hört och sett en massa konstiga grejor. Därför känns de bättre att gå direkt till märket än att ha något mellanhand som oftast tar tid.Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggHar man köpt en ny sak från en butik och ngt verkar fel så går man väl ändå tillbaka dit?!
..eh, Sir-fish hann före..
Handlar de om kött med någon sjukdom i så går jag inte till affären jag köpt den från, jag ringer till stället som "gjort" köttet.
Edit: Fast med lite eftertanke så är de kanske bara jag som tänker så, jag gillar oftast att göra de så enkelt som möjligt för mig själv. Alltså slippa gnäll å göra "rätt" från början,
Senast ändrad av Snöhäst; 2014-11-12, 20:54.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Jo estetiskt är det inte snyggt alls
Köpte den på Dogger och betalade fullpriset 1800, då vill jag ju givetvis att den ska va i felfri. Känns så drygt att skicka tillbaka den för att dem ska byta ut hela rullen när man enkelt byter stativ själv. Har haft lite småfel på andra rullar och då har jag mailat Roger på Abu och fått nya delar skickade gratis på garantin, men då har det rört sig om delar för typ 20 spänn.
Kommentera
-
Lite svårt att se på bilden.. Tycker svetsen/lödningen ser kass ut, jag hade skickat tillbaka rullen!
Kommentera
-
Jo vet att bilden inte är den bästa, ska försöka ta en bättre. Vad händer om skit och sånt samlas i glipan, kan detta inte börja oxidera?Ursprungligen postat av kellen Visa inläggLite svårt att se på bilden.. Tycker svetsen/lödningen ser kass ut, jag hade skickat tillbaka rullen!
Vet inte om dessa blev nå bättre men..
Senast ändrad av outkaszt; 2014-11-12, 21:13.
Kommentera
-
All metal som blir blött/fuktigt oxoderar med tiden så även om det är okej nu så kanske oxidationen/rosten gör att det brakar ihop när du minst vill att det ska ske. Jag hade gått tillbaks till dogger för så ska det inte se ut.Ursprungligen postat av outkaszt Visa inläggJo vet att bilden inte är den bästa, ska försöka ta en bättre. Vad händer om skit och sånt samlas i glipan, kan detta inte börja oxidera?
Vet inte om dessa blev nå bättre men..
[ATTACH=CONFIG]73967[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]73968[/ATTACH]
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17