Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
    Hej igen jag småjäklas med dig bara jag ser att du blir lite gramse trotts att jag sa att du har rätt och att jag håller med dig i sak.
    Det visste jag från början, så jag var tvungen jäklas tillbaka , sån är jag.

    De rullarna jag fiskar med inte perfekta, men det som gör dom så bra är att priset vs prestanda är rätt bra. De är bäst i sin klass på det. Att hitta rätt nivå med det man får för pengarna är guld värt. Det är klart att vi är alla olika och värdesätter olika saker/förbättringar/känslor olika mkt, även när det gäller så obetydliga prylar som en fiskerulle eller ett fiskespö.

    Men tänk på att du låter så här: jag vill inte ha någon j..... smartphone, jag vill ha min gamla Ericsson mobiltelefon [typ en A1018s] tillbaks! hahaha, kunde inte låta bli.

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-10-25, 10:55.

    Kommentera


    • #72
      Näväl... Inget som säljer ett löst Beast stativ?
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Näväl... Inget som säljer ett löst Beast stativ?
        Går att beställa från Svängsta..

        Kommentera


        • #74
          Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Men tänk på att du låter så här: jag vill inte ha någon j..... smartphone, jag vill ha min gamla Ericsson mobiltelefon [typ en A1018s] tillbaks! hahaha, kunde inte låta bli.
          //T
          hahaha visst är det så. du träffade huvudet på spiken. Antagligen därför som Harley fortfarande sälja motorcyklar och Amba sina rullar. Konservatism kan vara ett stark säljargument. Och då biter inte några teknologiska eller prestations-argument.

          Att ABU gjort som dom gjort tyder på att dom både vill förnya sig men samtidigt är dom väldigt medvetna om sitt arv och sin klassiska konservativa ådra. Man hade enkelt kunnat gjort en helt ny rulle. Men man har valt att göra en klassisk Amba och bara bytt material i huset/stativet. Där tycker jag ditt argument om efterapning faller. Den är inget annat än en klassisk Amba med nytt material i stativet/huset.

          Harley gjorde ju faktiskt försökt göra riktiga High-tech cyklar. Men Harley åkarna ratade dessa som pesten och fortsatte köpa dom gamla skrammelhojjarna. Det finns en risk att Beasten också går detta öde till mötes och hamnar i ingemansland, man slår sig inte in bland Caluttafansen och man lockar inte oss gamla Amba freaks. Både priset och tekniken ligger lite fel för båda läger. Men några nya köpare får man allt.
          Senast ändrad av Exxet; 2015-10-25, 11:16.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

          Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

          Kommentera


          • #75
            Det har sagts förr, åtminstone av mig. Man kan tycka vad man vill om det som görs i Svängsta. De gör vad man kan med den utrustning man har, dvs rullar av "klassiskt ABU-stuk". De har inte den sorts verktyg som krävs för att tillverka mer futuristiska rullar i en rimlig prisnivå. Sett ur detta perspektiv så tycker jag personligen att deras rullar är ypperliga fiskerullar och man uppdaterar dem hela tiden. Senast var väl lättare spolar, linspridare mm. Skulle ägarna (Jarden Group) välja att pumpa in X miljoner kronor i en ny maskinpark så skulle man givetvis kunna tillverka annat, men nu väljer man att göra dessa i asien i stället, där i stort sett alla andra rullar på världsmarknaden tillverkas..förutom då vissa flug och havsfiskerullar.

            Mörrumserien monteras delvis för hand i små upplagor. Stativet (samma gäller för Beast) kommer från Korea/Kina.

            Kommentera


            • #76
              Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
              Det har sagts förr, åtminstone av mig. Man kan tycka vad man vill om det som görs i Svängsta. De gör vad man kan med den utrustning man har, dvs rullar av "klassiskt ABU-stuk". De har inte den sorts verktyg som krävs för att tillverka mer futuristiska rullar i en rimlig prisnivå. Sett ur detta perspektiv så tycker jag personligen att deras rullar är ypperliga fiskerullar och man uppdaterar dem hela tiden. Senast var väl lättare spolar, linspridare mm. Skulle ägarna (Jarden Group) välja att pumpa in X miljoner kronor i en ny maskinpark så skulle man givetvis kunna tillverka annat, men nu väljer man att göra dessa i asien i stället, där i stort sett alla andra rullar på världsmarknaden tillverkas..förutom då vissa flug och havsfiskerullar.

              Mörrumserien monteras delvis för hand i små upplagor. Stativet (samma gäller för Beast) kommer från Korea/Kina.
              För övrigt är det bekräftat att ett Beaststativ funkar med en vanlig Rocket etc...men det är inte billigt!

              Kommentera


              • #77
                Kan väl meddela att jag sett Torro Beast också nu i en Dansk butik för 2400 Dkr.

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                  För övrigt är det bekräftat att ett Beaststativ funkar med en vanlig Rocket etc...men det är inte billigt!
                  Har du någon prisuppgift på det?

                  Kommentera


                  • #79
                    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                    För övrigt är det bekräftat att ett Beaststativ funkar med en vanlig Rocket etc...men det är inte billigt!
                    Har du någon prisuppgift på det?

                    Kommentera


                    • #80
                      lnin
                      Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      För övrigt är det bekräftat att ett Beaststativ funkar med en vanlig Rocket etc...men det är inte billigt!
                      Kan också bekräfta detta efter ett samtal med ABUs eminenta serviceavdelning. Dock finns de inte i lager. Tillverkas i upplagor efter beställning, så de kunde inte ens gissa när det skulle finnas några i lager på reservdelshyllan.
                      Priset var dock klart, 971 SEK + frakt och postförskott.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 952 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X