Visa fullständig version : Äntligen klar med de 4 första jerkarna
Tjohoo ! Äntligen är jag klar med mina 4 första jerkar så imorgon blir det premiär i vattnet med dom. Iom att det är mina allra första så är ju inte lackningen helt 100 men så kan det gå. Lärotid och läropengar får man se det som. Misstänker att det kommer bli en hel del beten i vinter ... :)
Här kommer 2 bilder på skapelserna (The Jacko & Stalker Glider):
Jaha Bergman, blir det äntligen premiär för din Ambassadeur nu, eller har du någon annan rulle i bakfickan?
Snygga alster för övrigt!
Ser riktigt fina ut! Vad blir kostnaden för en sån om man räknar på 275 kr/tim + moms?...:) Förresten, vore det inte snyggt med ett par ögon som huggriktmärken?...
FRB, ska jag vara riktig ärlig så har jag lagt på för tunn lina på rullen från dig så jag tänkte köra med en 5501C3 imorgon. Premiären för "din" rulle var ju redan i vintras fast då endast på ismete. Måste få på lite bättre lina på "din" så man kan köra med den också. :)
KG, haha ... ja räknar man på den timpenningen så är väl arbetskosten ca 500:- sen material på kanske 30-50:-. Ögon ja ... hrrrmmm ... har ärligt talat inte fått tag i några bra ännu.
Det som tar mest tid är ju väntetiden ... gö man en stor batch kommer man nog ner ordentligt i arbetstid per bete.
kenta_85
2004-11-12, 21:36
Ser ju riktigt riktigt fina ut! Kommer utan tvekan att leverera i morgon...
Fina drag och bra krokar! :)
Kenta, prio ett imorgon blir mete men melln utkasten så blir det lite jerkande så man får hoppas någon madam smiter på trots att det saknas ögon på betena. ;)
Stizo, tackar tackar. :)
Fina fina! Mina ligger och torkar efter linoljebadet men dom ser ok ut hittills. Hoppas du plockar lite gäddor på dom nu.
~FB~Pike
2004-11-13, 07:49
Snygga jerkar...
homemade
2004-11-19, 13:51
Snygga jerkar!
Går de fint i vattnet kan du väl leverera en "arbetsbeskrivning" så att vi andra får en snygg mall att jobba efter när vi vill tillverka jerkbaits i vinter!
Det pratas mycket om "snygg finnish"... pratas alldesles för lite om gången i vattnet!! Snygg finnish är kul och gör att man använder jerken mycket, men det viktigaste är definitivt att de går fint i vattnet, att de går att fiska på önskade djup et.c.
I'm homemade.
Hur gick det för de där snyggingarna? Skötte de sig som du hoppats?
Den gula och den blåa gick kanon i vattnet och dom blev sjunkande. Firetiger och den silvriga/svarta gick tyvärr som pinnar i vattnet. Lyckades inte få någon gång alls på dom och antar att det beror på för mycket vikt i framändan. Blir nya friska tag senare