Visa fullständig version : bästa popper??
vilken e den bästa popper tycker ni??jag har beställt en som heter darth maul nån som testat??? bra lr dålig??
vestervall
2008-04-05, 23:37
Om någon har några bra knep eller kan lära mig hur man fiskar med popper är jag evigt tacksam. Jag får ingen kläm på det där!
Jag har inte testat poppern men jag kan väl dela med mig lite av mina erfarenheter:
Jag har för mig att poppern ska imitera en fisk som tar flugor el dylikt på i ytan. Själv är jag inte så förtjust i popper eftersom "side to side" beten på ytan är grymt effektivare i pölarna där jag fiskar, t.ex. Rapala Skitter Walk.
En popper som jag annars brukar fiska med är en tvådelad från staterna, vilket märke minns jag tyvärr inte.
Poppern tar jag hem med oregelbundna ryck t.ex. 1,2,3 -vevstopp 1,2 o.s.v. Jag låter också vevstoppen variera i tid, allt ifrån en halv sek till 10...
Men som sagt, Rapalas Walk är också ett ytbete som jag tycker är grymt bättre än popperbeten. Den har en "side to side" gång med rasselkulor i. Den ska imitera en flyende fisk och och lockar till stim av abborrar ofta stora, runt kilot är inte ovanligt där jag fiskar. Bonus gäddor brukar också hälsa på...
"Walken" tar jag oftast hem med snabba "twitchningar" och få vevstopp, grymt skoj, bonus gäddorna hugger med en sån jävla fart så att dom ibland hoppar en meter över ytan.
/Brorsan
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=10258
Skruttapan
2008-04-07, 08:50
Jag har inte testat poppern men jag kan väl dela med mig lite av mina erfarenheter:
Jag har för mig att poppern ska imitera en fisk som tar flugor el dylikt på i ytan. Själv är jag inte så förtjust i popper eftersom "side to side" beten på ytan är grymt effektivare i pölarna där jag fiskar, t.ex. Rapala Skitter Walk.
En popper som jag annars brukar fiska med är en tvådelad från staterna, vilket märke minns jag tyvärr inte.
Poppern tar jag hem med oregelbundna ryck t.ex. 1,2,3 -vevstopp 1,2 o.s.v. Jag låter också vevstoppen variera i tid, allt ifrån en halv sek till 10...
Men som sagt, Rapalas Walk är också ett ytbete som jag tycker är grymt bättre än popperbeten. Den har en "side to side" gång med rasselkulor i. Den ska imitera en flyende fisk och och lockar till stim av abborrar ofta stora, runt kilot är inte ovanligt där jag fiskar. Bonus gäddor brukar också hälsa på...
"Walken" tar jag oftast hem med snabba "twitchningar" och få vevstopp, grymt skoj, bonus gäddorna hugger med en sån jävla fart så att dom ibland hoppar en meter över ytan.
/Brorsan
No imitera flyende eller döende fisk i ytan.....
Bästa poppern jag har i ägo är faktiskt den orange poppern från Jula :oj: byter man ut krokarna på dom så är den perfa, tyvärr är dom andra 2 man får med värdelösa...
den är faktiskt bästa jag har hittat..
Alessandro
2008-04-11, 06:43
Så olika på vilken fiskart man jagar, som att säga vilket drag som är bäst för fisk.
Enda man kan säga generellt är att det funkar bäst i varmare vatten.
Henrik Nordberg
2008-04-11, 09:06
Den bästa popper jag haft i min ägo var faktiskt en Jaxonpopper. Den har ett gäng fiskar på sitt samvete. Tyvärr tog en asp med sig den i djupet i somras. Det var riktigt knäckande. Dock har jag sett att Salmo har en popper som är snarlik, Salmo Popper tror jag den heter. Vet inte hur den är men som sagt så ser den bra ut.
Andra ytbeten som är bra är Zara Spookar i olika storlekar, Arbogast Sputterbuzz, Heddon Dying flutter, Rapala skitterpop/prop/walk.
En popper som däremot var en riktig besvikelse är Strike Pop från Strike Pro. Den är riktigt tråkig och sjunker dessutom.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.