Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jorgen.mansson
    replied
    Skulle priset legat på knappt 2 tusen skulle jag nog köpt en,
    Kommer väl kosta som Revo Beast efter ett tag varefter den rasar i pris när nästa års nyheter dyker upp.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-10-20, 19:07.

    Lämna en kommentar:


  • Snöhäst
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Det gjorde jag inte, men står det så där så...
    Pssh...

    Nåväl, kopierade detta från en review. "I bought this reel a few weeks ago. I found that it is a classic inshore reel with a different side cover. The reel performs good but not worth 399.00 price tag. The brake makes lots of noise while casting. They should have put stainless steel gears inside for the price but they didn't. They also make the abu predator which is practically the same reel in the UK. Also the Abu Snakehead which is made in Korea. That one comes with stainless steel gears. So to its the strongest 6500 they have made is a little missleading."

    Står även mycke mer, folk är nöjda med kvaliten som vanligt... Men inte priset.

    Skulle priset legat på knappt 2 tusen skulle jag nog köpt en, för jag tycker fortfarande 2 tusen är mycke för ett stativ å lite reservdelar för de är det enda jag skulle behållt/använt...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Det gjorde jag inte, men står det så där så
    Ja står det där så bevisar det väl att du hade rätt

    Lämna en kommentar:


  • Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    Skulle varit häftigare om du inte kopierat de rakt av från "reviews" från Abu garc's egna hemsida
    Det gjorde jag inte, men står det så där så...

    Lämna en kommentar:


  • Exxet
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Detta ger mig anledningar att tro att Pure Fishing "erkänner" att Japanska topprullar har träffat rätt under flera år när det gäller design, känsla och användarvänlighet, så det är klart att de vill haka på dom. Det blir spännande att se vad som händer framöver.

    //T
    Hej Tonyex! Nu undrar jag om du ätit flugsvamp eller om det du säger enbart ska betraktas som ett önsketänkande!

    När du säger att ABU hakar på japanen med design, användarvänlighet och känsla måste jag reagera. Denna rulle är ju så klassisk ABU amba i designen som det bara går. Användarvänlig har den i grunden simpla konstrunionen alltid varit till skillnad mot många jappsars högteknologiska datorchippade rullar. Känslan i en Amba är kanske inte den mest förfinade, men likt en potent sportbil eller en HD med sina vibrationer mm så har den sin alldeles egen känsla och där hakar man definitivt inte på några jappsars.

    Jag vill inte mena att Japanska rullar är sämre. Men att säga att ABU med denna rulle hakar på japanen är lika dumt som att nämna Harley Davidson i den meningen.

    Lämna en kommentar:


  • Snöhäst
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

    Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.
    Skulle varit häftigare om du inte kopierat de rakt av från "reviews" från Abu garcia's egna hemsida
    Senast ändrad av Snöhäst; 2015-10-20, 18:40.

    Lämna en kommentar:


  • Hippo
    replied
    En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

    Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.

    Lämna en kommentar:


  • Hippo
    replied
    En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

    Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.

    Lämna en kommentar:


  • lideri
    replied
    Kan ingen som faktiskt köpt rullen lägga upp en bild på sprängskissen, som rullnörd är man ju nyfiken på hur mycket gammal Ambassadeur som finns i rullen.
    Kan man dessutom ta lite nakenbilder på spolen och andra detaljer får man säkert några bonus gilla

    Jag har försökt hitta lite info om vad som göms i rullen men inte lyckats hitta något.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied


    Svensk reklamvideo ute.
    Frågan som jag ställer mig är om detta är en NY produktchef eller en produktchef för en gren. Tex Ambassadeur.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
10 svar
3 289 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Smolt
av Smolt
 
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
44 svar
10 142 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
279 svar
47 283 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Adam Huss  
Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
535 svar
89 268 visningar
38 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
108 svar
11 367 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X