Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Millionaire CT & Daiwa Alphas CT!
Collapse
X
-
Sen anteman! Bäcköring vatten finns precis överallt. Det har jag insett nu när jag satsat rätt hårt på det. Men det är oftast väldigt mycket hemlighetsmakeri om det. Men ett helt fantastisk kul fiske att smyga längs med bäckarna och precisionkasta under utstickande träd eller bakom stenar.
Men glöm dyra flätlinor. Dels så behöver man töj för att inte tappa hoppande fisk på kort lina. Sen går linan mot sten och buskar så det blir linbyten ofta. Men när det inte ryms mer än ca 40m så blir det inte farligt.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Nu snackar vi. Så ska spolarna se ut.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggLåter kul om man har såna vatten inpå knuten. Nå dessa är grunda, nästan ytliga i min bok i a f https://m.aliexpress.com/item/400001...bilesitedetail
https://m.ebay.com.my/itm/DAIWA-BFS-...anner=1&_rdt=1
Lämna en kommentar:
-
Låter kul om man har såna vatten inpå knuten. Nå dessa är grunda, nästan ytliga i min bok i a f https://m.aliexpress.com/item/400001...bilesitedetail
https://m.ebay.com.my/itm/DAIWA-BFS-...anner=1&_rdt=1
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Måste bara säga att bfs är riktigt kul. Var ute i morse och fiskade bäcköring. Myrans lilla My på 1,5g och det hanterar min alphas air riktigt bra. Men det gäller att vara med tummen. Annars blir det inte kul.
Lämna en kommentar:
-
Frågan är. Finns det någon riktigt bfs spole? Jag har inte hittat någon som är jättegrund. Länka gärna till den isåfall.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa jag menade inte på allvar att man skulle borra hål i någon spole till en Millonaire CT om nån trodde det.
Det finns ju som sagt BFS spolar till den om man anser original för tung och djup. För mig som aldig kör under 6-7g lär den vanliga funka väl.
Lämna en kommentar:
-
Ja jag menade inte på allvar att man skulle borra hål i någon spole till en Millonaire CT om nån trodde det.
Det finns ju som sagt BFS spolar till den om man anser original för tung och djup. För mig som aldig kör under 6-7g lär den vanliga funka väl.Senast ändrad av anteman; 2020-07-22, 01:32.
Lämna en kommentar:
-
Jag har inte märkt några problem med mikrodreven i mina rullar (Curado k, Curado DC, Conquest 301). Bara ta ut drevet och pressa i fett med fingrarna så det kommer ner i de små kuggarna så håller det ett tag. Är däremot lite tveksam till varför man behöver det, min Alphas är minst lika len att veva men har grova kuggar så att säga.
Varför man har det i en rulle som är dedikerad gäddfiske ala slitvarg som Conquest förstår jag inte.
Lämna en kommentar:
-
Problemet med dreven är inte att de rasar. Utan vanliga drev slits in i varandra så de blir bara bättre med åren. Micromodule dreven är så exakta från början att de blir snabbt sämre istället. Enbart gjorda för att vara bra och lena i butiken där man handlar. Nog om skräpdreven, en rulle med dem kommer jag aldrig någonsin köpa.Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggDreven kommer att hålla säkert betydligt längre än vad många här på FS tror så länge man använder rullen för det fiske den är konstruerad för dvs.BFS .
Apropå Daiwas spole det stämmer att den tar för mycket lina men ”om man vill så” dessutom finns det markörer (2x) den som är markerad närmast nära spolaxeln är just en markering på max linmängd om man vill använda rulle till BFS fiske.Den markören som är närmast spolkanten är för allt annat fiske från UL till och med HÖ. Istället för att borra en massa håll i spolen
Daiwa har bestämt sig att göra smalare spole denna gång med alla sina fördelar och (få) nackdelar.
Gått om materialet angående de rullar finns på YouTube eller på olika fiskeforum ute i världen det är bara att kolla och bestämma sig vilken av de.Gillar man runda små rullar så säger jag Daiwas Mille inte för att det är en Daiwa utav att den rulle täcker det mesta inom fisket i detta avlånga landet och av egen erfarenhet förstårs.
Faktiskt sett några japanska bäckfiskare som använt nya millionair. Om de använde orginal spolen vet jag inte. Men intressant är det allt.
Lämna en kommentar:
-
Dreven kommer att hålla säkert betydligt längre än vad många här på FS tror så länge man använder rullen för det fiske den är konstruerad för dvs.BFS .
Apropå Daiwas spole det stämmer att den tar för mycket lina men ”om man vill så” dessutom finns det markörer (2x) den som är markerad närmast nära spolaxeln är just en markering på max linmängd om man vill använda rulle till BFS fiske.Den markören som är närmast spolkanten är för allt annat fiske från UL till och med HÖ. Istället för att borra en massa håll i spolen
Daiwa har bestämt sig att göra smalare spole denna gång med alla sina fördelar och (få) nackdelar.
Gått om materialet angående de rullar finns på YouTube eller på olika fiskeforum ute i världen det är bara att kolla och bestämma sig vilken av de.Gillar man runda små rullar så säger jag Daiwas Mille inte för att det är en Daiwa utav att den rulle täcker det mesta inom fisket i detta avlånga landet och av egen erfarenhet förstårs.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 392 visningar