Visa fullständig version : Tillverka softbaits
Lordenek
2008-03-27, 09:01
Tror det skulle vara kul att gjuta egna beten men har egentligen inte en aning om hur man gör.
Är framför allt stora jiggkroppar till norgefisket jag är intresserad av men även andra fromer av softbait skulle vara kul att lära sig göra..
Vad är lämpligast att tillverka gjutformarna i?
Var kan man köpa lämpligt matrial att gjuta betena i?
Är det någon som vet hur man gör och kan ge en novis lite fina råd?
Skulle vara skoj att få komma till Norge i sommar med en egen kollektion...:)
Tjena Lordenek: ´På tal om "softa" beten. Kolla in nedanstående länk från Tackleundeground! Det ser ut som om man inte behöver köpa in så mycket grejor för att kunna göra dessa kreationer. Kan du inte öppna länken så går du in Tackleunderground.com, Forum och Hybridtackle.
http://www.tackleunderground.com/forum/hybrid-tackle/12813-dishwasher-sponge-how-russian-do.html
MVH Jari Aalto Jaraal
Tror det skulle vara kul att gjuta egna beten men har egentligen inte en aning om hur man gör.
Är framför allt stora jiggkroppar till norgefisket jag är intresserad av men även andra fromer av softbait skulle vara kul att lära sig göra..
Vad är lämpligast att tillverka gjutformarna i?
Var kan man köpa lämpligt matrial att gjuta betena i?
Är det någon som vet hur man gör och kan ge en novis lite fina råd?
Skulle vara skoj att få komma till Norge i sommar med en egen kollektion...:)
Gör formarna i gips som du förseglar med förtunnad epoxy .Eller så gör du dom i RTV gummi
Plastisol tror jag man kan köpa via www.lurebuilding.nl annars så får du köpa från U.S.A
Lordenek
2008-03-27, 10:53
tänk vad detta ställe är trevligt, satt en timme igår och sökte utan att egentligen hitta något riktigt vettigt, lägger ut en tråd här och får allting serverat på ett silverfat.
Det är bara att tacka och bocka för er grabbar....:)