Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Solklart intressant teknik, synd bara att den är förpackad i ett billigt skal så att säga. Hursomhelst vore det intressant se vad den presterar med dels lätta beten och även med tunnare linor osv, lite för dyr för att stilla min nyfikenhet på den fronten. Sen är väl backslag inte något större problem egentligen för dom flesta tror jag, har aldrig haft det med mina tranx och daiwa, däremot med en del av mina ambassadörer faktiskt. Men spännande se hur det utvecklas, men ni som har en kan väl dela med er. Pike night ska ju göra ett test på den.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av elgfan Visa inlägg
      Jag testade rullen på mässan. Den är utan tvekan den mest lättkastande rullen jag nånsin testat. Tog i för kung och fosterland och inte den minsta antydan till linresning på spolen. Längden på kasten är imponerande och det kändes inte som att kastbromsen bromsar längden på kasten.
      ​​
      Försäljaren sa att just abborrerullen kan kasta från 3g. Blir jag ej nöjd med mina Metanium dc så lär det bli 2 st svivlo till abborre

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

        Försäljaren sa att just abborrerullen kan kasta från 3g. Blir jag ej nöjd med mina Metanium dc så lär det bli 2 st svivlo till abborre
        Ja du hamnar väl i målgruppen om du inte kan ställa in rullen -en metanium ligger väl en bit över 5000 så rullen är ju inget fel på iallafall

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

          Ja du hamnar väl i målgruppen om du inte kan ställa in rullen -en metanium ligger väl en bit över 5000 så rullen är ju inget fel på iallafall
          Säger inte emot. Men alla har väl sina begränsningar. Men vill ha problemfritt fiske därför. Och säger inte att det är rullen det är fel på heller

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

            Säger inte emot. Men alla har väl sina begränsningar. Men vill ha problemfritt fiske därför. Och säger inte att det är rullen det är fel på heller
            Ja så är det såklart inget illa menat men det känns som att är det svårt att få till inställningarna hade jag själv iallafall kört haspel istället till lättare fisket -det är en av dom bättre rullarnas har och dessutom dc

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

              Ja så är det såklart inget illa menat men det känns som att är det svårt att få till inställningarna hade jag själv iallafall kört haspel istället till lättare fisket -det är en av dom bättre rullarnas har och dessutom dc
              Som sagt jag kommer fiska från 6-7 g till 10g. Och kör jag lättare än det så tar jag mitt haspelspö

              Kommentera


              • Nu har Tackle Crew Sverige lagt ut sin 32 min recension på tuben!

                https://youtu.be/YpQ__-ePRRg?si=gSETmeA5cMO_Ne5B

                Kommentera


                • Svivlo skulle tydligen vara på böjda spöns 25årsfirande till helgen så man kanske hinner kika på rullen där,
                  har fortfarande svårt att se behovet dock för har skolat in 13-åringen hemma på både lågprofilare och rundgavel utan minsta bekymmer så lär man sig rullen man har så är det ju inte svårt att ställa in det handlar ju mer om att lära sig bromssystemet/systemen
                  för tyngre fiske ser jag absolut inget behov för det är ju busenkelt att ställa in för lättare fiske däremot där är det lättare med overruns som är svårare att reda ut

                  Kommentera


                  • Jag provade att kasta med svivlon på mässan
                    funkade bra enligt mig
                    Intressant, hoppas de säljer och att de överlever blir spännande att följa

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 289 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    89 267 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 367 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X