handdator

Visa fullständig version : En liten vårtävling kanske?

Bergman
2008-04-10, 18:50
Vad sägs om att köra en liten vårtävling här på Fiskensnack.com? Jag har en del priser på lager så kom med förslag på en tävling så tar jag det förslaget som passar bäst. :)

Grävlingen
2008-04-10, 18:53
Kanske en gäddtävling som den i höstas, precis som tidigare i cm??

RobRaven
2008-04-10, 18:56
Tack för den ...Gädd och abborre fiske förbud här tills 1 juni!

VectoR
2008-04-10, 19:04
Något annat än gäddfiske? :wasntme-s

jkpg_20
2008-04-10, 19:05
kanske aborre vore nåt?

diedose
2008-04-10, 19:08

Mindre konkurens! Vi tar det förslaget bergman! Hehe, skojade bara!

Varför inte köra en fisketävling där fisken med störst k-faktor vinner? Nu har jag visserligen ingen aning om k-faktorn är densamma för alla fiskarter. Kan du svara på det bergman? Men det är mitt förslag.

Fridens liljor!

VectoR
2008-04-10, 19:13
Mindre konkurens! Vi tar det förslaget bergman! Hehe, skojade bara!

Varför inte köra en fisketävling där fisken med störst k-faktor vinner? Nu har jag visserligen ingen aning om k-faktorn är densamma för alla fiskarter. Kan du svara på det bergman? Men det är mitt förslag.

Fridens liljor!

Då ska jag ta en ruda! :appl:

Diezel
2008-04-10, 19:19
Gädd tävling röstar jag för! Är ju säsong för gädda nu... Abborre, Gös o "metfiskar" är ju bättre på sommaren?

diedose
2008-04-10, 19:24
Då ska jag ta en ruda! :appl:

Du kanske vet vad k-faktor är, så varför inte berätta? Finns säkert fler som inte vet.

Jönsson
2008-04-10, 19:26
Gädd tävling röstar jag för! Är ju säsong för gädda nu... Abborre, Gös o "metfiskar" är ju bättre på sommaren?

Håller med!

karki
2008-04-10, 19:27
Mest spektakulära fångsten? Kanske svårt och bevisa iofs.

Annars tycker jag en gäddtävling sitter på sin plats.....

diedose
2008-04-10, 19:34
Håller med!

Men som en sa tidigare. Hans gäddfiske drar ju inte igång förns i juni, stackarn. Man kan ju försöka hitta på något som alla kan vara med på? Eller tänker jag fel? Visst skulle det vara kul med en gädd-tävling, gäddfiskare som man är. Men frågan kvarstår, K-FAKTORN! Är ni blinda ;)

Holme
2008-04-10, 19:34
kanske inte går men varför inte en tävling där vackraste fisk vinner, vilket då utses av en jury eller en omröstning av medlemmarna här på FS. på det viset kan alla arter vara med...

Shanghai Lilly
2008-04-10, 19:36
How about a seasonal photo comp? Its spring now, so the photo should include a fish of say any species or weight but has to have a spring time theme/atmosphere.

Then voted on by us the FS readers. Winner, runner up, and worst maybe. Then follow up with summer, autumn etc etc.

/Lilly:)

Botrik
2008-04-10, 19:41

Finns det inga insjöar/åar i Kalmar? Gäddtävling vore trevligt!

PutteK
2008-04-10, 19:53
kanske inte går men varför inte en tävling där vackraste fisk vinner, vilket då utses av en jury eller en omröstning av medlemmarna här på FS. på det viset kan alla arter vara med...

jag instämmer.

Gädd_kungen
2008-04-10, 20:17
Gäddtävling skulle vara skitskoj hehe

Semb
2008-04-10, 20:22
How about a seasonal photo comp? Its spring now, so the photo should include a fish of say any species or weight but has to have a spring time theme/atmosphere.

Then voted on by us the FS readers. Winner, runner up, and worst maybe. Then follow up with summer, autumn etc etc.

/Lilly:)

:appl:

Morta
2008-04-10, 22:31
Vårtema är ju fusk. Här i norrland är det fortfarande flera decimeter snö kvar... och is för den delen... :(

Ambassadeur5000
2008-04-10, 22:44
Kan vi inte ha en tävling över vem som lyckas göra den fulaste spinnaren tex.

Sånt kan alla göra oavsett väder, fiskeförbud etc...

:elgura:

diedose
2008-04-11, 06:16
Eller vem som kan ta den mest vågade bilden. Vinnare utses av röstning här på FS.

Cogo
2008-04-13, 19:42
Eftersom Bergman hade en del prylar kvar så kan man ha en del olika klasser. Typ gädda, aborre, lax och öring. Med tanke på förbud eller geografiska problem (typ snö i norr, eller som jag som fiskar i mälaren :oj: ) så är det väl svårt att komma på en tävling som passar alla. Kostar ju inget att deltaga så man ju inte direkt klaga iaf.

tintin_jkpg
2008-04-13, 23:11
Eftersom Bergman hade en del prylar kvar så kan man ha en del olika klasser. Typ gädda, aborre, lax och öring. Med tanke på förbud eller geografiska problem (typ snö i norr, eller som jag som fiskar i mälaren :oj: ) så är det väl svårt att komma på en tävling som passar alla. Kostar ju inget att deltaga så man ju inte direkt klaga iaf.

Då tycker jag i så fall att man endast får vara med i en kategori.
Så om man väljer att registrera sin Öring, då är man utesluten från de andra sorterna.

På så sätt kan inte en person vinna flera priser i samma tävling och därmed blir det fler glada vinnare :D

Varför inte en kombination?
De tio största av alla arter går vidare och sen en utslagning med snyggaste fotot som vinnare?

theoneandonly
2008-04-13, 23:23
En arttävling tycker jag! Flest arter fångade inom tävlingsperioden. Sen kan man ju räkna dom efter % av regg och lägga samman alla procent. På det sättet kommer det löna sig att ta stora fiskar, samtidigt som det lönar sig mkt att ta många arter. Givetvis bara ett bidrag per art och person som ni säkert förstår. Skulle vara skoj i min mening, se vem som e mest allround