Visa fullständig version : havsöring i göteborg
hannes.a
2005-04-13, 17:15
tjena nån som har nåt bra tips på vad man kan fiska i göteborgs området?
väldigt tacksamm för svar
tjena nån som har nåt bra tips på vad man kan fiska i göteborgs området?
väldigt tacksamm för svar
Har du båt finns det en del schyssta vikar runt Älvsborgs fästning..
Har du inte båt kan du pröva ute vid Önnersjö eller Röda sten under Älvsborgsbron..
En kanonsida med många tips på platser är annars
http://www.sportfiskarna-gbg.o.se/sportwww/havsoring1.htm
hannes.a
2005-04-14, 19:33
men har inte tilgång till bil så finns det några bussar eller spårvangnar som går typ från centralen eller andra ställen?
Du kan fiska öring i de flesta vikarna runt Hisingen och det går bussar till många ställen. Kolla även sportfiskarna väst och deras karta över fina ställen :rockbanan
Storfiskaren
2005-04-19, 08:41
Du kan fiska öring i de flesta vikarna runt Hisingen och det går bussar till många ställen. Kolla även sportfiskarna väst och deras karta över fina ställen :rockbanan
Men får du någon fisk i stekpannemått ? :skaka:
Om du verkligen vill fiska öring, borde du ta bussen ut till Onsala eller Särö. Skcika mig ett mail så kan jag tipsa om konkreta platser. Just nu är det riktigt drag i fisket.
/Rikard
Får man nått på fluga om man skulle gå ned och ställa sig vid röda sten?
fiskarlennart
2008-11-13, 20:22
Får man nått på fluga om man skulle gå ned och ställa sig vid röda sten?
Det händer men du får vänta till 1 april då havsöringen blir lovlig igen
Mm, jag hörde det när jag var på Berras och införskaffa ett nytt spö. Är nyinflyttad från Norrköping och på östkusten får vi fiska året runt, bara att använda huvudet och släppa tillbaka lekfisk. Men tack för upplysningen, det är bara att invänta våren. Har du några tips om vart man ska ta sig då?
Ha det!