Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg

    Okej, i min bottenlösa enfald har jag inte förstått att en i sig intressant innovation dissas på grund av en säljare med tveksam attityd. Men nu är jag med. I övrigt blir väl kasttekniken som att skifta körstil mellan en manuell respektive automatväxlad bil. Men nu ska jag inte störa den här tråden mer.
    Jag tycker ditt ifrågasättande bidrar på ett bra sätt. Liksom flertalet av oss ifrågasatt marknadsföringen för Svivlo, snarare än kastbromsen.

    Visar man reklam med glada kastande gubbar med en halvfull spole 0,50mm flätlina så får det nyfikna att reagera. Precis så lärde jag nämligen min äldsta son att kasta när han var 5-6 år. Med en halvfull spole grov lina. Men det var med en ABU Silvermax med magnetbroms. En plastrulle av ungefär samma kvalisort som Svivlo, men till det facila priset 500kr.

    Men som redan sammanfattats var Patrik inte så intresserad av att höra andra synpunkter än egna. Trots all uppriktig och i huvudsak mycket kompetenta feedback han hade här att tillgå. Det var uppenbart att han inte var här för att lyssna. Bara tala.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg

      Okej, i min bottenlösa enfald har jag inte förstått att en i sig intressant innovation dissas på grund av en säljare med tveksam attityd. Men nu är jag med. I övrigt blir väl kasttekniken som att skifta körstil mellan en manuell respektive automatväxlad bil. Men nu ska jag inte störa den här tråden mer.
      Nu har du ju inte läst ordentligt. Vi har ju inte dissat produkten. Tror inte jag kunde vara mer tydlig i mitt förra inlägg..

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Nu har du ju inte läst ordentligt. Vi har ju inte dissat produkten. Tror inte jag kunde vara mer tydlig i mitt förra inlägg..
        Jodå jag läste ordentligt, och borde uttryckt mig en smula bättre. Men jag tycker ändå det är synd att en intressant innovation verkar ha hamnat så i skuggan av irritationen på en bedrövlig säljare som inte är värd all denna uppmärksamhet. Innovationen tycker jag är däremot värd mer intresse. Jag ser fram emot att läsa mer om den framöver. Ingen produkt för mig, men kanske mina barn.

        Kommentera


        • Jag har inte heller läst ordentligt men upplever ändå eller kanske just därför, att frågan "vad ska den här rullen vara bra för" finns i tråden här och där och det är ju relaterat till produkt, inte säljare.

          Dumt iaf att svivlo raderat sina inlägg i tråden. Oavsett det sagda hoppas jag att tekniken funkar för någon eller flera målgrupper, en helt ny kastbroms kan ju vara bra för vissa eller flertalet, jag hoppas på det senare!

          Kommentera


          • Tycker det har blivit en tråkig utv på tråden. Patrik och hans kollegor har säkert satsat massor av tid o resurser.
            Ett enkelt svar borde va : låt marknaden värdera rullen.
            Alltför många har i mitt tycke varit väldigt negativa till rullen, linan , lintjocklek m.m och det får man lov o ch va men du måste inte köpa rullen .
            Jag lärde mig , om jag nu gjorde det , kasta med rekordrullar där veven for baklänges, med " livet " som insats.
            Efter tidningsjobb som 13åring köpte jag en amba 6000 , högervevad ngt annat fanns inte.
            Bytte bromsvikter beroende på fiskemetod.
            Min tumme lämnar aldrig spolen men det beror på att det fanns inget alternativ.
            Om jag va Patrik och satsat " allt ",hade jag oxå känt mig tillplattad av alla som vill ifrågasätta, han kunde skött det bättre - det vet han själv.
            Flipp el flopp - ingen aning , kan va en bakmaskin el internet " en fluga ".
            Låt oss va lite mer ödmjuka.
            Peter b

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Tycker det har blivit en tråkig utv på tråden. Patrik och hans kollegor har säkert satsat massor av tid o resurser.
              Ett enkelt svar borde va : låt marknaden värdera rullen.
              Alltför många har i mitt tycke varit väldigt negativa till rullen, linan , lintjocklek m.m och det får man lov o ch va men du måste inte köpa rullen .
              Jag lärde mig , om jag nu gjorde det , kasta med rekordrullar där veven for baklänges, med " livet " som insats.
              Efter tidningsjobb som 13åring köpte jag en amba 6000 , högervevad ngt annat fanns inte.
              Bytte bromsvikter beroende på fiskemetod.
              Min tumme lämnar aldrig spolen men det beror på att det fanns inget alternativ.
              Om jag va Patrik och satsat " allt ",hade jag oxå känt mig tillplattad av alla som vill ifrågasätta, han kunde skött det bättre - det vet han själv.
              Flipp el flopp - ingen aning , kan va en bakmaskin el internet " en fluga ".
              Låt oss va lite mer ödmjuka.
              Peter b
              De har säkert satsat massor. Men det är liksom inte någons barn vi kritiserat och kallat tjock, ful och dum. Den är en produkt, vars tillverkare kommer med en massa fantasifulla påståenden som helt saknar grund. Det mesta har ju inte handlat om att finna fel, utan snarare tillbakavisanden gällande de en uppenbart ganska dåligt insatt person hävdat om en produkt. Mycket går att sälja med snack, men inte till vem som helst. Hade det funnits en nyfikenhet att lyssna hade det kunna bli intressant. Men som sagt, marknaden kommer visa hur stort intresset är för en tusenkronors fiskerulle med en tretusenkronors kastbroms.

              Kommentera


              • https://youtu.be/Tv0sf1ZV_9Q?si=54seaymwDM8AGkAT
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Någon som var på mässan och provade Svivlo?

                  Kommentera


                  • Snackade med någon försäljare på mässan. Men kändes som han ville sluta prata och att vi skulle gå typ .

                    Kommentera


                    • Jag testade rullen på mässan. Den är utan tvekan den mest lättkastande rullen jag nånsin testat. Tog i för kung och fosterland och inte den minsta antydan till linresning på spolen. Längden på kasten är imponerande och det kändes inte som att kastbromsen bromsar längden på kasten.
                      ​​

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 287 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 139 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 278 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      89 239 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 365 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X