Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billig vs dyr multirulle abborre
Collapse
X
-
Jag hör att flera lager låter extremt illa samt ja ser en liten spricka i kroppen på den men ja är villig att köpa den för 2-500 kr och då är ja snäll.Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
SNÄÄÄÄÄLLAA!!
Kommentera
-
Hahaha, nice tryUrsprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggJag hör att flera lager låter extremt illa samt ja ser en liten spricka i kroppen på den men ja är villig att köpa den för 2-500 kr och då är ja snäll.
SNÄÄÄÄÄLLAA!!
Kommentera
-
På ämnet multirullar, måste man ändå bara inse hur otroligt kompetenta man är på detta i vissa områden i världen. Jag pratar då i relation till mig själv först och främst, som ändå klarar av att hantera det lättare fisket efter abborre med multi på ett bra vis. Har hygglig utrustning för det också. Men om man tar till exempel USA, säkert också Japan, hur väldigt duktiga man som regel är på att hantera multirullarnas styrkor och nästan på något vis minimera deras eventuella svagheter. Hur det kastas maskjiggar på offset-krok utan någon vikt, vad jag skulle bedöma som ganska långt ut. Små nätta lätta Rapala-vobblers på 5 till 10 gram, som pangas ut goda distanser, många gånger med lågprofilare i mellansegmentet som vi också använder, alltså bra grejer, men inte det bästa som går att frambringa. Sen har man stått där själv en del gånger med lite lite vind, ett crankbait på 7-8gram och bedömt det som lönlöst =D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reaper Visa inläggPå ämnet multirullar, måste man ändå bara inse hur otroligt kompetenta man är på detta i vissa områden i världen. Jag pratar då i relation till mig själv först och främst, som ändå klarar av att hantera det lättare fisket efter abborre med multi på ett bra vis. Har hygglig utrustning för det också. Men om man tar till exempel USA, säkert också Japan, hur väldigt duktiga man som regel är på att hantera multirullarnas styrkor och nästan på något vis minimera deras eventuella svagheter. Hur det kastas maskjiggar på offset-krok utan någon vikt, vad jag skulle bedöma som ganska långt ut. Små nätta lätta Rapala-vobblers på 5 till 10 gram, som pangas ut goda distanser, många gånger med lågprofilare i mellansegmentet som vi också använder, alltså bra grejer, men inte det bästa som går att frambringa. Sen har man stått där själv en del gånger med lite lite vind, ett crankbait på 7-8gram och bedömt det som lönlöst =D
Stämmer fint, Kunskapen är inte alls like utbredd i sverige som i övriga "fiskevärlden"
Kommentera
-
Jag kan ju enkelt platsa in mig själv i den grupp fiskare som inte kan nog om det lätta fisket med multirulle, gjorde missen att anta att Xrossfield7 skulle fungera till att kasta grubby shads med en 7-gramsskalle på men det har inte fungerat något vidare, får bara dra upp magnetbromsen högt och nöja mig med korta kastlängder verkar det som. Någon som har tips på hur man ställer in den optimalt för att kunna kasta så lätt som möjligt?
Vad tror ni annars om denna rulle till samma ändamål? Vill gärna ha en rulle som uppfyller mina önskemål men har tyvärr inte råd att lägga 4-5000kr på den.
Kommentera
-
En riktigt bra rulle som klarar lätta beten är Curado 71 , med den får jag iväg Salmo Hornet 4,5cm utan problem .Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inläggJag kan ju enkelt platsa in mig själv i den grupp fiskare som inte kan nog om det lätta fisket med multirulle, gjorde missen att anta att Xrossfield7 skulle fungera till att kasta grubby shads med en 7-gramsskalle på men det har inte fungerat något vidare, får bara dra upp magnetbromsen högt och nöja mig med korta kastlängder verkar det som. Någon som har tips på hur man ställer in den optimalt för att kunna kasta så lätt som möjligt?
Vad tror ni annars om denna rulle till samma ändamål? Vill gärna ha en rulle som uppfyller mina önskemål men har tyvärr inte råd att lägga 4-5000kr på den.
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...1-finesse.html
Den har mkt bättre pris i Tyskland än här hemma .
Kommentera
-
Jag tycker den slår allt i den prisklassen , har sedan tidigare Daiwa Tatula & Daiwa Zillion SW TW 1016 .Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inläggVerkar finnas att hitta till samma pris på fler ställen (1550kr totalt med frakten inräknad).
Är den alltså något att satsa på? Finns det fler alternativ i samma prisklass som kan vara värt att titta på? Gillar för övrigt Shimano-rullar annars.
Zillion 1016 är skulle säga är likvärdig möjligtvis ett strå vassare till lättare beten , men den kostar runt 3000 kr .
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 330 visningar