Visa fullständig version : Öring i Götet
Jag träffade en kille på bussen ikväll: Han visade mig en öring på ca. 1.7 kg. Hans uppfattning var att den var liten! Han påstod oxå att "den riktiga" öringsäsongen börjar nu...
Öringen togs på fluga.
Fisken togs i närheten av KA4, alltså strax väster om "Röda Sten".
See you there guys!!!
Adde_138
2003-09-03, 20:44
Om man fiskar vid röda sten ska man fiska torsk eller lax??
eller vad för fisk?
Torsken är väl i princip utrotad så långt in?!
laxen tar du uppe vid Lilla Edet
En del hyffsad öring har tagits vid Röda Sten
raniceps
2003-09-04, 00:22
Jag var nere en liten sväng idag, stendött. Snackade dock med en kille som hade tappat en öring som han uppskattade till 4(!)kg. Han hade tagit ett gäng andra fina också verkade det som.
Får man ett hugg där så finns chansen att det är en stor öring, speciellt nu på hösten.
Tredje kvällen gillt...
Efter två bom-turer fick jag ikväll äntligen fisk.
Har fiskat vid Nya Varvet ett par kvällar utan ett napp men idag så tog jag två... En på ca 1,5-2kg samt en liten fjärt kring 30cm.
Killen med 4kg fisken påtalade också att det bara var småfisk. Dock större än hans...idag.
Såg mycket riktigt ordentligt stor fisk hoppa i älven, säkert 3-4 kg i alla fall...
raniceps
2003-09-08, 21:55
Jag var också nere idag. Det var du som jag snackade med kanske? Du hade vadat en bit ut? Själv kammade vi noll, ett litet nafs hade jag på flugan. Mycket fisk som visade sig dock.