Visa fullständig version : Vad tycker ni om Phantom?
jerkfredde
2008-01-15, 11:42
funderar på att köpa en Phantom...vill höra lite tips
skitbete om du frågar mej. den stora går som en pinne i vattnet och den lilla svänger typ runt sig själv, äähh jag gillar dom inte iaf... men jag gav vell inte mina så mkt tid, då jag inte gillade gången, så jag sålde dom.
MattiasA
2008-01-15, 11:55
Jag gillar den starkt. Långsamt glidande från sida-sida. Dock har jag ej fått något på den=) Det är ju en klar nackdel
Gillar båda storlekarna starkt, den stora går att få att glida med lite bellyflash medans den lilla har tydlig side to side.
Jag älskar den....har gett mig mycket fisk när inget annat har fungerat, oftast grov fisk också.
Den lilla,den stora har jag inte provat.
Ska du köra phantom överlag så välj då soft tail modellerna..
den stora phantom soft tail har funkat riktigt bra för min del...
Captain_Lovestar
2008-01-15, 13:08
Jag är mycket nöjd med min i lilla storleken. Särskilt i iskyla har de levererat då annars bara piggen har funkat, så jag jämställer dem i kallt fiske. Det går att variera gången bra i olika hastigheter.
Rekommenderas starkt.
Tycker det är ett väldigt bra bete . Särskilt den mindre modellen. Man får ner den rätt lätt på ett par meter, och lika lätt kan man få den att undvika sjögräs och dyl genom att höja toppen o veva ett par snäpp snabbare så den går ett par dm under ytan.. Helt klart ett av mina favorit beten!
storfäskarn
2008-01-15, 14:19
väldigt bra bete, funkar i all väder/temperaturer fast föredrar den när man fiskar väldigt långsamt så den får sjunka ner lite. Funkar även bra när man fiskar den snabbt över nate etc. Ofta väldigt kraftiga sköna hugg på den har jag märkt när man fiskar den långsamt.
Jag älskar den....har gett mig mycket fisk när inget annat har fungerat, oftast grov fisk också.
Den lilla,den stora har jag inte provat.
Clown då va? :cheers:
Själv tror jag på miss dirty i "rätt färg" :-)
Erik Walmann
2008-01-15, 15:33
Kanonbete. to 10+ i 2007 på dette bete og flere mellom 6 och 9kg.
Men og det er et viktig men.
Inte kjøp oddesy sina de er fel viktad. De synker enten med nosen eller halen ned og det er fel.
Skal du få glede av din phantom så kjøp från Todd Cleveland´s Phantom Lures og den størte........
De har dem på AB og lungrens
:cheers::cheers:
Så tveka inte hvis du skal fiske på dypder från 2 til 5-6 meter.............
Krumelur
2008-01-15, 15:47
Tycker de har sin givna plats i lådan, funkar som många redan sagt väldigt bra till långsamt fiske i kallt vatten, jag kör mest med den lilla i abborrefärgen. Har ingt märkt att CWCs är felviktade, inte dem jag har iaf.
jerkasbackforpicks!
2008-01-15, 15:49
En av mina favoritjerks... jerkar inte så ofta dock. riktigt roligt bete att uppåtjerka och se gäddorna klippa den i ytan! köp
jerkfredde
2008-01-15, 16:44
Kanontips!
Blir nog den stora modellen.
Pikopath
2008-01-15, 17:04
Kanonbete. to 10+ i 2007 på dette bete og flere mellom 6 och 9kg.
Men og det er et viktig men.
Inte kjøp CWC sina de er fel viktad. De synker enten med nosen eller halen ned og det er fel.
Skal du få glede av din phantom så kjøp från Todd Cleveland´s Phantom Lures og den størte........
De har dem på AB og lungrens
:cheers::cheers:
Så tveka inte hvis du skal fiske på dypder från 2 til 5-6 meter.............
Odyssey sine er det man ikke skal kjøpe. Med mindre de er av de aller første...
Og det er hands down den beste glideren du får, 10+ gjedder på den i 07, første musky, Large Mouth Bass attakerade den...
Michael
Hej Pikopath och andra, kom nyss hem från Chicago Muskieshow. CWC har sedan 2007 bara sålt Todd's
och Marks Phantom beten i plast. Vi levererar till alla butiker i Scandinavien. Vi slutade att sälja Odysseys Phantom sommar 2007 då företaget ej finns längre. /Trumman
Pikopath
2008-01-15, 19:05
Jeg hørte at dere skulle få agenturet på dem, men var ikke 100% sikker. Derfor skrev jeg Odyssey.
Plast eller trä fortsatt verdens beste bete!
Michael
trashmasta
2008-01-15, 19:07
Den mindre får man lätt ner lite och den fiskar riktigt bra. Enda nackdelen jag upplevt med den är att den lätt hakar fast med en krok i tafsen när man kör med mjuk tafs.
Köp en svart de är riktigt trevliga.
Erik Walmann
2008-01-16, 00:12
Hej Pikopath och andra, kom nyss hem från Chicago Muskieshow. CWC har sedan 2007 bara sålt Todd's
och Marks Phantom beten i plast. Vi levererar till alla butiker i Scandinavien. Vi slutade att sälja Odysseys Phantom sommar 2007 då företaget ej finns längre. /Trumman
Sorry med forvekslingen, litt lite profft av meg.:blush:
fisherking81
2008-01-30, 23:56
Vet inte om det är gamla eller nya jag har testat. Var tillverkad i trä iaf... Sög vatten och sprack efter 5 fiskar. = De i trä suger häst _____! De i plast har jag hört ska vara helt ok.
Jag har bara testat den mindere modellen, och tycker den går riktigt bra. Kvaliteten som helhet har jag ingen erfarenhet av iaf. Jag skulle gärna ha ett eller två i min låda iaf
Jag har bara testat den mindere modellen, och tycker den går riktigt bra. Kvaliteten som helhet har jag ingen erfarenhet av iaf. Jag skulle gärna ha ett eller två i min låda iaf
Har också bara testad den minder modellen, och är riktigt nöjd med den. Blir nog någon till i lådan iår :fiska1:
pepp-robert
2008-02-04, 22:19
Jag har oxå fått bra på den stora med softtailen, gillaren skarpt. Den är skitsnygg (mkt viktigt) och har riktigt härligt häng samt att den går att fiska väldigt varierat. Men framför allt för att den har funkat bra.
jerklimpan
2008-02-04, 23:11
funderar på att köpa en Phantom...vill höra lite tips
Verkar va lite olika gång på vilken man har . Ja köpte en liten av gamla modellen (trä) å den simma mycket sämre än polarns lika stora i plast .
Sen tycker ja det inte är rimligt å betala över 200 kr för ett plast bete.
Pontus Sj
2008-02-17, 21:27
Den stora softtail Phantom, hur funkar den?
Pontus Sj
2008-02-18, 13:07
Ingen som vet nått? :)
Fint träbete från Odysseylures. Rätt läcker gång. Går fint att bara veva in då den slingrar i S-kurvor.
Pontus Sj
2008-02-19, 11:38
Kom igen nu då, NÅN borde väl veta nått? :oj:
Gädd_kungen
2008-02-22, 08:38
Har fått en hel del på softtail Phantom men inga stora... men de kommer säkert.. Ja har fiskade den på mellan 1-4 meter och de funkar kanonbra... Lååånga spinnstopp verkar vara modellen just nu iaf....
Bara köp. Dock gillar ja den mindre.. Men smaken är som baken..
Pontus Sj
2008-02-22, 09:31
Har fått en hel del på softtail Phantom men inga stora... men de kommer säkert.. Ja har fiskade den på mellan 1-4 meter och de funkar kanonbra... Lååånga spinnstopp verkar vara modellen just nu iaf....
Bara köp. Dock gillar ja den mindre.. Men smaken är som baken..
Okej! Tack för svaret.. :)
Hm, förstår plötsligt varför jag kom över 2 Phantom till halva priset då. Det står Odyssey på lådorna. Får väl se om de ändå kan locka upp någon madame
jerkbait-fiske
2008-02-26, 18:43
jag tycker personligen att phantom är helt ok
men för vad den kostar så finns det bra mycket bättre beten
Pontus Sj
2008-02-26, 20:00
Jag köppte en softtail phantom, och jag älskade den, men nu sitter den i en stock... :/
Hm, förstår plötsligt varför jag kom över 2 Phantom till halva priset då. Det står Odyssey på lådorna. Får väl se om de ändå kan locka upp någon madame
Hehe, du från giganten! Hade jag vetat att det var halva priset på dem hade de inte varit kvar när du kom:P tycker du skall vara skitnöjd:)
De äldre i trä har fiskat grymt bra, men vissa mår gott av ett lager e-tex, annars kanske det går som för fisherking81...
Något som retade mig som f-n var att de var så olika viktade, vissa sjönk som gråsten, medan andra flöt som kork. Det krävdes lite borrande och viktande innan de betedde sig som jag ville, och när jag ändå var igång, så plockade jag bort främre och mittenkroken, och satte en mellan de gamla fästena, precis bakom blyet. Överflödigt och estetiskt störande med för mycket krok! De har sina ideer, jänkarna...
Ett par av mina gamla favoriter har tagit en hel del gäddor i alla storlekar (utom drömgäddor) och har hållt kanonbra i lacken, men vissa av betena har haft så tunnt lager att de aldrig fått se sjön i väntan på e-tex. Phantomen är som någon tidigare sa, ett bete i stil med piggen och freestylern, alltså en räddare i nöden. När det är trögt på andra beten levererar dessa fortfarande.
Lilla Phantomen har jag precis som Trash haft problem med mycket felhängningar när jag kört med mjuk tafs, men sen har den tappat lite i gången med styv, så den får inte mycket fisketid. Då kör jag hellre pig jr.
Sen tycker ja det inte är rimligt å betala över 200 kr för ett plast bete.
Är det inte skit samma vad betet är byggt av om det tar mycket fisk, och dessutom håller för hur många gäddor som helst? Eller ska man hellre betala 300 pix för ett random träbete, även om det pajjar efter första fisken bara för att det är mer hantverk bakom? Är det inte rimligt att köpa piggen heller då?
:cheers:
christian
2008-02-27, 22:00
Måste tyvärr stämma in i kalgokören på kvalitén. Grymmt dålig lack på den. Men om kör ett eget lager e-tex så lär den hålla. Och betet i sig är det inget fel på. Även om det enligt mig finns betydligt bättre bete i den prisklassen.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.