Någon fara med detta Abu stativ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon fara med detta Abu stativ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon fara med detta Abu stativ?

Fick precis hem min nya CS Pro Rocket (2014). Vacker faluröd skapelse. Hittade dock något märkligt som jag inte haft på mina tre andra Ambassadeurer, som ni ser på bilden så är det en glipa mellan stativet och rullfästet. Det är inte hela vägen utan bara i början, baksidan är OK. Men är även så här vid den andra sidan, dock aningen mindre glipa.

Click image for larger version

Name:	WP_20141112_010.jpg
Views:	1
Size:	286,1 KB
ID:	1834599

Det håller säkert men estetiskt så ser det inte bra ut. Hade tagit ett snack med stället där du köpt rullen eller kontaktat Abu angående detta. Man skall ju vara säker på att det skall hålla. Kan tyvärr inte titta hur mina ser ut. /Ingemar

Kommentera

Så ser nästan alla mina multirullar ut... Har inte lyckats få de att lossna än i alla fall.

Testa att ryck lite i rullen när den sitter på spöet, kommer den ingenstans så är de nog ingen fara.

Är du orolig är de bara att skriva till abu själva, sjukt snabba på att svara på mail... Och svarar tamefan vilken tid som helst!

Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
      Hade tagit ett snack med stället där du köpt rullen
      Inte direkt återförsäljarens fel att rullen är som den är, de är dem som gjort den. Så att gnälla på försäljarna när man kan gå direkt till abu verkar bara... Lagom drygt enligt mig.
      Senast ändrad av Snöhäst; 2014-11-12, 20:39.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Huvudregeln är att ta alla former av reklamation med återförsäljaren.

Köper man en TV som inte funkar så brukar man inte ringa till asien och fråga om ett byte...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Så ser nästan alla mina multirullar ut... Har inte lyckats få de att lossna än i alla fall.

Testa att ryck lite i rullen när den sitter på spöet, kommer den ingenstans så är de nog ingen fara.

Är du orolig är de bara att skriva till abu själva, sjukt snabba på att svara på mail... Och svarar tamefan vilken tid som helst!

Inte direkt återförsäljarens fel att rullen är som den är, de är dem som gjort den. Så att gnälla på försäljarna verkar bara... lagom trögt enligt mig...
          Har man köpt en ny sak från en butik och ngt verkar fel så går man väl ändå tillbaka dit?!

..eh, Sir-fish hann före..

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Huvudregeln är att ta alla former av reklamation med återförsäljaren.

Köper man en TV som inte funkar så brukar man inte ringa till asien och fråga om ett byte...
            Köper man en tv från asien får man skylla sig själv

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            Har man köpt en ny sak från en butik och ngt verkar fel så går man väl ändå tillbaka dit?!

..eh, Sir-fish hann före..
            Folk/återförsäljare kan förvränga allt, vilket gör att själva märket hör fel grejor om vad som hänt å de blir ingen reklamation osv... Har hört och sett en massa konstiga grejor. Därför känns de bättre att gå direkt till märket än att ha något mellanhand som oftast tar tid.

Handlar de om kött med någon sjukdom i så går jag inte till affären jag köpt den från, jag ringer till stället som "gjort" köttet.

Edit: Fast med lite eftertanke så är de kanske bara jag som tänker så, jag gillar oftast att göra de så enkelt som möjligt för mig själv. Alltså slippa gnäll å göra "rätt" från början,
            Senast ändrad av Snöhäst; 2014-11-12, 20:54.
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Jo estetiskt är det inte snyggt alls Köpte den på Dogger och betalade fullpriset 1800, då vill jag ju givetvis att den ska va i felfri. Känns så drygt att skicka tillbaka den för att dem ska byta ut hela rullen när man enkelt byter stativ själv. Har haft lite småfel på andra rullar och då har jag mailat Roger på Abu och fått nya delar skickade gratis på garantin, men då har det rört sig om delar för typ 20 spänn.

Kommentera

Lite svårt att se på bilden.. Tycker svetsen/lödningen ser kass ut, jag hade skickat tillbaka rullen!
                http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg
                  Lite svårt att se på bilden.. Tycker svetsen/lödningen ser kass ut, jag hade skickat tillbaka rullen!
                  Jo vet att bilden inte är den bästa, ska försöka ta en bättre. Vad händer om skit och sånt samlas i glipan, kan detta inte börja oxidera?

Vet inte om dessa blev nå bättre men..

Name:	WP_20141112_054.jpg
Size:	287,3 KB
ID:	1775863

Name:	WP_20141112_059.jpg
Size:	271,1 KB
ID:	1775864
                  Senast ändrad av outkaszt; 2014-11-12, 21:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
                    Jo vet att bilden inte är den bästa, ska försöka ta en bättre. Vad händer om skit och sånt samlas i glipan, kan detta inte börja oxidera?

Vet inte om dessa blev nå bättre men..

[ATTACH=CONFIG]73967[/ATTACH]
                    [ATTACH=CONFIG]73968[/ATTACH]
                    All metal som blir blött/fuktigt oxoderar med tiden så även om det är okej nu så kanske oxidationen/rosten gör att det brakar ihop när du minst vill att det ska ske. Jag hade gått tillbaks till dogger för så ska det inte se ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 332 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S