handdator

Visa fullständig version : ny i södertälje

anneli
2003-07-07, 22:49
hej
det är min första sommar i södertälje. jag vill självklart veta all bra knep och fina ställen att fiska på kring södertälje. jag både metar och kastar. Tack på förhand;)

Mikespike82
2003-07-08, 09:25
Önskar att man bodde där, då skulle jag lära dej personligen ;-)

Stizo
2003-07-08, 11:07
Köp sportfiskekortet! Med den får du fiska i många sjöar runt om i Stockholm...

Bergman
2003-07-08, 11:16
Har du bil har du ganska nära till Skansholmen (Skanssundet) där du kan hyra båt och komma ut i mycket fina vatten runt Mörkö och Järna. Beror nog lite på vad du är ute efter för fisk iofs ... har faktiskt sett att det är många metare som sitter i Södertäljekanalen.

MastaPike
2003-07-08, 13:13
bor i järna, ligger 2 mil söder om södertälje. Ett av dom absolut bästa ställena i hela sverige för gös & gädda ligger precis runt knuten, nämligen järna fjärden. Riktigt bra fiske här, det är ytterst sällan du kommer hem tomhänt också.

Gillar du att fiska ädelfisk med fluga eller spinn så finns det 2 bra sjöar at fiska i, dom heter malmsjön och acksjöarna och ligger bortåt enhörna.

Vill du fiska havsöring så kan du faktiskt få en ganska bra fångst inne i maren (!), har sett vakande havsöringar där ett flertal gånger och pratat med fiskare som tar mycket fisk där. Annars kan du åka till brandalsund som ligger ungefär vid järnafjärden, dit åker många fiskare varje helg och ofta med ett helt ok resultat, en mycket flugfiskevänlig sträcka också, men om du söker dom stora så råder jag dig att åka till gålö som ligger lite norrut om stockholm.

Hoppas du fick ett hum om vad man kan fiska :) , är det någon speciell fisk du söker så är det bara att fråga.

team-blus
2003-07-08, 20:20
i sjön måsnaren håller (eller gjorde iaf) en fin sammling gös hus
har dock inte fiskat där på ca 8 år men då gick det finemmang

anneli
2003-07-08, 20:33
Tack för alla fina svar. det låter som om det finns många alternativ till fiske här ändå ! hör av mig när jag fått min första fisk här.

Crubbster
2003-07-11, 23:20
Originally posted by Mikespike82
Önskar att man bodde där, då skulle jag lära dej personligen ;-)

de e så där man exakt INTE ska uppföra sej(barnungar), om vi väl får lite tjejer i denna mansdominerade sport, så ska folk jämt, fälla sexistiska kommentarer, (tror inte de e så bra för sporten....)

e de bara ja som tycker så ????

ps anneli ja och en polare fiskar rätt mycke i södertälje, du kan ju hänga me oss nån gång,...

anneli
2003-07-11, 23:28
jag hänger gärna med om det är en fiske kamrat ni vill ha. dessutom är jag nyinflyttad så en polare är alltid välkommen.
tack för inbjudan. hör gärna av er

Mr.Jimm
2003-07-12, 17:07
Crubbster det var väl ingen sexistisk kommentar??

anneli
2003-08-04, 17:57
hej allihop nu har jag varit ute både här och då och provat nästan alla tipps. järn fjärden är absolut ett festligt ställe fin natur dessutom. jag har fått fina gäddor och aborrar men gösen håller sig borta. nu har jag sita semsterveckan så en båt tur till måste det bli. tack för alla tipps och roande inlägg

Gurgel
2003-08-05, 08:07
Originally posted by MastaPike
Riktigt bra fiske här, det är ytterst sällan du kommer hem tomhänt också.

Jaha, hur var det nu med C&R?
:nej: :D

anneli
2003-08-05, 11:32
tja eftersom jag nu faktiskt inte gillar att äta fiska alls så simmar fiskarna lugn kvar i järna fjärden. förutom en liten borre som jag tog hem till katten. han är den ända fisk ätaren i mitt lilla bo
fiskar gör jag alltså bara för nöjetsskull inte för magens skull

natito
2004-04-17, 21:43
cool tjej!

tfos
2009-08-08, 13:11
Hejsan ny i södertälje här bott här 2 år men liksom hittar inge bra här undra om det finns ngn som är intresserad av att typ åka ut fiska kan ni väl höra av er till en inflyttad vä'sterbottning som inte alls hittar elller känner typ ngn här tack på förhand //Henke

Maki-Lures
2009-08-09, 01:15
Kul att höra att det finns lite fiske intresserat folk runt Södertälje (Bor själv i Nykvarn)

Tips till Anneli... Du har även sjön Yngern i Nykvarn att fiska av.

Då jag själv inte har båt (än...) så har jag inte kunnat beta av alla de platser som finns runt hörnen.

Skulle vara kul om man fick följa med som gast någon gång.

Hör gärna av er.

MVH

Anders

Eino
2009-08-09, 09:31
En liten fundering bara : är det bara jag som reflekterat över att anneli ställde frågan för 6 år sedan....

Maki-Lures
2009-08-09, 10:32
En liten fundering bara : är det bara jag som reflekterat över att anneli ställde frågan för 6 år sedan....

Lol... :appl:

Förmodligen.

Anders