Visa fullständig version : Id i malmö kanal
nilsludvig
2008-05-08, 15:33
Hej!
Jag gick över carolibron tidigare idag och såg att det står rejält med id(?) under och runt om. Flera stycken var rejält stora!
Jag har inte tid, och är ingen metare, men tänkte bjuda någon annan på några timmars gratisnöje.:sun:
Ha så trevligt!
MVH Nils
Sir Fish-a-lot
2008-05-10, 23:49
Hej!
Jag gick över carolibron tidigare idag och såg att det står rejält med id(?) under och runt om. Flera stycken var rejält stora!
Jag har inte tid, och är ingen metare, men tänkte bjuda någon annan på några timmars gratisnöje.:sun:
Ha så trevligt!
MVH Nils
Tack för initiativet att starta denna tråd. Ska till Malmö nästa helg (utbildning via jobbet) ska dra med utrustningen - så tack för detta tips!
Skulle vara trevligt om denna tråd blir en långkörare som abborrtråden gällande Kanalen.
Kan vi ge varandra lite tips i denna tråd så kommer någon av oss dra ett reg på id inom kort! Jag har också observerat id över 3 kg (vid centralstationen och i parken) men inte lyckats att få de till att nappa!
Själv väljer jag att fiska i parken eftersom stadsmiljön inte känns så avkopplande eller trevlig.
BONUSINFO:
Jag har även noterat karp i skaplig storlek.
Jag har fått 2 sarvar på halvkilot (vid båtuthyrninagen - nämnt detta i en tidigare tråd).
I parken hade jag en ruda på (nästan 100% säker) som släppte i sista stund, den var en bra bit över 1 kg.
Sir Fish-a-lot
2008-05-14, 23:35
Hur ser idfisket ut i kanalen i dagsläget?
Jag ska iväg på lördag...
btc_andersson
2008-05-14, 23:43
vad jag hörde av en polare som fiskade id i helgen så var det gött fiske då på id...
theoneandonly
2008-06-17, 17:05
Hur är fisket i kanalen för tillfället? Brukar ju finnas hyfsat med id och abborre upp till 500 gram på sommaren. Någon som har nåt att rapportera?
Jag har metat en hel del id på olika ställen runt om i malmökanal när jag var yngre. Som sägs här i tråden håller fiskarna helt ok storlek. När det begav sig fiskade vi bara med majs och det funkade hur bra som helst.
Det är bara att ge sig ut och plocka!
theoneandonly
2008-06-17, 20:02
ja, fast är mer intresserad av abborrarna.
Knuddedudde
2008-06-27, 16:05
Jag brukar köra med fiskekompaniets specimen mäsk blandat med majs och sedan majs som krokbete, fungerar super för mig i alla fall. Jag kör flötmete med vanlig haspelutrustning och ett 3g pennflöte. På 2 timmars fiske brukar det bli ca 10 st idar. Jag har dock inte fått någon större än ca 500g, jag undrar var dom gömmer sig någonstans? Jag brukar vara i närheten av malmö kanotklubb, var brukar ni vara någonstans?