Billig webshop som säljer dom nya lila Abu rullarna rocket 6500 ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig webshop som säljer dom nya lila Abu rullarna rocket 6500 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag har sett riktiga skräckexempel när jag jämför priser mellan vårt grannland Danmark och oss, om du får tid någon dag så kolla deras vägledningspriser mot våra rekommenderade priser så ser du att dom absolut inte gynnar oss snarare tvärt om och ofta med rejäla summor......
    Danmark måste ha bättre priser än sverige antar jag, kommer kolla upp det.
    Varför ska vi bli blåsta med överpriser på ett märke som är VÅRT eget ?

Kommentera

Kan ge ett litet exempel, Fenwick är ett PD märke i Sverige så deras Ironfether II Trigger spö kostade 3395 i butik och det var även rekommenderat pris, i Danmark låg deras rekommenderade pris på lite över 2000kr med valutaväxling genomförd blev det lite över 1000kr i skillnad Varför,?? Danmark har högre löner bättre växelkurs och likvärdig moms

Kommentera

Vet inte om jag skulle kalla 1800 spänn för ett rån om det handlar om en bra pryl bara för att den är billigare utomlands. Så är det ju med många prylar idag...eller handlar ni allt utomlands, jeans, skor..mjölk? Och Cannonball har rätt, det är inte så mycket pengar för en kanonrulle!

För 1800 kr ska du ha material och delar, montering, lön till gubbarna i Svängsta, lite vinst till den som driver butiken moms..etc.etc. Räknar man baklänges så blir det inte så mycket över. Men det är en fri marknad och upp till var och en att handla där han vill..

Kommentera

För 1800 kr ska du ha material och delar, montering, lön till gubbarna i Svängsta, lite vinst till den som driver butiken moms..etc.etc. Räknar man baklänges så blir det inte så mycket över. Men det är en fri marknad och upp till var och en att handla där han vill..
          Håller med dig om att det inte blir många kronor över, det som stör mig är när företag bestämmer vad handlarna skall ta betalt för produkterna för att få lov att sälja dom,

Abu är faktiskt inte så hemska med sitt monopol, pris-skillnaderna på Normarks prylar är betydligt värre!

Kommentera

Där har du helt rätt, låt butiker mm bestämma själva!

Kommentera

Jag tycker inte 1800kr är mycket för en rocket, tycker rullen är värd dom pengarna.

Kommentera

Jag tycker det är fränt när det står "made in Sweden" på mina rullar!1799sek tycker jag är överkomligt och prisvärt.Trist att alla tar lika mycket bara...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Räkna med max 10% det är vad Abu värkar godkänna annars blir butikerna varnade
                  Antingen missuppfattar jag dig med vilket pris du räknar utifrån eller så håller jag inte med.
                  Butiken Snajk i Vänersborg är "Premium dealer" men ändå har de 20% rabatt på ordinarie pris, 1-2ggr/år.
                  Jag vet inte vad du grundar dina 10% på Jörgen?

Återigen det här med priser.....de flesta kan sänka sitt pris om man har bra argument.
                  Skaffa argument, köper du mer än en sak så är det ett argument, har alla samma priser, ifrågasätt varför du ska köpa av just dom.
                  Läs vad jag skrev tidigare i tråden, maila och pressa säljarna, kan man inte få ner priset, försök få med något annat som behövs, rullskydd, påspolad lina eller liknande som man känner att man vill ha.

Det går ofta att få ner priset om man bara öppnar käften eller skriver några mail.
                  Den som håller tyst får vackert betala vad som står på prislappen.
                  Det är aldrig fel att försöka pruta, man kan inte få mer än ett nej!

Kommentera

Mr lax = Mr vanilla = fiskegubbe?

Kommentera

Jag kan få ner priset på många varor med 20% men just PD produkterna är lurigare,,,, Om man ska få dom billigare blir det som du sa under årets 2 kampanjer efter mässorna när dom gör plats för nyheter... Jag vet butiker som blivit varnade för just att dom gick ner på PD produkter utanför dessa kampanjdagar....

Hoppas du förstår vad jag menar med mina 10% nu, det är under icke kampanj/rea tider

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 247 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S