-Vad kallas lagret som sitter under vevaxeln på rullar typ Mörrum och Revo ?

-Har detta lager något praktiskt syfte (utöver marknadsföring)?
-Vad kan man förvänta sig händer när detta lager skär?
Jag skulle gärna byta ut detta mot en underhållsfri bussning (om sådan gick att finna)
Värt att notera:
Vissa Revo modeller har en bussning som ersätter kullagret.
Detta är en del av rullens lågfartssystem.
Lagret syns inte när du öppnar rullen. Om du inte vet om att det sitter ett lager där, eller om du glömmer bort att serva det, så är det bara en tidsfråga innan det falerar.
ABU använder olika dimensioner på lagret för olika modeller på rullen. Det förekommer alltså ingen standard, vilket negativt påverkar utbudet av reservdelar.
Lagret hålls på plats med en vanlig spårryttare (inte monterad i bilden ovan). Det betyder att vevaxelglapp kan uppstå även med denna konstruktion.
-Har detta lager något praktiskt syfte (utöver marknadsföring)?
-Vad kan man förvänta sig händer när detta lager skär?
Jag skulle gärna byta ut detta mot en underhållsfri bussning (om sådan gick att finna)
Värt att notera:
Vissa Revo modeller har en bussning som ersätter kullagret.
Detta är en del av rullens lågfartssystem.
Lagret syns inte när du öppnar rullen. Om du inte vet om att det sitter ett lager där, eller om du glömmer bort att serva det, så är det bara en tidsfråga innan det falerar.
ABU använder olika dimensioner på lagret för olika modeller på rullen. Det förekommer alltså ingen standard, vilket negativt påverkar utbudet av reservdelar.
Lagret hålls på plats med en vanlig spårryttare (inte monterad i bilden ovan). Det betyder att vevaxelglapp kan uppstå även med denna konstruktion.
Kommentera