Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av svivlo


    Vi vet inte ens var vi ska börja med att svara på ditt inlägg, men vi vet var vi ska sluta.
    Sjukt drygt svar, på seriös kritik. Om det är så Svivlo tänker bemöta sina kunder önskar jag lycka till!
    Jag förstår att det är svårt att bemöta kritiken utifrån den begränsade kunskap vi hittills sett prov på. Men i fall du någon gång har lite mer distans till produkten och inte tolkar all kritik som ett personangrepp, finns det säkert en del vettiga synpunkter här att samla in. Som producent kan man inte räkna med unison hyllning och om du visste vikten av den samlade kompetens som ifrågasätter din beskrivning av verkligheten, skulle du kanske vara lite mer blygsam.

    Det är inte din pappa vi kritiserar, eller ens hans uppfinning. Så ta det piano och lyssna istället för att förklara för de som vet bättre!

    Kommentera


    • Anar ett mönster när svaren raderas när det inte är inlägg som passar - har fått äldsta grabben(12år) att andvända lågprofilare till både abborre och gädda i sommar och det är inga jätteskatbon där heller trots att han är ny på det så att rullen löser ett problem som egentligen inte finns är rätt uppenbart

      Kommentera


      • Märkligt att Svivlo raderat alla sina svar??? Har han/dom även hoppat ur FS helt å hållet?
        Tråkigt agerande av Svivlo och tyvärr kommer sånt att straffa sig i längden i nästan vilken bransch som helst. Kunden är ändå alltid viktigast för dom betalar din lön.

        Kommentera


        • Synd, var intresserad av att köpa och testa en Svivlo rulle. Men med en sådan inställning till kundservice, lär de inte vara kvar länge.

          Kommentera


          • Följt tråden på avstånd en tid, främst i väntan på att faktiskt få hem ett testexemplar av rullen i fråga.
            Har inte lyckats med det än men känner mig tvungen att skriva några rader trots det.

            Tråkigt att en tråd om denna potentiellt stora innovation inom fisket ska behöva förvandlas till någon form av internetdrama, än mer tråkigt att det (enligt min personliga åsikt) främst orsakats av ägaren själv samt dennes oförmåga/ovilja att dels svara på frågor och kritik, dels verka känna sig "påhoppad" av sagda frågor och kritik.

            Visst, några av oss har eldat på här och annorstädes.
            För mig personligen är det kritiska förhållningssättet inte på något vis enbart riktat mot Svivlo eller personer anslutna till företaget.
            Ni som vet vem jag är vet att jag i många herrans år kritiserad tiotals, eller snarare hundratals, rullmodeller. Försöker hålla kritiken kring det jag kan bäst; rullars hållbarhet över tid, eventuella svagheter hållbarhetsmässigt samt deras faktiska tillämpning.

            Min kritik handlar i dagsläget relativt lite om kastbromsen, även om jag är nyfiken (och något tveksam) kring kastlängder samt bromsens faktiska målgrupp, istället fokuseras den på vilken/vilka rullar Svivlo valt att använda sig av.
            Jag tycker det fortfarande finns många frågor utan svar, därför är Svivlos bortfall i tråden tråkigt.
            Risk finns att attityden inklusive raderandet av svar potentiellt ger ledtrådar om hur eventuellt agerande/kundbemötande vid service- och garantiärenden kommer se ut i framtiden...

            Kommentera


            • Ja, det är ju inte som att det framstår som en firma som fylld av "goodwill" eller mån om kundrelationer. Känns ju inte som att man är sugen på att ta en reklamationsdiskussion mot bakgrund av de vi hittills sett från Svivlo, vilket inte direkt imponerat när det kommer till kundvård...

              Jag tror som sagt att Patrik Zander har lite för svårt att separera produkten han försöker sälja, från minnet av sin far. Det enda som rimligtvis skulle kunna förklara alla distanslösa känslostormar så fort ett uns av även konstruktiv kritik framförs. Hade han varit smart, eller lite mindre känslomässigt engagerad i en fiskerulle, hade han ställt nyfikna frågor och kanske lärt sig något. Han kommer nog tillbaks när det blir för tråkigt på kontoret. Jag är i alla fall trygg med att han är tillräckligt känslomässigt engagerad i diskussionen här för att komma tillbaks och läsa detta...

              Kommentera


              • Vi kastade med den på Mässan och där å då var vi imponerade av kastbromsen, längmässigt märkte jag direkt att jag kastar längre med mina trimmade Ambor.

                Men väl hemma började vi fundera på den där kastbromsen, vi började laborera med våra magnetbromsar i Amborna och efter några finjusreringar var vi där :-)

                Kast utan att använda Tummen var inga problem och kastlängderna vart inte kortare mer än max 4-5m om det ens vart det :-)

                Så min och polarens bedömning är att denna rulle är en Superrulle för dom som är Nybörjare/handikappad tumme (se det ironiska i det) och Barn som vill lära sig kasta med multi :-)

                Så denna rulle är inget för mig :-) men säkert för någon annan

                Själva id'en är ju i princip den samma som en Magnetbroms i mi värld :-)

                Mvh
                Classe
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Här händer det grejer. Nej Patrik detta var riktigt pinsamt från din din sida. Du använder härskar tekniker för att tysta. Du anser oss dryga men när vi ställer relevanta frågor. Vad är det för rulle? sprängskiss? Den biten var ju ganska lätt att ta reda på själv men du vägrade lämna någon info om det. Sen när vi som fiskat multirullar i många decennier, och äger och provat fruktansvärt många rullar faktiskt ifrågasätter om vi verkligen har någon nytta av din rulle. Kör du samma gamla fraser igen.
                  Och givetvis, med en slutkläm, du har inte testat min rulle så du bör inte uttala dig.
                  NEJ det har jag inte, men jag heller inte fått ett enda argument som gör att rullen fyller någon funktion för någon som kan hantera en multi.
                  Men jag kan faktiskt bjuda på ett. När det är riktigt kallt så kan du fiska med tjocka handskar. Det sälj argumentet bjuder jag på och det hade du kunnat använda istället för att försöka läxa upp oss istället.
                  Jag ger dig 2 råd.
                  1. Byt ut dina rådgivare för de verkar inbillat dig att alla står och trasslar hela dagarna.
                  2. Gå någon kurs där du får lära dig att argumentera och diskutera utan att tjura ihop totalt om alla inte håller med dig.

                  Och som slutord. Tror ingen har ifrågasatt om din broms fungerar. Det vi ifrågasatt förutom rullen du valt är om vi verkligen har någon nytta av den.

                  Kommentera


                  • Tråkigt detta!

                    Vet inte riktigt vad jag ska tro. En ny Svensk innovation inom gebitet multirullar med potentiell slagkraft, dessutom för säkerhets skull till stor del utvecklad av en urmakare! De flesta av oss uvar ur åtminstone det äldre gardet vill nog förtvivlat gärna kunna dra en och annan positiv parallell till de bedrifter som inleddes av en viss urmakare vid namn Carl August Borgström…..
                    Om det hela sköts på rätt sätt och med kunden i centrum kan nog detta projekt ha lovande utsikter att lyckas, ngt jag innerligt hoppas!

                    Givetvis är jag inte är ensam härinne om denna förhoppning, vilket tydligt framgår av posterna.
                    Lyhördhet är som med så mkt annat rätta vägen till framgång, och folk står närmast i kö för att bistå med kunskap och tips som införskaffats genom praktiskt fiske genom många år med multi, och även branschen som helhet.
                    Man kan i sammanhanget tycka att det vore en god idé att ta till sig dessa välmenta tips och råd, om inte annat så ur ett rent företagsamhets perspektiv. Dessvärre verkar man ointresserad av detta, och uttalar sig dessutom på ett sätt som tråkigt nog gränsar till oförskämdhet.
                    Föreslår er att omvärdera ert nuvarande ställningstagande till ett mer ödmjukt dito.
                    Hög tid att göra en pudel mao!

                    Kommentera


                    • Jag slängde iväg ungefär 20 kast med rullen på mässan och fick möjlighet att testa den på en bakgård/avlastningsplats precis utanför byggnaden eftersom kastzonen var uppbokad. Patrik var otroligt tillmötesgående och tog sig verkligen tid. Mitt första intryck är att du verkligen kan "bomba iväg" en pig shad junior/tournament utan att behöva oroa dig för trassel, och kastlängderna blir riktigt bra! Jag tycker verkligen att det är imponerande att Svivlo har utvecklat ett bromssystem från grunden. Det är värt att nämna att vi använde en riktigt grov lina, motsvarande Power Pro 0,40 (diametern var klart grövre än så).

                      Det som är bra är att konceptet kan bli ännu bättre om man väljer att implementera systemet i en smalare rulle, säg 150 storlek, och dessutom ha en grundare och lättare spole vilket alla fabrikat använder sig av idag.

                      För att bedöma prestandan hos den aktuella rullen i dess nuvarande format jämfört med dagens superrullar, som Svivlo utåt sett jämför sig med, krävs en mer ingående analys under verkliga förhållanden. Standarden är högt satt, och enligt min åsikt är det svårt att avgöra hur bra rullen står sig mot de "bästa rullarna". Det är mer baserat på känsla än faktiskt vetande. Trots detta imponerade rullen under den begränsade tiden jag hade möjlighet att prova den.

                      Det som gör det här forumet unikt är att medlemmarna som deltar i tråden har ett uttalat intresse för rullar och många års erfarenhet. Vi har våra favoriter, men vi är inte sponsrade och det positiva är att feedbacken härifrån är ärlig, även om den ibland kan vara krävande.

                      Om ni vill bygga den bästa rullen utifrån ert koncept, har ni har troligtvis störst nytta av den feedback ni får från den gruppen av fiskare som ställer störst krav på funktionen.
                      Senast ändrad av gabbu; 2023-12-05, 20:15.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X