Billig vs dyr multirulle abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig vs dyr multirulle abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det var en 1016-spole på! Ska provkasta nu i helgen

Kommentera

• Blev bara en snabb runda för att testa Steezen då vädret var sådär och det kom annat ivägen. Svårt att få bromsen att aktivera fullt ut med bara en hand. Men med två händer stannade linan utan minsta tillstymmelse av backlash när jiggen träffade ytan!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
        Blev bara en snabb runda för att testa Steezen då vädret var sådär och det kom annat ivägen. Svårt att få bromsen att aktivera fullt ut med bara en hand. Men med två händer stannade linan utan minsta tillstymmelse av backlash när jiggen träffade ytan!

Kära hjäratanes så vacker den är!!
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
          Kära hjäratanes så vacker den är!!
          It is indeed! Hade det inte regnat och blåst hade jag väl inte varit hemma än

Kommentera

• Ja undra hur den står sig kastmässigt mot en Metanium MGL, med tanke på hur Joens, din Tatula gjorde mot MGL:en för en tid sedan så bör denna klara det än bättre...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ja undra hur den står sig kastmässigt mot en Metanium MGL, med tanke på hur Joens, din Tatula gjorde mot MGL:en för en tid sedan så bör denna klara det än bättre...
              Jag tror den kastar bättre. Men inget jag kan bevisa fysiskt, jag bara tror!

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Ja undra hur den står sig kastmässigt mot en Metanium MGL, med tanke på hur Joens, din Tatula gjorde mot MGL:en för en tid sedan så bör denna klara det än bättre...
                Det är rimligt att anta att den är ännu bättre ja.
                Ska man titta på priset så är det ju en faktor som gör att man känner att den borde vara det iaf.

Varit sugen länge men priset är svårt att greppa...
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                  Det är rimligt att anta att den är ännu bättre ja.
                  Ska man titta på priset så är det ju en faktor som gör att man känner att den borde vara det iaf.

Varit sugen länge men priset är svårt att greppa...
                  Det var det för mig med, men profish hade den för 5.5k istället för 6.4 som de flesta andra så jag slog till... Sen tar ju normark ut extrema priser för sina rullar i sverige. En metanium MGL kostar runt 4k i sverige (och då har handlarna sänkt priset med typ 40% mot riktpris) med ett riktpris på 6.5k. I tyskland så kostar samma rulle 2800 i svenska kronor och det är även riktpriset... När man kan få tex en curado 71 för 1400kr i tyskland när den i sverige kostar 2.2k så känns det som att något är fel ><

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                    Det var det för mig med, men profish hade den för 5.5k istället för 6.4 som de flesta andra så jag slog till... Sen tar ju normark ut extrema priser för sina rullar i sverige. En metanium MGL kostar runt 4k i sverige (och då har handlarna sänkt priset med typ 40% mot riktpris) med ett riktpris på 6.5k. I tyskland så kostar samma rulle 2800 i svenska kronor och det är även riktpriset... När man kan få tex en curado 71 för 1400kr i tyskland när den i sverige kostar 2.2k så känns det som att något är fel ><
                    Bra pris! Och grattis till en sjukt trevlig rulle. Den borde definitivt prestera över både tatula SV och metanium. Spolen klockar in på ca 9g(vilket är i BFS klassning).

Att normark tar överpriser är dessvärre nästan en självklarhet nu för tiden enda rullen som faktiskt hållit konkurrenskraftig prissättning är calcutta D. Sen deras service ska man inte ens tala om....

Kommentera

• Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                      Bra pris! Och grattis till en sjukt trevlig rulle. Den borde definitivt prestera över både tatula SV och metanium. Spolen klockar in på ca 9g(vilket är i BFS klassning).

Att normark tar överpriser är dessvärre nästan en självklarhet nu för tiden enda rullen som faktiskt hållit konkurrenskraftig prissättning är calcutta D. Sen deras service ska man inte ens tala om....
                      Tack! Ska försöka komma ut mer med den, hann som sagt bara kasta några kast igår men jävlar vad stabil den kändes! Ja det är en av de största anledningarna till att jag inte kommer välja Shimano just nu. Min ZillionHD kostar runt 3800 kr, alltså lite mindre än en metanium, men efter att ha känt på båda två så känns Daiwan bättre. Svårt att beskriva varför men för det priset känns det så iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 332 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S