Visa fullständig version : söker gäddvatten i östergötland?
frazzeribba
2005-08-15, 00:50
Söker efter gäddvatten i östergötland.
vill kunna hyra båt då det börjar bli tröttsamt att stå från land, ska fixa båt till Boren till våren men vill ju ut nu!!
Fiska nu mest i en sjö som heter kilarpssjön ca 1.2mil från Mjölby men e uttråkad där då d inte går å få komma i en båt :rolleyes:
Har nån ett nr till båtuthyrning i anknytning te nåt bra vatten så blir ja :banana:
Bogpappa
2005-08-15, 08:38
Båtuthyrning finns vid Borenshults slussar i Boren.
Mvh
Ulf
Någon som har koll vad en båt kostar att hyra en dag ? båten ska bara ha det nödvändigaste...
Har varit helt OK med gädda i sjön vindommen, ligger ca 3 mil efter åtvidaberg (en bit att åka) båtar ska finnas att hyra vid deras båtklubb...
frazzeribba
2005-08-15, 16:01
har kollat båtuthyrningen tidigare vid borenshults slussar, är om jag inte fattade kvinnan i kiosken helt fel motala kanot elr segelklubb som äger båtarna.
Hade varit en del dubbelbokningar på båtarna så det går inte längre att förboka...dom var tydligen tre olika som jobbade där å då var det lätt att dubbelboka :oj:
Man var tvungen att hänga på låset och jag tror att dom öppnar nio...sen ska båten vara inne innan 19...kan vara lite si å så med mitt minne men det var den info jag fick i början av sommaren...
Lite bökigt att åka dit för att se att det är en drös med folk som oxå ska hänga på låset.... :rolleyes:
Ska kolla upp sjön Vindommen så snart som går....
Har även hört lite lösa rykten om att Norrbysjön mellan Ljungsbro och Borensberg ska vara en bra gäddsjö...Nån som vet mer om den eller nån annan bra sjö??