handdator

Visa fullständig version : Fiskesällskap sökes=)

Madeleine
2008-10-19, 16:49
Någon som bor i Örebro eller här omkring som har lust att ta med mig på fisketur eller följa med mig ut nån gång?? Söker även nån som skulle kunna lära mig lite mer om flugfiske. Bara att höra av sig om ni är intresserade=)

*kram* :fiska1:

Bonanza
2008-10-20, 11:57
Jag är inte rädd för tjejbaciller och försöker ge dig ett svar.

En länk du kan kolla om du vill veta mer om flugfiske är edgeflyfishing.com finns ett forum där med och det kan vara värt att kolla upp.

Sen har jag hört att det finns lite av varje i ån genom Örebro, både fisk och skräp som folk slänger tyvärr, den heter väl Svartån va? Har något vagt minne av att någion pratade om att det även finns regnbåge där. Kan ju vara värt ett försök även om en del folk verkar negativa mot den ån. Nog som vanligt att det beror på var i fiskevattnet och speciellt vem du frågar, är man inte så kräsen och mer flexibel, så kan man ju få hyfsad fisk i många vatten. En spontan gissning är ju att det utåt mynningsområdet vid Hjälmaren borde samlas en del betesfisk och därmed fina rovfiskar. Varför inte gå dit och prova lite med jiggar och mete, då brukar ju det mesta kunna nappa, så får du se om det funkar där. Såg en film nyligen om gös och abborrfiske och utomlands verkar de jigga och meta mycket med framgång.

Hjälmaren och Tisaren skall båda ha fin gös har jag också hört, finns liten motorbåt att hyra i Hjälmaren inte så billigt och roddbåt i Tisaren, det var desto billigare. Var själv på väg dit i somras och kollade därför upp det då. Hjälmaren skall vara väldigt lurigt för motorn med alla stora stenar fick jag höra då plus att en del säger att den är stor och därmed svårfiskad om man inte vet bra ställen, så kanske är mer taktiskt som nybörjare med Tisaren.

Två trevliga personer här på forumet som bor där i trakten och verkar ha god lokalkännedom som jag varit i kontakt med är "Henrik Nordberg" och "Cole", du kanske kan fråga dem mer.

Hoppas dessa tips var en början till att komma vidare. :sun:

Madeleine
2008-10-20, 12:30
Haha ja det e ju bra nån inte är det *ler*

Svartån ja, bor inte långt ifrån. Har fiskat där lite grann med varierande framgång men då den är ganska skitig så har jag släppt fiskarna igen, och de jag fått var inte så stora så de behöver växa på sig! Men jag vet vart en stor båge håller till...men han vill inte nappa *ler* Har testat flera gånger med olika drag o beten men icke. En kväll får jag nog honom *ler*
Fiskar annars i en sjö som heter Karsjön, är medlem i klubben. De släpper i en del båge o jag har även fått en fin fin öring. Och en massa mört!! Men det är himla fint där o det e riktigt kul ofta med många napp. Skulle vilja komma ut lite med nån av båtarna man kan få låna men...ensam o ro o få napp e ingen höjdare. Och visst är det väl alltid roligare att ha sällskap=)
Gös har jag inte fiskat ännu men det kommer det med=) Och tack för tipset, skall kolla upp det mer=)
Tisaren....skall jag kolla upp med, kul med nya sjöar=)
Och jag tackar så mycket för infon =)

*kram*

Old Firehand
2008-10-20, 17:34
Haha ja det e ju bra nån inte är det *ler*

Svartån ja, bor inte långt ifrån. Har fiskat där lite grann med varierande framgång men då den är ganska skitig så har jag släppt fiskarna igen, och de jag fått var inte så stora så de behöver växa på sig! Men jag vet vart en stor båge håller till...men han vill inte nappa *ler* Har testat flera gånger med olika drag o beten men icke. En kväll får jag nog honom *ler*
Fiskar annars i en sjö som heter Karsjön, är medlem i klubben. De släpper i en del båge o jag har även fått en fin fin öring. Och en massa mört!! Men det är himla fint där o det e riktigt kul ofta med många napp. Skulle vilja komma ut lite med nån av båtarna man kan få låna men...ensam o ro o få napp e ingen höjdare. Och visst är det väl alltid roligare att ha sällskap=)
Gös har jag inte fiskat ännu men det kommer det med=) Och tack för tipset, skall kolla upp det mer=)
Tisaren....skall jag kolla upp med, kul med nya sjöar=)
Och jag tackar så mycket för infon =)

*kram*

Hej Madeleine; Gå in till Sporting i Örebro och språka lite med Stephan Nielsen (dansken). Han kan säkert ta med dig ut på några fisketurer eller tipsa om någon pålitlig och trevlig fiskare som utan baktankar kan ta dig med ut i båten. Hälsa från branschkollegan i Bålsta.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com

Madeleine
2008-10-20, 18:04
Hej Madeleine; Gå in till Sporting i Örebro och språka lite med Stephan Nielsen (dansken). Han kan säkert ta med dig ut på några fisketurer eller tipsa om någon pålitlig och trevlig fiskare som utan baktankar kan ta dig med ut i båten. Hälsa från branschkollegan i Bålsta.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com

Tack tack för tipset, det skall jag följa upp. =)
Och självklart så hälsar jag från dig.
Klart att jag skall ta stor fiskar..annat går väl inte *ler*

*kram*

Storfiskaren
2008-10-20, 19:38
Som det står nu, söker du sällskap och fiske...(fiskesällskap).

:wink:/Storfiskaren

Ralf
2008-10-20, 20:20
Ska notera ditt ID så kan jag skicka ett PM när andan faller på. Fiskar mest gädda i Hjälmaren där min lilla båt ligger.

Madeleine
2008-10-20, 20:41
Som det står nu, söker du sällskap och fiske...(fiskesällskap).

:wink:/Storfiskaren

Haha sant...får se om jag kan ändra det *ler* Men både sällskap o fiske e trevlig=)

:cheers: *kram*

Madeleine
2008-10-20, 20:42
Ska notera ditt ID så kan jag skicka ett PM när andan faller på. Fiskar mest gädda i Hjälmaren där min lilla båt ligger.

Det vore kul...länge sedan jag fiskade gädda nu =)

*kram*

Madeleine
2008-10-20, 21:15
Haha sant...får se om jag kan ändra det *ler* Men både sällskap o fiske e trevlig=)

:cheers: *kram*

Gick inte att ändra så då får jag väl söka båda *ler*:oj: :fisk:

Sg
2008-10-20, 21:27
Gick inte att ändra så då får jag väl söka båda *ler*:oj: :fisk:

Jag ändrade rubriken åt dig, hoppas det var ok!

Madeleine
2008-10-20, 21:28
Jag ändrade rubriken åt dig, hoppas det var ok!

Kanon tack så mycket :appl:

*kram*