Ursprungligen postat av JontaK
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
Tack till alla som besökt oss på Sportfiskemässan och till alla som skrivit om era erfarenheter här. Ett jättetack till er som köpt rullen.
Det ni gör betyder väldigt mycket för oss.
Sammanfattningsvis var Sportfiskemässan bättre än vad vi kunnat önska. Många besökare, bra snack och trevliga möten.
Allt som allt skedde det endast ett trassel under alla dagar och alla som verkligen försökt. Trasslet som uppstod var när en tog i allt vad han kunde rakt in i väggen från 5 meter. Det känns skönt att vi inte utlovat 100% trasselfritt fiske
Vi har en del tweaks kvar på bromsen innan vi låser den för serieproduktion.
Nu kommer vi fortsätta marknadsföra så att vi når vårt mål på Kickstarter. Har ni möjlighet får ni gärna berätta för andra som kan vara intresserade av vår rulle.
Tills nästa gång önskar jag er alla ett riktigt skitfiske.
Patrik
- 4 gillar
Kommentera
-
Har kikat rullen på mässan och hade tur att provkasta utanför.
Jag har haft alla möjliga rullar från Japan med olika broms system inkluderat alla typer av DC bromsar. Kan konstatera Svivlo bromsar fungerar.... men måste testas mer med olika betar och olika vikter. känslan är interesant när man kastar med rullen påminner lite om DC systemet men olika samtidigt.
om jag har haft rullen jag skulle kunna testa den ordentligt.
Tack för möjlighet att testa rullen.
- 1 gilla
Kommentera
-
Inte för att uppfattas alltför grinig så börjar jag med att visst är det kul med nya fiskerullar, särskilt om de är svenska. Till saken är att jag läst igenom tråden och förstår inte vad denna nya broms skulle tillföra till fisket. Jag har haft rullar med DC, IBCB-4, magnetbroms, tvåstiftsbroms osv. Jag har aldrig upplevt behovet av något annat och jag tycker det sällan trasslar med PO. Magnet och annan centrifugalbroms verkar ju olika och passar därmed för olika ändamål men i mitt tycke behöver vi gå ner på BFS för att nörda in sig på bromsen. Vid övrigt fiske känns för mig detta bromsnörderi helt förkastligt. När det kommer till rullen i fråga så kommer den ju troligtvis tillverkas i fjärran östern någonstans så särskilt svenskt blir det inte om vi jämför med rundgavlat från Svängsta och jag gissar att kräsna japaner väljer inhemska märken. Såå, kan någon som testat rullen ge lite feedback på vad som faktiskt är så revolutionerande som ökar på köpsuget???
/h
- 5 gillar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggTill saken är att jag läst igenom tråden och förstår inte vad denna nya broms skulle tillföra till fisket. Jag har haft rullar med DC, IBCB-4, magnetbroms, tvåstiftsbroms osv. Jag har aldrig upplevt behovet av något annat och jag tycker det sällan trasslar med PO. Magnet och annan centrifugalbroms verkar ju olika och passar därmed för olika ändamål men i mitt tycke behöver vi gå ner på BFS för att nörda in sig på bromsen.
/h
All cred till svensk innovation inom fiske, men jag är också lite fundersam till vart i dagens sportfiske rullen skulle fylla sin maximala presentation?
Kanske något för alla de guider som har med sig kunder med ingen, eller relativt lite erfarenhet utav multiplikatorrullar?
Kommer det inte ut fler rullstorlekar från Svivlo, så har jag än svårare att se något fullfjädrat område.
Vem vill konsekvent kasta 5-20g drag med en rulle i 200-300 storlek?
Ur mitt personliga fiske, som till ca 70% är landbaserat, så har kastlängd ypperlig betydelse. Risken till PO är värd de extra metrarna av betespresentation.
Vill jag ha en helt trasselfri rulle, så kan jag alltid maximera bromsarna på rullen som brukas, med självklar bekostnad av kastlängd, och extra slitage på diverse delar. Eller helt sonika plocka fram haspel grejerna.
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trcolka Visa inlägg
Hoppas det blir av, min beställning kommer närmaste dagarna.
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Smolt Visa inläggSignade upp mig också
En gäddrulle till kan aldrig skada. Ser också fram emot strl 150.
Hoppas att ni får upp volymen på beställningar
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
Svar till Daiwa Megaforce slirbromsproblem
Detta är relativt enkelt att åtgärda men kan kräva inköp av ny bromsskiva (nr.58 i sprängskissen)....1 Foto-
Kanal: Rullar
2023-08-30, 14:47 -
-
Svar till Tråden om ABU's runda Max-modeller!av engqvistUnderbara små rullar. Får väl bjuda på en promax och GT....1 Foto
-
Kanal: Rullar
2023-07-09, 22:14 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
|
44 svar
9 750 visningar
0 gillar