handdator

Visa fullständig version : Stövlar/Kängor till Flytoverall?

Ambassadeur6000
2008-01-05, 18:31
Någon som kan tipsa om bra, varma kängor/stövlar nu till vinterfisket?
Inte alltför dyra =) tacksam för svar. Mvh /Daniel

jerklimpan
2008-01-05, 18:58
Någon som kan tipsa om bra, varma kängor/stövlar nu till vinterfisket?
Inte alltför dyra =) tacksam för svar. Mvh /Daniel

Kolla in dom här

http://jaktia0022.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=1875

Nokia Tuura om ja säger så här ja har haft mina sen 1994 . Å dom är inte slut än . Höga i vristen lätt att ta av å på verkligen kanon , finns ju å köpa isgalosher till ifall man ismetar.Varma å sköna rekommenderas .

/Fredrik

lodur
2008-01-05, 19:17
Dom här http://www.wiggler.se/vinterfiskeoutdoor/outdoor/stovlar/stovlar.htm är helt suveräna, står emot både väta och kyla. Kostar inte så mycket heller, c:a 700 har jag för mig.

christer
2008-01-05, 19:24
då har jag ett jäkligt bra tips till dig... power original heter dem tror dem bytt namn nu men dem kostar alltid runt 800:- men var på snäjk i vänersborg i förrgår och såg dem säljas ut för 399:- eller så vad det 499:- oavsett en bra vinterstövel till bra pris..

jerklimpan
2008-01-05, 19:34
då har jag ett jäkligt bra tips till dig... power original heter dem tror dem bytt namn nu men dem kostar alltid runt 800:- men var på snäjk i vänersborg i förrgår och såg dem säljas ut för 399:- eller så vad det 499:- oavsett en bra vinterstövel till bra pris..

Tror Nokia kostar lite mer men håller dom i 15 år å ja fiskar mycket så är det inga pengar . Dom kosta 700 när ja köpte dom å nu runt 900.

Ambassadeur6000
2008-01-05, 19:41
Tack för så snabba och bra svar. ska hålla ögonen öppna för fler =)
/Daniel

Bowen
2008-01-05, 20:16
Japp detta stämmer, 499:- dock tror jag.
Köpte ett par för nån månad sen, billigare och bättre kängor får du leta efter.
Gryyyymt sköna!

KG?
2008-01-05, 20:56
Får lov att hålla med om att Power är de bästa stövlarna. Nokia är också bra men lite tyngre och framförallt inte lika varma.

Ambassadeur6000
2008-01-05, 21:09
Power original, finns dom med på snäjks hemsida?
/Daniel

birkan
2008-01-05, 21:12
Jag köpte mig ett par Viking Gore-tex kängor som jag tänkte använda vid isfiske och de där kalla dagarna i båten och från land. Kostade 1000:-, med rätt strumpor så är de riktigt sköna. Hade jag gillat stövlar hade jag nog förespråkat de, men jag föredrar och en känga framför stövel.

Nilsson
2008-01-05, 21:17
Power original är grymt sköna ! varma,lätta och ligger på ett bra pris. :headbang:

Bowen
2008-01-05, 21:29
Power original, finns dom med på snäjks hemsida?
/Daniel
Du kan ju kolla.
Men annars, ring dom!

Ambassadeur6000
2008-01-08, 13:34
Tack för alla svar, Det blev ett par P-Orginal =) Får dom i slutet av veckan, bara hoppas på att de kan bli lite is så man kan testa dom =)
/ Daniel

Danne67
2008-01-08, 15:53
Tack för alla svar, Det blev ett par P-Orginal =) Får dom i slutet av veckan, bara hoppas på att de kan bli lite is så man kan testa dom =)
/ Daniel

Skall du ha dem mycket ute på isen så komplettera med brodd-galoscher. Underbara att ha när det är blankis:love:

/D

Ambassadeur6000
2008-01-08, 16:31
Är det ett tbh till dessa stövlar? var finns dom att köpa isf? =)
/Daniel

lodur
2008-01-08, 21:26
Är det ett tbh till dessa stövlar? var finns dom att köpa isf? =)
/Daniel

http://www.wiggler.se/vinterfiskeoutdoor/outdoor/broddgalosch/broddgalosch.htm

Jag har den nedersta modellen och de fungerar bra, kostar 60-80:- lite beroende på var man köper dem. Denna variant eller i alla fall en som är väldligt lik säljs i de flesta fiskeaffärer.

lodur
2008-01-08, 23:29
Finns även på http://www.abfiskarnas.se/ under vinterfiske/säkerhet

Flodebanan
2008-01-08, 23:55

Jag har den nedersta modellen och de fungerar bra, kostar 60-80:- lite beroende på var man köper dem. Denna variant eller i alla fall en som är väldligt lik säljs i de flesta fiskeaffärer.

Isgaloscherna kostar runt 180spänn, vart du hittar dom för 60spänn undrar man ju :)

Om man har lite balans i kroppen och isen inte är för skrovlig behöver man inte använda dem, går lika bra utan, lite halare, men inte alls lika bökigt. Powerstävlarna har ju extremt bra fäste på plana isytor.

Har galosher, men det är väldigt få pass dom sitter på. Skönare att kunna nyttja glidet i isen utan att behöva vinkla fötterna.

Fiskepappa
2008-01-09, 10:21
Isgaloscherna kostar runt 180spänn, vart du hittar dom för 60spänn undrar man ju :)

Om man har lite balans i kroppen och isen inte är för skrovlig behöver man inte använda dem, går lika bra utan, lite halare, men inte alls lika bökigt. Powerstävlarna har ju extremt bra fäste på plana isytor.

Har galosher, men det är väldigt få pass dom sitter på. Skönare att kunna nyttja glidet i isen utan att behöva vinkla fötterna.

Tjoo Gubbar här är en sida som kanske kan vara något.Vi köper grejer här till fryskillarna,skorna kanske är lite tunga men riktigt goa o varma .Jag har själv ett par petsamo 1800:- lite dyra kanske ...men det kan vara värt ett besök om man letar efter något.
http://nordbokoldskydd.se/

Danne67
2008-01-09, 16:29

Det är de övre som jag menar. Jag köpte mina på sportfiskeboden i Täby (www.sportfiskeboden.com). Vet inte om det ligger i deras webbshop, men det går nog att ringa om du vill beställa.

/D

Danne67
2008-01-09, 16:33

Är antagligen lite olika beroende på var man bor. Här i Stockholm är det ofta blöt och blank is och då är det väldigt skönt med broddar när man vevar 200-borren. Använder dem i nästan hälften av fallen då jag är ute.

/D

Ambassadeur6000
2008-01-09, 18:19
Kanon bra tips! =) Det är ju mildväder nu så den lilla isen som hade blivit håller på o försvinna, Bara hoppas på minusgrader så de blir lite isfiske, annars blir de till o lägga i båten igen :appl:

lodur
2008-01-09, 21:46

Jag skrev att jag hade den nedre modellen, dvs broddarna och det var de jag angav pris på.

Ambassadeur6000
2008-01-11, 21:03
Ok:) Va och hämtade ut mina nya Original stövlar idag, Bekvämare får man nog leta efter, Sitter hur skönt som helst på foten. Nu är de bara is som fattas :)
/Daniel

M@da
2008-03-14, 21:01
Prologics kängor e asfina! har fiskat med cat kängor innan o de va inte lika sköna men kostade nästan dubbelt så mkt :cheers: